חו"ל זה כאן? מטזניס עד שייק שאק ו-SPAR, הרשתות שייפתחו בישראל

חו"ל זה כאן? מטזניס עד שייק שאק ו-SPAR, הרשתות שייפתחו בישראל

בעוד כמה שנים רחובות תל אביב יהיו דומים לרחובות לונדון וניו יורק. טוב, לא בדיוק, אבל תראו גם סניפים של טזניס, פרט א מנג'ר ושייק שאק בישראל

שייק שאק בישראל
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

חלק גדול מהרשתות הבינלאומיות כבר פועלות בישראל, אבל עדיין יש גם כאלה שאנחנו פוגשים רק בחו"ל. כזו היא למשל רשת הכריכים והמזון הארוז PRET A MANGER – שאנחנו רואים בכל רחוב שני בניו יורק או בלונדון, רשת ההמבורגרים שייק שאק (SHAKE SHACK) , או רשת ההלבשה התחתונה טזניס (TEZENIS) שכבר מזמן רכשה לה מעריצות בארץ. הבשורה המשמחת היא שבקרוב נראה את טזניס בישראל, את SHAKE SHAK בישראל, את פרט א מנג'ר בישראל – וגם רשתות נוספות כמו אינטימיסימי.

מובן, שהבשורה הזו תהיה משמחת עוד יותר אם המחירים בישראל יהיו זהים לאלה שבחו"ל – ולא יקרים יותר כפי שאנחנו רואים ברוב המקרים שבהן רשתות בינלאומיות מגיעות לכאן (כמו מחירי איקאה בישראל, מחירי קפסולות נספרסו, זארה, H&M או דקטלון).

שייק שאק (Shake Shack) בישראל

שייק שאק בישראל SHAKE SHACK
בקרוב: SHAKE SHACK בישראל. צילום: יח"צ

שייק שאק היא אחת מרשת ההמבורגרים המוכרות בארה"ב, ובקרוב לא יהיה צורך לחצות את האוקיינוס כדי לאכול בה. הסניף הראשון של רשת ההמבורגרים האמריקאית SHAKE SHACK בישראל ייפתח ב-2024.

התפריט, כך נמסר, יעבור התאמה ייחודית לקהל הישראלי ע"י יצירת שיתופי פעולה עם ספקים מקומיים, אך זה לא אומר שהרשת תהיה כשרה (ייתכן שיהיו סניפים כשרים).

התפריט יכלול את מנת הדגל של הרשת, ה-ShackBurger®  בנוסף לצ'יפס הקלאסי, השייקים הידועים, בירה, יין, קינוחי גלידה ועוד.


אוהבים לשמוע על השקות ופתיחות? עקבו אחרינו בטלגרם. לחצו כאן >


כמה סניפים יהיו ל-Shake Shack בישראל?

לדברי, מייקל קארק, מנהל הרישוי הגלובלי הראשי של שייק שאק, השאיפה היא לפתוח כ-15 סניפים ברחבי ישראל עד 2033.

אודות שייק שאק

Shake Shack, הפעילה מאז 2004 מגישה המבורגרים, עוף קריספי, מילקשייקים, לימונדה תוצרת בית, בירה, יין ועוד. ברשת מתחייבים לשימוש בחומרי גלם איכותיים ןלפיתוח עובדים.

מאז פתיחת הסניף המקורי בשנת 2004 במדיסון סקוור פארק בניו יורק, הרשת התרחבה ליותר מ-430 מיקומים ברחבי העולם: למעלה מ-285 סניפים ב-32 מדינות בארה"ב, ולמעלה מ-150 מיקומים בינלאומיים ברחבי לונדון, הונג קונג, שנגחאי, סינגפור, מקסיקו סיטי, איסטנבול, דובאי, טוקיו, סיאול ועוד.

מי קיבל את הזיכיון לפתיחת שייק שאק בישראל?

הזיכיון לפתוח סניפים של Shake Shack בישראל ניתן לקבוצת פוקס, שבראשות הראל ויזל, ולקבוצת המסעדות ירזין-סלע. קבוצת ההסעדה ירזין-סלע, בבעלות האחים יורם וארי ירזין ויובל סלע, נוסדה בשנת 1988 ונחשבת לאחת מקבוצות המסעדנות הגדולות והמצליחות בישראל. היא מספקת שירותי מזון לחברות בינלאומיות כמו מטא, גוגל, סמסונג, פלייטיקה ואחרות, באירופה, ארה"ב וישראל, ומפעילה מעל ל-15 מסעדות מובילות בארץ, ביניהן: מגזינו, קפה איטליה, זוזוברה, טאקריה, רשת הפיצריות טוני וספה, מבשלת הבוטיק "אלכסנדר" ועוד.


PRET A MANGER – פרט א מנג'ר בישראל

השם PRET A MANGER אמנם לא ממש שגור בפיהם של הישראלים, וגם לא כל כך נוח לומר אותו בעברית, אבל ללא ספק מדובר באחת הרשתות היותר בולטות ברחובות לונדון, ניו יורק וערים רבות אחרות. רשת המזון המוכן הבריטית Pret a Manger, מציעה קונספט שבארץ עדיין לא כל כך נפוץ: מכירה של מזון ארוז לצריכה מיידית, החל מכריכים, דרך סלטים ועד פירות חתוכים.

מי שניסתה לעשות משהו דומה היא סופר-פארם, שהקימה את סופר-פארם דייליס – אבל נראה שבינתיים הקונספט הזה לא תופס תאוצה.

מי קיבל את הזיכיון לפתיחת פרט א מנג׳ר (Pret a Manger) בישראל?

לא תופתעו לשמוע שמי שקיבל את הזיכיון לפתוח סניפים של פרט א מנג׳ר בישראל הן קבוצת פוקס בראשות הראל ויזל וקבוצת ירזין סלע.

כמה סניפים יהיו לפרט א מנג'ר בישראל?

לפי המזכר, ייפתחו 40 סניפים רשת פרט א מנג'ר בישראל תוך עשור, וכל אחד מהם יופעל במשך עשור לפחות.


הרשתות של קבוצת Calzedonia: טזניס, אינטימיסימי ו-Calzedonia

כאמור, לא רק אוכל, גם רשתות אופנה והלבשה תחתונה מוכרות מחו"ל בדרך לישראל.

קבוצת אינטר ג'ינס קיבלה את הזיכיון בישראל לפתוח את החנויות של שלוש הרשתות השייכות לקבוצת Calzedonia האיטלקית: אינטימיסימי (Intimissimi), Calzedonia וטזניס (Tezenis). עד שנת 2026 צפויות להיפתח 40 חנויות ברחבי הארץ, ולכל מותג תוקם חנות און ליין. הזיכיון ניתן לטווח ארוך, והחנויות הראשונות ייפתחו במהלך ספטמבר 2023. ברחבי העולם מחזיקה קבוצת Calzedonia בכ-5,400 חנויות הפרוסות ב-55 מדינות.


בואו נהיה חברים בפייסבוק. לחצו כאן >


קבוצת אינטר ג'ינס נמצאת בבעלות רוני הרדי, שלום מוליוב (הבעלים של אדידס בישראל) ויעקב פרץ. הקבוצה, שהוקמה בשנת 2007, מפעילה את מותגי האופנה ריפליי, סטיב מאדן, ג'וסי קוטור, פפה ג'ינס ורזילי.

Calzedonia

המותג הוותיק בקבוצה הוא Calzedonia – שעל שמו היא גם קרויה. מדובר במותג שמתמקד בגרביים, גרביונים ובגדי חוף.

טזניס (Tezenis)

טזניס בישראל TEZENIS
צילום: יח"צ

Tezenis הינו מותג אופנה שהיא בעיקר אופנית בייסיק והלבשה תחתונה. קהל היעד הוא צעירים וצעירות. הקולקציות מתחלפות כל רבעון. אחת משגרירות המותג היא הזמרת ריטה אורה.

אינטימיסימי (Intimissimi)

Intimissimi הוא מותג הלבשה תחתונה שהושק בשנת 1996 שהפך במהירות למותג מוביל ומקור השראה בתעשייה.

בין הפרזנטוריות של המותג אפשר למצוא את ג'וליה רוברטס, אירינה שייק, ג'יזל בונדשן ועוד, וכיום מלוות אותו ג'ניפר לופז, היידי קלום ובתה לני.


ספאר SPAR

ישראלים רבים מכירים גם את רשת הסופרמרקטים SPAR – ובכל פעם שהם נכנסים לאחד מסניפיה באירופה, נזכרים כמה יקר בארץ. אז בקרוב נראה גם את רשת השיווק ספאר בישראל. זו בשורה טובה, כי כניסת הרשת החדשה אמורה לחולל תחרות בין בין רשתות השיווק ולגרום לרשתות כמו שופרסל למשל להוריד מחירים. אלא ששימו לב מי קיבל את הזיכיון להבאת SPAR לישראל…. קבוצה ששותפים בה עמי בן זאב ו… רשת שופרסל בעצמה.

את כל הפרטים תוכלו לקרוא בכתבה על פתיחת ספאר בישראל, אבל בכמה מילים נזכיר שלתאגיד SPAR יש גם מותג פרטי חזק. כאן בארץ ייפתחו חנויות פיזיות וישווק גם המותג הפרטי – אבל אפשר יהיה למצוא אותו רק בספאר וברשת שופרסל.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות