רמי לוי מוכר גבינות וחמאה בזול תחת המותג הפרטי. ד"ש לתנובה ולשטראוס

רמי לוי מוכר גבינות וחמאה בזול כחלק מהמותג הפרטי. ד"ש לתנובה ולשטראוס

שטראוס, תנובה, גד וטרה העלו מחירים? רמי לוי מגיב עם גבינות מיובאות מפולין במחירים זולים וגם חמאה תחת המותג הפרטי במחיר אטרקטיבי. אלה הפערים

רמי לוי
רמי לוי
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בדיוק לפני חג שבועות ובדיוק כשכל המחלבות הגדולות העלו מחירים – רמי לוי עושה את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב: מציע חלופה זולה יותר. לקוחות הרשת יכולים כעת לקנות חמאה של רמי לוי, גבינות רכות וגבינות צהובות של המותג הפרטי רמי לוי במחירים הרבה יותר נמוכים משל המחלבות הגדולות. בקרוב נראה כנראה אפילו חלב. מה הפערים במחירים? מיד נציג רשימה חלקית, אבל אפשר לומר באופן גורף שכל הגבינות של רמי לוי יותר זולות מהגבינות של תנובה, שטראוס, גד, טרה וכו'. וגם החמאה…

גבינות רמי לוי
גבינות רמי לוי

חלק מהגבינות נמכרות גם ארוזות וגם במשקל (גבינות צהובות). גבינה מגורדת נמכרת באריזה וכך גם הגבינות הלבנות.

גביהת דהנבלו פטינה נמכרת רק מעדנייה בשלב זה, ואילו גבינת מוצרלה נמכרת ארוזה. לקוחות הקונים אונליין יכולים להזמין את הגבינות מהמעדנייה וכך לשלם פחות.

מה שעדיין אין במגוון היא גבינת קוטג', ויש לקוות שהיא תצטרף בהמשך.

מבחינת מראה של הגבינות הרכות, צבעי הגביעים והעיצוב מזכירים את גבינות שטראוס. הגבינה הצהובה מזכירה את גבינת עמק של תנובה. לגבי הטעם – את זה נצטרך עוד לבדוק…

תנובה, שטראוס, טרה וגד העלו מחירים? שיהיה להן בהצלחה

גבינה צהובה רמי לוי

במשך שנים תנובה עמלה על טיפוח תחושת שייכות ומשפחתיות, כדי שאנחנו הישראלים נקנה קוטג' של תנובה, גבינת עמק או חמאה של תנובה בכל מחיר – גם אם הוא גבוה. אבל תנובה היא בכלל לא חברה ישראלית. היא חברה סינית. מחירי תנובה גבוהים (פרסמנו כאן בעבר כי הוגשו נגדה תביעות ייצוגיות בטענה למחיר מופרז על מוצרים שונים, כמו שמנת), אבל זה לא מספיק לה. תנובה העלתה מחירים פעמיים לאחרונה. וגם שטראוס העלתה מחירים שלוש פעמים מחירים לאחרונה.

תכל'ס, אין באמת סיבה לקנות דווקא את מוצרי תנובה ושטראוס. גם לא את גד או טרה (ששייכת למשפחת ורטהיים, המחזיקה בקוקה קולה), במיוחד אם יש חלופה זולה יותר – ויש. כאמור, רמי לוי מרחיב את המותג הפרטי שלו ומוכר גם חמאה, גם גבינות רכות וגם גבינות קשות – במחיר הרבה יותר זול.

>> לעוד כתבות כאלה, הצטרפו לקבוצת הוואטס אפ השקטה שלנו >

את הגבינות מייצרים עבור לוי במחלבה גדולה בפולין – מחלבת mlekovita, שרמי לוי מגדיר אותה כ"תנובה" של פולין.

גבינות ברמי לוי: המותג הפרטי מול תנובה, שטראוס, גד וכו'

בעוד שעל גבינת פיראוס 5% של תנובה באריזת 200 גרם אנחנו משלמים יותר מ-16 ש"ח, המחיר ברמי לוי קצת פחות מ-11 ש"ח.

גבינת שמנת של רמי לוי (20%) המתחרה בגבינת נפוליאון של שטראוס, נמכרת ב-3 ש"ח פחות לגביע (כ-10 ש"ח לעומת 13 ש"ח). הנה דוגמאות נוספות.

מותג רמי לוי
מחיר ל-100 גרם
מותג מתחרה מחיר ל-100 גרם
גבינה צהובה 28% במשקל 2.90 4.10 תנובה
גבינה צהובה פרוסה 3.20 7.32  תנובה
חמאה 3.75 6.45 ויליפוד
צפתית מעודנת 5.45 6.76 תנובה
בולגרית קלאסית 5.96 9.36 גד
לאבנה זעתר 3.18 3.72 שטראוס
שמנת 25% 4.95 5.55 תנובה
דנאבלו 4.50 5.90 נטו
סגנון פטה 1.70 2.60 נטו
בולגרית מעודנת 5% 6.36 9.90 תנובה
גבינה צהובה מגורדת 28% 4.30 6.90 תנובה
מוצרלה פרוסות 7.56 11.93 גד
סה"כ כ-54 כ-80

נזכיר כי רמי לוי נמצא כעת בתחרות עזה לא רק מול רשתות המזון הוותיקות, ובראשן שופרסל, אלא גם מול רשת קרפור שהגעתה לארץ אמורה הייתה לתרום להוזלת יוקר המחיה. עד כה נראה שרשת קרפור – שנמצאת בבעלות אלקטרה – רחוקה מלהציג את סל הקניות הזול ביותר. זה לא באמת מפתיע.

>> רוצים להישאר מעודכנים? הכי נוח לעקוב אחרינו בטלגרם >

מדובר ברשת שנמצאת בבעלות חברת אלקטרה מוצרי צריכה, שמחזיקה ביינות ביתן ובמגה – שתי רשתות שאף לא היו הכי זולות בענף. כעת סניפיהן מוסבים להיות חנויות של קרפור, ורוב המוצרים הרגילים והמוכרים נמכרים בהן במחירים דומים לאלו שהיו בעבר. מה שכן בולט בקרפור הוא מחירי המותג הפרטי של הרשת. כאן באמת אפשר לנצל את הגעת Carrefour לישראל ולרכוש מוצרים זולים, החל ממרכך כביסה, דרך בירות ועת תחליפי חלב (כמו משקה סויה, שקדים וכו'). פרטים  נוספים אפשר למצוא בכתבה על המחירים בקרפור שפרסמנו סמוך להשקה.

בכל מקרה, כדאי לבצע השוואת מחיר סופר באופן שוטף. לזכותו של רמי לוי ייאמר שמאז שהחלה השוואת משרד הכלכלה לפני מספר שני – השוואה שבודקת באופן עקבי מחירים של סל מוצרים זהה במגוון רשתות – רמי לוי תמיד יוצא הכי זול בהשוואה. נראה שהוא לא מעוניין לוותר על התואר הזה כל כך בקלות.

> אל תגידו שאתם עדיין לא עוקבים אחרינו בפייסבוק 🙂 לחצו כאן >

> ויש לנו גם אחלה עמוד אינסטגרם 🙂 לחצו כאן >

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 1

  1. גבר שבגברים!!
    זו רק הוכחה כמה החברות המונופוליות בישראל שוחטות לנו ת'כיס והוא.. הוא עדיין מרוויח, גם מהבאז וגם מהקניות שלנו, אל דאגה.. הוא לא ירד מנכסיו. סחתיין עליך רמי

נגישות