לידיעת העסקים: הלוואות בערבות מדינה יהיו בריבית של 7.75% ואף יותר

לידיעת העסקים: הלוואות בערבות מדינה יהיו בריבית של 7.75% ואף יותר

הלוואות בערבות מדינה יינתנו בשני מסלולים – האחד לעסקים קטנים ובינוניים והשני לעסקים גדולים. כל הפרטים על הריבית ותנאי ההחזר

הלוואות בערבות מדינה בגלל המלחמה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הממשלה ממשיכה להתנער מהאחריות שלה למצב הכלכלי של העסקים שנפגעו קשות בגלל המלחמה. במקום להציע הלוואות בריבית אפסית, משרד האוצר פותח שני מסלולים לקרן בערבות מדינה – שניהם בריבית של פריים פלוס 1.50%. מי שייקח אשראי מגוף חוץ בנקאי, ישלם ריבית אפילו גבוהה יותר.

כזכור, ריבית בנק ישראל עומדת כיום על 4.75%. ריבית הפריים עומדת היום על 6.25%. מה שאומר שעסק שייקח הלוואה מהקרן בערבות המדינה, ישלם ריבית של 7.75%! מדהים שהממשלה לא העלתה בדעתה לעשות מעשה אמיץ ונדיב ולהציע הלוואות לעסקים בריבית של פריים מינוס. אבל מן הצד השני, שום דבר כבר לא מדהים, לאור המתווה הקמצני שהציג שר האוצר בצלאל סמוטריץ' גם בנוגע למענק לעסקים בגלל המלחמה. הרחבה על המענקים לעסקים אפשר לקרוא כאן. >> אתם בטלגרם? יש לנו עוד הרבה כתבות כאלה, לחצו כאן כדי לעקוב >

מי שקרא את תזכיר החוק של משרד האוצר, הבין מיד שהממשלה כלל לא מפנימה שזו אחריותה לסייע לעסקים – כשם שהיא אחראית לעצם העובדה שמדינת ישראל נמצאת במלחמה. כמו שזו אחריותו של עסק להתנהל באחריות פיננסית ולשלם את המסים בזמן, כך זו אחריות של המדינה לאפשר לו בכל רגע ורגע את התנאים הדרושים להרוויח ולהתקיים בכבוד. מלשון תזכיר החוק עולה בבירור שאין בכוונתה של ממשלת ישראל לאפשר לעסקים להרוויח את הסכומים שהיו מרוויחים אלמלא המלחמה, אלא רק לאפשר להם לשרוד.

חוק פיצוי לעסקים בגיל המלחמה

כאמור, הלוואת בערבות מדינה לעסקים יינתנו באחד משני מסלולים.

הלוואות בערבות מדינה לעסקים קטנים ובינוניים

יינתנו הלוואות בהיקף של עד 8 מיליארד שקל.

קהל היעד

מיועדות לעסקים בעלי מחזור מכירות של עד 100 מיליון שקל.

בטחונות נדרשים

עד 5% מההלוואה (לעומת עד 15% בהלוואות בערבות מדינה הרגילות)\

גובה ההלוואה המירבי

500,000 ש"ח או 8% מהמחזור, לפי הגבוה.

דחיית תשלומי קרן וריבית

בין 3 ל-12 חודשים.

תקופת החזר

5 שנים.

עמלות

ללא עמלה.

הלוואות בערבות מדינה לעסקים גדולים

יינתנו הלוואות בהיקף של 2 מיליארד שקל.

קהל היעד

עסקים בעלי מחזור מכירות של עד 500 מיליון שקל.

בטחונות נדרשים

עד 10% מההלוואה (לעומת עד 15% בהלוואות בערבות מדינה הרגילות)

גובה ההלוואה המירבי

8% מהמחזור או 32 מיליון סכום ההלוואה ש"ח, לפי הנמוך.

דחיית תשלומי קרן וריבית

3 חודשים.

תקופת החזר

5 שנים.

עמלות

העמדת ההלוואה מותנית בתשלום עמלה בשיעור משתנה מגובה ההלוואה, כתלות במחזור המכירות השנתי של הלווה.

>> אתם עדיין לא עוקבים אחרינו באינסטגרם? חבל, יש הרבה עדכונים בסטורי. לחצו כאן 🙂

הלוואות בערבות מדינה לעסקים – פרטים נוספים

ההלוואות יועמדו באמצעות 11 נותני אשראי שונים, לפי בחירת העסק, בהם 7 בנקים (בנק לאומי, בנק הפועלים, בנק מזרחי טפחות, בנק דיסקונט, בנק מרכנתיל-דיסקונט, בנק ירושלים ובנק יהב) ו-4 נותני אשראי חוץ-בנקאי (חברת MAX, ויזה כאל, גמא ניהול וסליקה, ו-BTB).

שיעור הריבית הממוצע בהלוואות שיועמדו על ידי נותני אשראי חוץ בנקאיים מסוימים יהיה במרווח שלא יעלה 3.25% (גמא ניהול וסליקה) או 4% מעל ריבית הפריים (B2B). 

נזכיר בהזדמנות זו שבנק מזרחי טפחות לא מחכה למדינה וגם לא לבנק ישראל. כבר לפני שבוע הוא הודיע על מהלך יוצא דופן שהוא הרבה יותר נדיב מהלוואה או דחיית הלוואה. הבנק נותן מענק כספי לעסקים בדרום. כל הפרטים בכתבה על מזרחי טפחות. בכלל, ייאמר לזכות רוב הבנקים שהם נוקטים צעדים הרבה יותר נדיבים מאלה שהמדינה מחייבת אותם, ולא מסתפקים בהקלות הצנועות ובדחיית הלוואות שבנק ישראל מחייב לאפשר. בנק דיסקונט, למשל, הודיע כי יספוג את המשכנתא למשך חצי שנה לתושבי העוטף.

>> בואו נהיה חברים גם בפייסבוק 🙂 לחצו כאן >

בכל מקרה, למרות הריבית הגבוהה של ההלוואות בריבית מדינה, החשב הכללי באוצר, יהלי רוטנברג, סבור שיהיה להלוואות הללו ביקוש גבוה. זה לא מפתיע, כי מדובר בהלוואת לעסקים בכל רחבי הארץ, וכידוע עסקים בכל רחבי הארץ נפגעו ועדיין נפגעים קשות.

באוצר מתחייבים על תקופת גרייס משמעותית על תשלומי הקרן והריבית, הגדלת שיעור ערבות המדינה לכל הלוואה, הפחתה בשיעור הבטוחות שהעסקים נדרשים להעמיד, ותהליך הגשה מהיר.

>> לעוד עדכוני מלחמה לחצו כאן >

הגשת בקשה לקבלת הלוואה במסגרת המסלולים המיוחדים מתבצעת באמצעות טופס באתר הקרן בכתובת: https://govextra.gov.il/mof-gloans/homepage

תגובות: 0

נגישות