סקירה: סמסונג גלקסי M54 - אנדרואיד ב-2000 ש"ח

סקירה: סמסונג גלקסי M54 – אנדרואיד ב-2000 ש"ח עם יתרונות וחסרונות

אם אתם מחפשים אנדרואיד ב-2000 ש"ח פחות או יותר, סמסונג מציעה לכם את גלקסי M54 – מכשיר ביניים עם כמה יתרונות וכמה פשרות. האם הוא יתאים לכם? היכנסו לסקירה

אנדרואיד ב-2000 ש"ח סמסונג גלקסי M54
צילום: דפנה הראל כפיר
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מי שמחפש אנדרואיד ב-2000 ש"ח פחות או יותר, ימצא כמה וכמה דגמים. אחד מהם הוא סמסונג גלקסי M54. לאחר התנסות ממושכת, המסקנה שלי מסקירת גלקסי M54 היא שזה מכשיר שעומד בציפיות – הוא הרבה יותר טוב מסמארטפון זול בתקציב של 1000 ש"ח והוא לא מכשיר מעולה כמו סמארטפון שעולה 3000 ש"ח. הדגם הזה, ששמו מתחיל באופן חריג באות M, מהווה מדרגה בין סדרת גלקסי A (שכוללת השנה את גלקסי A34 וגלקסי A54), לבין מכשירי הדגל בסדרת גלקסי S23 היוקרתית. לסמסונג Galaxy M54 יש סוללה מצוינת וגם מסך מצוין, אבל אתם מתפשרים קצת על המצלמות ועל המעבד בהשוואה לאלו שיש במכשירים היקרים. גם גב המכשיר עשוי מפלסטיק ולא ממתכת (זה לא מאוד משמעותי בהנחה שיש כיסוי למכשיר). אז האם זה יהיה המכשיר הבא שלכם? אם אתם אוהבים אנדרואיד ואוהבים סמסונג, ואם התקציב שלכם הוא סביב 2000 ש"ח, המשיכו לקריאת הסקירה.

גלקסי M54: מסך מצוין

ל-Samsung Galaxy M54 יש מסך Super AMOLED בגודל 6.7 אינץ' ברזולוציה של 1080 x 2400 פיקסלים. התצוגה בהירה וצבעונית, עם זוויות צפייה טובות. הוא גם מוגן על ידי קורנינג גורילה גלאס 5 – ציפוי המגן עליו מפני שריטות. זה לא המיגון הכי טוב בענף, הוא פחות חסין מגלקסי S23 למשל, אבל הוא מספק עמידות טובה. יש כאן גם קצב רענון מהיר (120 הרץ) – מה שמספק מעבר חלק בין מסכים.

מה שלא תמצאו במסך של גלקסי M54 הוא זיהוי טביעת אצבע – וזה מעט מוזר, מפני שבדגמים בסדרת גלקסי A דווקא יש זיהוי כזה. זיהוי טביעת האצבע מתבצע באמצעות חיישן בצד ימין של של המכשיר.

מעבד, אחסון וזיכרון עבודה

כאמור, סמסונג גלקסי M54 הוא אנדרואיד ב-2000 ש"ח, וזה בא לידי ביטוי גם במעבד – שאינו הכי חזק בשוק. מדובר ב-Exynos 1380 שמונה ליבות, שהוא מעבד טוב המתאים לסמארטפון במחיר כזה. המכשיר מגיע עם נפח אחסון של 256GB וזיכרון עבודה של 8GB RAM – גם הם נתונים מקובלים בקטגוריה הזאת. חוויית השימוש הכללית היא חוויה טובה, המכשיר עובד רוב הזמן מהר וללא גמגומים. מבחינת מערכת ההפעלה, המכשיר מגיע עם אנדרואיד 14 ועם הממשק המוכר של סמסונג.

מצלמות

מצלמות גלקסי M54

סמסונג שילבה 3 מצלמות אחוריות, העיקרית שבהן היא מצלמת 108MP. בעבר, אי אפשר היה למצוא טלפון אנדרואיד ב-2000 ש"ח עם מצלמת 108MP, אבל כיום לאור התחרות שיש לסמסונג מצד מתחרות כמו שיאומי, VIVO או וואן פלוס, היא לא נשארת מאחור. עם זאת, חשוב להדגיש שרוב האנשים לא זקוקים לרזולוציה כזאת, משום שהם אפילו לא מורידים את התמונות מהטלפון למחשב – ובטח לא מדפיסים אותן. הנתון הזה מרשים, אבל לא מאוד שימושי ביומיום. כדאי גם לזכור שתמונה עם 108MP שוקלת הרבה, אז לא כדאי לצלם סתם תמונות כאלה אם אין מה לעשות בהן.

>> יש לכם טלגרם? גם לנו! לחצו כאן ותהיו מעודכנים בכל הסקירות >

המצלמה השנייה היא בעלת עדשה רחבה עם 8MP. יש כאן גם מצלמת מאקרו של 2MP. המצלמה הקדמית בעלת 32MP.

מבחינת איכות התמונות, באור יום מתקבלות תמונות יפות, עשירות בפרטים ועם הפרדה טובה. לעתים באור שמש בהיר, יש חשיפת יתר. בצילום בעדשה רחבה, שמנו לב ששדה הראייה צר יותר מזה שיש במכשירים אחרים במחיר דומה. מצלמת המאקרו מפיקה תמונות טובות, אבל רלבנטית רק לצילומי תקריב של עצמים קטנים. צילומי הסלפי באור יום מוצלחים, אך בתאורה חלשה הם קצת מטושטשים.

סרטוני הווידאו מצולמים ברזולוציית 4K ב-30 פריימים לשנייה והתוצאות טובות מאוד, בין היתר משום שסמסונג שילבה בגלקסי M54 תכונות כמו ייצוב תמונה אופטי (OIS) וייצוב תמונה אלקטרוני (EIS). צילומי ה-4K חדים וברורים, והצבעים מדויקים".

סוללה וטעינה

אמנם מדובר בטלפון אנדרואיד שמחירו קצת פחות מ-2000 ש"ח ולא במכשיר פרימיום, אבל יש לו את אחת הסוללות החזקות בשוק. הספק הסוללה הוא 6000 מיליאמפר/שעה, והטלפון מחזיק מעמד יום וחצי של עבודה ללא טעינה בשימוש רגיל שכולל שיחות טלפון, גלישה ברשתות חברתיות וצפייה בתוכן. גם כאשר מאמצים את הסוללה קצת יותר, למשל עם צילום ממושך של סרטונים, שימוש בטלפון כנקודת גלישה (HOT SPOT) או ניווט, הטלפון מחזיק עד הלילה בקלות.

> אל תגידו שאתם עדיין לא חברים שלנו בפייסבוק! לחצו כאן >

מהירות הטעינה סבירה – 25W. אפשר למצוא היום סמארטפונים עד 2000 ש"ח שנטענים הרבה יותר מהר. הגעה לטעינה מלאה נמשכת כשעה.

מטען לא נמכר במארז, יש לקנות אותו בנפרד (ראו המלצות בכתבה על מטען לסמסונג).

מה עוד יש ומה חסר?

סמסונג גלקסי M54 לא מגיע עם מיגון מפני מים ואבק, וזה די מפתיע לאור העובדה שמכשירי ביניים אחרים של סמסונג כן מציעים זאת (למשל A73, A53 ו-A33). גם מכשירים של המתחרות מציעים מיגון בתקן IP כזה או אחר.

יש כאן תמיכה ב-NFC (השבב שמאפשר תשלום באמצעות הטלפון), ויש מקום לשני כרטיסי סים או לכרטיס סים וכרטיס זיכרון SD. אין שקע אוזניות רגיל של 3 מ"מ, אבל רוב האנשים כבר לא משתמשים באוזניות עם כבל, אלא באוזניות אלחוטיות. כאמור, אין גם זיהוי טביעת אצבע על המסך אלא בצד המכשיר.

בשורה התחתונה

סמסונג גלקסי M54 הוא אנדרואיד ב-2000 ש"ח (ואפילו פחות), שנותן תמורה הולמת למחיר. חשוב להבין מראש שסמסונג יודעת לתת מצלמות יותר טובות ומעבד יותר חזק, אך את אלה היא מספקת בסמארטפונים היותר יקרים שלה, כמו סדרת גלקסי S23 או סדרת גלקסי Z (הטלפון המתקפל פולד 4 או פליפ 4). יחסית לטלפון במחיר הזה, מקבלים כאן מצלמות טובות, מסך מצוין וסוללה חזקה.

מחיר סמסונג גלקסי M54

כאמור, סמסונג דאגה שמחיר סמסונג גלקסי M54 יהיה זול משמעותית ממחיר גלקסי S23 וקצת יותר יקר מ-A54, כדי שבאמת לכל צרכן יהיה איזשהו מכשיר של סמסונג לקנות, כמעט בכל תקציב. אם אתם מעוניינים במכשיר הזה, תגלו שבאתר הרשמי של סמסונג הוא עולה כ-2050 ש"ח, אבל ב-KSP הוא עולה קצת פחות (יבוא רשמי) ובלאסט פרייס אפילו פחות מ-1900 ש"ח (יבוא רשמי).

אם אתם מחפשים עוד רעיונות לרכישת סמארטפון זול וטוב, יש לנו כתבה על זה במדור סלולר.

 

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות