הביזיון של רשת BE מבית שופרסל: מסתירה פני נשים על מוצרים

הביזיון של רשת BE מבית שופרסל: מסתירה פני נשים על מוצרים

אם זה היה קורה במדינה אחרת העולם, הייתם מזדעזעים. רשת הפארם BE מסתירה את פני הנשים – ולא מתנצלת

רשת BE מסתירה פני נשים
צילום מסך מהטוויטר של סתיו אלה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מסתבר שבעיני רשת BE של שופרסל, נשים צריכות להיות מוחבאות, מוסתרות, נעלמות מן העין. אין דרך אחרת לפרש את ההתנהגות הפוגענית של הרשת, אשר מסתירה באמצעות מדבקות את פניהן של נשים. הרשת בחרה לנהוג כך לעת עתה רק בחנות שלה בבני ברק, אך מרגע שהיא עושה זאת בסניף אחד – יש להניח שהיא סבורה שזה לגיטימי ועשויה לנהוג כך שוב. זאת, במיוחד לאור העובדה שבתגובה לפניית פואנטה, רשת BE לא התנצלה וגם לא הודיעה כי היא תסיר את המדבקות.

את התמונה המזעזעת של שורות מוצרים שעליהם מתנוססות מדבקות סגולות במקום פני נשים, צילמה סתיו אלה – לקוחת הרשת. היא העלתה את התמונה לטוויטר, ומאותו רגע – הרשת גועשת. אלא שכאמור, ברשת שופרסל לא מתנצלים, והתגובה שהם מוסרים לכל כלי התקשורת זהה ולקונית: "רשת Be מכבדת את כלל המגזרים באוכלוסיה הישראלית. מדובר בתמונה שצולמה בסניף ייעודי בבני ברק הפונה בעיקר לאוכלוסיה החרדית. נדגיש כי מדובר בסניף זה בלבד". איכשהו נראה שברשת השייכת לחברה ציבורית הנסחרת בבורסה נדמה להנהלה ש"כבוד לכלל המגזרים" לא כולל כבוד לנשים.

תגובות זועמות בקרב לקוחות רשת BE, לא רק נשים

ההתנהלות השערורייתית של שופרסל מגיעה בתקופה שבה אפליית נשים הולכת ונעשית נפוצה יותר ומכעיסה יותר. רק בשבוע שעבר נהג אוטובוס באשדוד אסר על אישה לעלות לאוטובוס שנסעו בו גברים. בירושלים, רשת רמי לוי פרסמה שלטי חוצות שבהם העלימה את מיכל אנסקי מהפרסומת, ועוד.

וכאן צריך לזכור שלצרכנים יש כוח, ומן הראוי שהם ישתמשו בו. רשת שופרסל צריכה להבין מה עמדתם של הצרכנים, גברים ונשים, דתיים וחילוניים, בנודע לאפליית נשים והסתרתן. ההבנה הזאת צריכה להתבטא במכירות.

כבר עכשיו אפשר לראות בדף הפייסבוק של BE תגובות זועמות – וצריך יהיה לעקוב ולבדוק מה יהיה ההמשך. הנה כמה דוגמאות:

מתוך עמוד הפייסבוק של BE

>> ידיעה מעניינת? הטרפו אלינו לקבוצת הוואטס אפ וקבלו עוד כאלה. לחצו כאן >

שופרסל מפלה את החרדים לטובה עם מחירים זולים

והאמת היא שזו לא הפעם הראשונה ששופרסל עושה התאמות עבור המגזר החרדי, ובמקרים קודמים שנחשפו הסתבר שהיא בוחרת לשווק למגזר הזה מוצרים זהים לאלה שמשווקים לציבור החילוני – במחירים הרבה יותר נמוכים? קבלו תזכורת.

>> הכי נוח לעקוב אחרינו בטלגרם, הצטרפו כאן >

האתר הסודי של שופרסל לחרדים

בנובמבר 2021 פורסם בחדשות 12 כי לצד אתר שופרסל אונליין החבברה מפעילה אתר נוסף, המיועד לאוכלוסייה החרדית שני האתרים נמכרים פריטים זהים, בעלי ברקוד זהה, אך לעתים מגיע הפער ביניהם ליותר מחצי מחיר. תגובת שופרסלל באותה עת הייתה כי "אין מקום להשוואות בין המוצרים והפורמטים השונים". למרות התגובה המרגיזה, האתר נסגר לאחר זמן קצר.

המותג הפרטי של שופרסל לחרדים – יש חסד- זול יותר

בינואר 2023 פורסם בתוכנית חיסכון בחדשות 12 תחקיר מיוחד שחשף שרשת שופרסל מייצרת מותג פרטי ששמו "יש חסד" שמיועד לציבור החרדי ונמכר רק בחנויות באזורים חרדיים. מחירי המוצרים של המותג שופרסל הרבה יותר יקרים, אפילו במאות אחוזים. אז שופרסל הגיבה כך: "אנו מזמינים את הציבור הרחב להגיע ולרכוש בשלל הפורמטים של קבוצת שופרסל".

בשורה התחתונה, שופרסל משחקת משחק מכוער שבו היא מפלה לרעה את הצרכנים החילונים, וכעת מסתבר שאף חמור מזה, נותנת יד ליחס משפיל כלפי נשים. השאלה היא אם הפעם היא תשלם על זה.

>> אתם עוד לא חברים שלנו בפייסבוק? הצטרפו לקהילה שלנו 🙂 לחצו כאן >

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 1

  1. כן וגם צריך לפתוח שם חנויות לממכר בשר לבן, ודיסקוטקים בשבת. באמת בושה גדולה שעדיין לא עשו את זה לא להאמין שזו מדינה דמוקרטית, לפני שנה לפיד היה ראש ממשלה איך הוא לא עשה דבר כזה שכבר היה צריך לעשות מזמן
    ואולי גם להעביר חוק שרק סופר של רשת טיב טעם יקבל היתר לפתוח חנויות בבני ברק
    תצביעו לי בבחירות ואני אדאג לשנות !

נגישות