בפעם השלישית: קנס לפלאפון על הטעיית צרכנים בשיטת ה"מתנות" בתשלום

בפעם השלישית: קנס לפלאפון על הטעיית צרכנים בשיטת ה"מתנות" בתשלום

עוד קנס לפלאפון. הרשת להגנת הצרכן מתכוונת להעניש את החברה על שיטת המוצרים הנמכרים לצרכנים ללא ידיעתם. פלאפון: "אלה תלונות ישנות"

קנס לפלאפון
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




אם הסיפור הבא יצלצל לכם מוכר, זה מפני שהוא באמת סיפור מוכר. אדם פונה לחברת הסלולר שלו כדי לעדכן חבילה – ומגלה שהוא מתחיל לשלם על טאבלט, אוזניות, שעון חכם או מוצר אחר שהנציג "דחף" לו. הפעם (שוב) מדובר בפלאפון, אבל השיטה קיימת גם בחברות הסלולר האחרות. רק לאחרונה פרסמנו סיפור דומה על לקוחת פרטנר שמצאה את עצמה משלמת על שעון חכם שלא התכוונה לקנות. כעת הרשות להגנת הצרכן שוב מודיעה על כוונה להטיל קנס על פלאפון בגין הטעיית הצרכנים בשיטת ה"מתנות" בתשלום – כאשר הפעם השיטה הייתה מעט שונה מזו שבעבר. מדובר בסכום של קרוב ל-600,000 ש"ח בגין הטעיית צרכנים – כאשר מדובר במקרים שאירעו בשנים 2017-2018.

קנס על פלאפון: טאבלט חינם עולה כסף

‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏מדובר בשיטה שבה נציגי החברה מנצלים את חידוש החבילה של הלקוח כדי למכור לו גם ציוד, בדרך כלל טאבלט או אוזניות. הלקוח מקבל את הרושם שמדובר במוצר שמגיע כחלק מהעסקה, וכעבור פרק זמן מגלה שלא מדובר במתנה, אלא בעסקה נפרדת לכל דבר על מוצר שהוא כנראה לא היה קונה וכנראה גם לא צריך.

פואנטה בטלגרם

ברשות להגנת הצרכן מספרים כי לקוחות התלוננו שנציגי פלאפון למעשה ביצעו עסקת מכירה נוספת תוך כדי חידוש חבילת הסלולר שלהם – וזאת לאחר שהחברה עצמה פנתה אליהם כדי להוזיל את החבילה או לרכוש מכשיר סלולר. "הנציגים הטעו את הצרכנים לחשוב כי המוצר ניתן חינם. ברוב המקרים הצרכנים מצאו עצמם משלמים על מוצר שלא היה להם צורך בו (אוזניות, רמקול, טאבלט וכו'). בחלק מהמקרים, החברה גבתה מהצרכנים מחיר גבוה מזה שסוכם עימם בשיחת המכירה", אומרים ברשות.

ברשות להגנת הצרכן אומרים כי נציגי פלאפון פעלו במגוון דרכים פסולות על מנת להביא לגמר העסקה:

  • הטעיה באופן אקטיבי – כאשר הטעו את הצרכנים לחשוב כי המוצר ניתן ללא עלות.
  • הטעיה באופן פסיבי – כאשר הנציגים בחרו שלא להציג בפני הצרכנים את העובדה הפשוטה והבסיסית כי מדובר בעסקת מכירה לכל דבר ועניין.

אחד המאפיינים של העסקאות הללו הוא פרסה לתשלומים. הנציג אפילו לא אומר ללקוח כי אפשר לקנות את המוצר במזומן או ב-12 תשלומים, אלא פורס את העסקה ל-36 תשלומים עם ריבית מטורפת שהופכת את המוצר ליקר וללא כדאי. "נציכי פלאפון הסתירו מהצרכן כי הוא יכול לשלם בעד המוצר במזומן או בפריסת תשלומים מופחתת ובכך להוזיל את עלות העסקה. אפשרות הבחירה במספר התשלומים לתשלום העסקה נרשמה במסמכי העסקה כעובדה מוגמרת, תוך הותרת רושם כי הצרכן הוא זה שבחר בפריסת התשלומים", אומרים ברשות.

סכום העיצום הכספי שהרשות מתכוונת להטיל על פלאפון הוא 584,000 ש"ח, כשהעילה היא "הטעיית הצרכנים והפעלת השפעה בלתי הוגנת בתהליך השיווק".

קנס לפלאפון בפעם השלישית – מה המסקנה?

לפי הודעת הרשות, זהו העיצום הכספי השלישי שהוטל על פלאפון בשל הטעיית הצרכנים.

בשנת 2016 הרשות ביקשה להטיל קנס על פלאפון בגובה 270,000 ש"ח, והוא הופחת ל-216,000 ש"ח. לאחר מכן פלאפון חטפה קנס עצום שהופחת מ-2.8 ל-2.3 מיליון ש"ח.

נראה שהקנסות לא ממש מרתיעים אותה – ואולי זה לא מפתיע. הרשות להגנת הצרכן עובדת לאט, ובינתיים עוד ועוד צרכנים נופלים בפח ה"מתנות חינם".

גם הפעם, כמו בפעמיים הקודמות, פלאפון יכולה לערער תוך 45 יום – וכך היא גם מתכננת לעשות.

תגובת פלאפון: "תלונות בודדות וישנות"

מפלאפון נמסר בתגובה: "מדובר בתלונות בודדות מלפני כארבע שנים, במרביתן טיפלנו זמן רב לפני פניית הרשות וחלקן מבוססות על עובדות לא נכונות. הן אינן מייצגות את מדיניות החברה בשום אופן".

היה לכם מעניין? תהיו נחמדים, פרגנו לנו בלייק כאן למטה. זה קל… 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

 




מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות