קורנפלקס פיטנס בא להתחרות בקורנפלקס של אלופים, אבל שימו לב למחיר

קורנפלקס פיטנס: אסם מציגה את המוצר הכי יקר על המדף

אסם הפסיקה לייצר קמח כי זה לא משתלם. נראה שהרבה יותר משתלם לייצר את קורנפלקס פיטנס – שהוא הרבה יותר קטן והרבה יותר יקר מהמתחרים

קורנפלקס פיטנס
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

קשה להתעלם מהפרסומת לקורנפלקס פיטנס בכיכובה של אנה ארונוב. הפרסומת עלתה, במקרה או שלא במקרה, בדיוק כשאסם העלתה מחירים של עשרות מוצרים – וגם הודיעה שהיא מפסיקה לייצר את קמח אסם ואת הקמח התופח – כי זה פשוט לא משתלם לה. אבל קורנפלקס פיטנס כן משתלם לה. זה מוצר יקר באריזה קטנה. קורנלפקס פיטנס הוא מוצר די חדש, הושק רק לפני חצי שנה, בערך במקביל להיעלמות ההדרגתית של קמח אסם מהמדפים. לכאורה אין קשה בין המוצרים, בפועל זה לגמרי מעיד על סדרי העדיפויות של אסם נסטלה, אם אין קמח, תאכלו קורנפלקס.

ואמנם הצרכנים אמורים לשמוח מכך שיש תחרות לקורנפלקס של אלופים של תלמה מבית יוניליוור, כי גם הוא התייקר, אבל האמת היא שאין פה בשורה צרכנית. הטעם די דומה, אבל המחיר לא. במקום לתת לצרכנים חלופה זולה – אסם נסטלה (שוב) משיקה מוצר יקר ולא משתלם.

כדאי לשים לב גם לגודל האריזה לעומת גודל התכולה: האריזה גבוהה יחסית, אבל התכולה קטנה מאוד: 500 גרם בלבד. זה אמנם יותר מהתכולה בדגני הבוקר של פיטנס למבוגרים – שם אסם-נסטלה לא מתביישת למכור אריזות של 315 גרם, אבל זה עדיין הכי מעט בתחום הקורנפלקס.

החיסרון באריזה קטנה הוא לא רק המחיר ביחס לתכולה, אלא גם כמות הפעמים שהצרכנים נדרשים לרוץ לסופר ולקנות את המוצר שוב ושוב. בסופו של דבר, מוצר כזה שמיועד בדרך כלל למשפחות עם ילדים, יכול להספיק לשתיים-שלוש ארוחות של שני ילדים.

מה יותר בריא? קורנפלקס פיטנס או קורנפלקס של אלופים?

מבחינת ההרכב התזונתי, באסם-נסטלה אמנם שילבו בקורנפלקס 30% תירס מלא – אבל הוסיפו גם סירופ גלוקוז ומעכב חמצון שלא נמצאים בקורנפלקס של אלופים. לעומת זאת, קורנלפקס של אלופים מכיל חומר מתחלב.

>> היי, יש לנו עוד המון כתבות כאלה. עקבו אחרינו בטלגרם, זה הכי נוח. לחצו כאן >

בכל מקרה, צריך לזכור שקורנפלקס לא יכול להחליף ארוחה, יש בו מלח וסוכר והוא לא מזון בריא. אמנם מבטיחים לנו ויטמינים, אבל עדיף לצרוך אותם ממזון טבעי ולא ממזון מתועש. קורנפלקס גם אינו משביע לאורך זמן. מדובר בפתרון נוח ומהיר, ולכן הוא הפך לדייר של קבע בבתים רבים.

במבחן הטעימה של פואנטה, קורנפלקס פיטנס הוגדר כדגי בוקר טעימים הדומים מאוד לקורנפלקס של אלופים – הטעם מעט מתקתק והמרקם קריספי כמצופה.

קורנפלקס פיטנס לעומת קורנפלקס של אלופים 

קורנלפקס פיטנס קורנפלקס של אלופים
מחיר בשופרסל כ-15 ש"ח ל-500 גרם
כ-3 ש"ח ל-100 גרם
19.60 ל-850 גרם
2.31 ש"ח ל-100 גרם
רכיבים  קמח תירס (67.3%), תירס מלא (30.3%), סוכר, תמצית לתת שעורה (מכיל גלוטן), מינרלים [סידן (קלציום קרבונט), ברזל], סירופ גלוקוז, מלח, מעכב חמצון (טוקופרולים), ויטמינים [ויטמין B3 (ניאצין), ויטמין B5 (חומצה פנטותנית), ויטמין B6, ויטמין B2 (ריבופלאבין), חומצה פולית] קמח תירס (89%), סוכר, תמצית לתת שעורה (מכיל גלוטן), מלח, מתחלב (E471), ויטמינים (B3 (ניאצין), B2, B6 (ריבופלאבין), B1 (תיאמין), חומצה פולית, B12), ברזל.

קורנפלקס פיטנס: קטגוריה חדשה מבחינת אסם-נסטלה

עם השקת קורנפלקס פיטנס של אסם, נמסר מהחברה כי פיתוח המוצר ארך שנתיים והושקעו בו 3 מיליון ש"ח. במקרה או במכוון, ההשקה התקיימה בדיוק כאשר המותג המתחרה חווה חרם צרכנים חסר תקדים. בכל מקרה, מבחינת אסם-נסטלה, מדובר בקטגוריה חדשה.

עולם דגני הבוקר מתחלק לשלוש קטגוריות מרכזיות: דגני הילדים אשר מהווים 56%, דגני המבוגרים אשר מהווים 19% והקורנפלקס אשר מהווה 25% מעולם דגני הבוקר בישראל.

אסם נסטלה מוכרת היטב בעולם דגני המבוגרים והילדים – אבל מעוניינת לנגוס גם נתח מהקורנפלקס. יש לקוות שהצרכנים הישראלים יצביעו ברגליים ולא ינהרו אל המותג היקר. קיימים כיום לא מעט מוצרים דומים וזולים יותר.

נזכיר כי רק לאחרונה אסם-נסטלה השיקה דגני בוקר פיטנס שוקולד בננה באריזה מיניאטורית של 315 – שבקושי מספיקה ל-5 מנות אישיות, במחיר של כ-20 ש"ח. כל עוד הצרכנים לא יעבירו את המסר הנכון, אסם תמשיך לגבות מחירים גבוהים.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות