גם לכם יש תלונות נגד חברת אייס תקשורת? אתם לא לבד. הקנס בדרך

יש לכם תלונות נגד חברת אייס תקשורת? אתם לא לבד. הקנס בדרך

מתלבטים לגבי חבילת אינטרנט? שימו לב לתלונות נגד אייס תקשורת על חיובים לא מוצדקים. באייס אומרים כי החברה מוכפשת ע"י מתחרה בענף התקשורת

תלונות נגד אייס תקשורת
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם יש לכם תלונות נגד אייס תקשורת, אתם לא לבד. ואם אתם מקבלים הצעה להצטרף לחבילת אינטרנט באייס תקשורת,  כדאי שתדעו שיש לא מעט תלונות נגד אייס תקשורת מצד צרכנים. ייתכן שתמצאו את עצמכם משלמים על ראוטר שהובטח חינם או על אנטי וירוס שאתם לא צריכים. בשנה האחרונה הגיעו מאות תלונות נגד אייס תקשורת גם למועצה לצרכנות וגם לרשות להגנת הצרכן.




עם זאת, החברה עדיין פעילה וגם ברגע זה אפשר להזמין שם חבילות אינטרנט, כך שכדאי להיות עירניים. ואגב, מדובר בחברה שעובדת ברישיון משרד התקשורת.

תלונות נגד אייס תקשורת

לפי חקירת הרשות להגנת הצרכן, שיטת העבודה של אייס מתבססת בדרך כלל על פנייה יזומה של נציגי המכירות שלה לצרכנים. החברה רוכשת מאגרי מידע ויוצרת קשר עם הלקוחות, ובמקרים אחרים לקוחות פונים אליה בעצמם. לפי דיווחי הרשות, בשיחה עם הלקוח, לעתים הנציגים טוענים שמדובר בחברת אינטרנט הפועלת על תשתית של בזק ובשיתוף פעולה עם בזק. הם מדברים מהר באופן מכוון, באופן שמקשה על הצרכנים להבין מטעם איזו חברה פונה הנציג.

פואנטה

בנוסף, בתלונות שנבדקו ע"י הרשות, נציגי אייס תקשורת ביקשו לעתים מהלקוח את פרטי המנוי שלו בבזק, וכך נכנסו תוך כדי שיחה אל האזור האישי שלו וידעו אילו שירותים יש לו וכמה הוא משלם.

לפי הודעת הרשות להגנת הצרכן, נציגי אייס תקשורת נוהגים להציע ללקוחות:

  • לשדרג את מהירות הגלישה באינטרנט
  • להוזיל את מחיר חבילת האינטרנט
  • לאחד את התשלום בעבור שירותי הספק והתשתית
  • להצטרף לשירות אנטי-וירוס – מבלי להסביר ללקוח כי מדובר בשירות נפרד שכרוך בתשלום

ראוטר בתשלום

במועצה לצרכנות טיפלו במאות תלונות נגד אייס תקשורת בנושא עלות הראוטר. הלקוחות התלוננו על כך שבשיחת המכירה לא נאמר להם שהראוטר כרוך בתשלום.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לטלגרם של פואנטה >

לפי המועצה, נציג של אייס פנה ללקוחות טלפונית והציע שירותי גלישה במהירות 100 מגה כולל תשתית, בתשלום חודשי קבוע (בדרך כלל 89 ₪) עם התחייבות למחיר לתקופה של 24-36 חודשים, כשהחברה תספק ראוטר ללא תשלום נוסף. בפועל הצרכנים גילו בדיעבד כי החברה חייבה אותם עבור הראוטר בסכום של מעל 1,000 ₪, בתשלומים חודשיים (1,404 ₪ או 1,040 ₪ או 1,416 ₪), תוך שימוש בפרטי אשראי של הצרכן ללא ידיעתו וללא הסכמתו.

רוצים לבטל? שלמו ביוקר

ברשות להגנת הצרכן מספרים כ צרכנים שרצו לבטל את העסקה, לא ידעו שמשקרים להם לגבי זכות הביטול.

  • נציגי אייס תקשורת טענו שאי אפשר לבטל את רכישת האנטי-וירוס, וכן שאי אפשר לבטל עסקה של רכישת מכשיר חשמלי כמו ראוטר (למרות שהחוק מתיר ביטול תוך 14 יום).
  • בהסכם נכתב כי אם בוצעה התקנה על ידי טכנאי יחולו דמי ביטול נוספים של 200 ₪, ובמקרים בהם הגיע טכנאי בזק יחולו דמי ביטול נוספים של 200 ₪. הדבר סותר את החוק, שכן בעת ביטול עסקה בשל פגם או אי התאמה, החברה אינה רשאית לגבות דמי ביטול, למעט דמי התקנה עד לגובה של 100 ₪. בביטול עסקה מכל סיבה שהיא במועדים המצוינים בחוק – ניתן לחייב את הצרכן בדמי ביטול בסכום של 100 ₪ או 5% לפי הנמוך מבניהם, ובדמי התקנה של עד 100 ₪.
  • בהסכם חויבו הצרכנים להחזיר ציוד בעצמם תוך 14 יום מהודעת הביטול – למרות שלפי החוק בעת ביטול עסקה בשל פגם, אי התאמה, או הפרה בשל פעולתו של העוסק, על הלקוח להחזיר את הציוד במקום שבו נמסר לו (בד"כ בית הצרכן).

אחרי התלונות נגד אייס תקשורת – מגיע הקנס

לאחר חודשים ארוכים של חקירה וכחצי שנה אחרי פרסום כתבה על החברה בחדשות 12, הרשות להגנת הצרכן הודיעה כי היא מתכוונת לקנוס את חברת ICE (אי.סי.אי תקשורת חכמה בע"מ, ח.פ 51-5298347) בסכום של יותר מ-3 מיליון שקל (הסכום המדויק: 3,207,200 ש"ח).

ברשות מדווחים על יותר מ-100 הפרות חוק הגנת הצרכן שביצעה החברה. למרות זאת, החברה קיבלה הנחה של 20% מגובה הקנס המקורי, שעמד על יותר מ-4 מיליון ש"ח, משום שזו "הפרה ראשונה".

בכל אופן, ההחלטה להטיל קנס בגין התלונות נגד אייס תקשורת נשמעת כמו בשורה חיובית לצרכנים, אבל צריך לזכור שבשלב זה מדובר בהצהרת כוונות בלבד והחברה עדיין יכולה לערער על הקנס. בנוסף, הרשות אמנם חושפת שורה של פגיעת בצרכנים, אבל בפועל החברה ממשיכה לעבוד והאתר שלה פעיל.

לחצו להצטרפות לערוץ של פואנטה בטלגרם וקבלו את כל העדכונים >

ההמלצה שלנו באתר פואנטה היא באופן כללי להימנע מלהסכים לחבילות שמוצעות לכם באופן יזום על ידי חברות שמתקשרות אליכם הביתה.

חשוב שתבדקו בכל כמה חודשים את חבילת האינטרנט ותנסו להוזיל אותה – אבל עשו זאת ביוזמתכם. בצעו את ההשוואה בעצמכם ואל תפעלו בלחץ. בנוסף, אל תמסרו לאף נציג מכירות שיוצר אתכם קשר טלפוני פרטים אישיים כמו פרטי גישה למנוי שלכם בבזק או בחברה אחרת.

קל מאוד לבצע השוואת מחירים בעצמכם, למשל באמצעות אתר כמהזה שמתמחה בהשוואת חבילות תקשורת. היכנסו לאתר ובצעו השוואת חבילות אינטרנט שמתאימה לכם בזמן המתאים לכם.

תגובת אייס תקשורת: "קונצרן על מכפיש אותנו"

מחברת אייס נמסר:

"חברת אייס היא חברת תקשורת, הממוקמת בפריפריה, אשר מתגאה בעובדה כי מאז כניסתה לשוק הביאה ללקוחותיה הוזלה דרמטית במחירי תשתיות אינטרנט. לצערנו, קונצרן-על ומונופול בתחום התקשורת אשר רואה באייס מתחרה עושה כל שיכול על מנת להכפיש את שמה ולרסק אותה ואת התחרות בשוק התקשורת, תוך פיזור שקרים ובדיות על שירות החברה ללקוחות.

"ביום 1.11.2020, בעל מניות ומנהל באייס, שהינו גם בעל מניות בקונצרן-על, חברה ציבורית שני"ע שלה נסחרים בבורסה, פנה לרשות ניירות ערך, גורם האכיפה בתחום ני"ע, והגיש תלונה (פלילית ומנהלית), בין היתר בקשר עם דיווחים שלא בוצעו לציבור, תגמול שמנכ"ל הקונצרן-על לא קיבל כדין ועוד.

"אין אנו מכחישים כי לעיתים חברות עושות טעויות ואיננו חוששים לקחת אחריות במקרים כאלו. חברת אייס חרטה על דגלה את שיפור השירות ללקוחות והשמירה על התנהלות הוגנת ומוסרית, לראייה גוייס מר עופר מרום, מי שעמד בראש המועצה לצרכנות, לעריכת ביקורות פנימיות עצמאיות על מנת להבטיח שירות על פי התקנים המחמירים ביותר, כך גם גויס ארגון אמון הציבור אשר מפקח על כשרות התנהלותה של החברה.

"נמשיך לפעול עבור קהל לקוחותינו ולהעניק להם את השירות הטוב ביותר, והזול ביותר בשוק התקשורת הישראלי״.

את הכתבה הזאת אתם חייבים לשתף. שתפו חברים בוואטס-אפ ואל תשכחו לפרגן לנו בלייק כאן למטה, זה קל!

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 



מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות