שיטת המתנות חוזרת לפרטנר? לקוחה "קיבלה" שעון חכם בתשלום - פואנטה

שיטת המתנות חוזרת לפרטנר? לקוחה "קיבלה" שעון חכם בתשלום

שיטת המתנות בחברות הסלולר נמשכת כבר שנים, והפעם מדובר על נציגת מכירות בפרטנר שהבטיחה שעון חכם מתנה. בפרטנר טוענים שהלקוחה ביצעה עסקה והתחרטה

שיטת המתנות
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

שיטת ה"מתנות" בחברות הסלולר הייתה ידועה בעיקר בגלל התופעה של הבטחת נציגי המכירות ל"טאבלטים חינם", שעליהם הלקוחות מצאו עצמם משלמים, אבל שימו לב, לא מדובר רק בטאבלטים. כך קרה ללקוחת פרטנר שכמעט נפלה קורבן לשיטת ה"מתנות" חינם אשר הופכות להיות "מתנות" בתשלום. הלקוחה צירפה לפרטנר 3 מנויים למשך שנה, ובעת השיחה אמרה לה נציגת המכירות של פרטנר כי היא זכאית לבחור מתנה. הלקוחה סירבה ואמרה כי אינה זקוקה לדבר, אך הנציגה התעקשה ואמרה שמאחר שמדובר במתנה – חבל לא ליהנות ממנה. הלקוחה נעתרה ובחרה בשעון חכם.

האירוע התרחש ב-23 באוקטובר, ושליח התייצב אצלה יומיים לאחר מכן, ואיתו השעון. מיד עם פתיחת השעון, הסתבר לה שמדובר בשעון זול ולא משוכלל, אך היא לתומה חשבה שהסיבה היא שמדובר במתנה חינם, ולכן החברה לא השקיעה בה סכום גדול.

שיאומי בזול

כעבור יומיים נוספים, כלומר ארבעה ימים לאחר השיחה עם נציגת המכירות, בשעות הערב, נחתה בתיבת המייל של הלקוחה הודעה מפרטנר. להפתעת הלקוחה, מדובר היה בחשבונית על המוצר שרכשה – אותו שעון חכם שהובטח לה מתנה. לתדהמתה, היא חויבה בסכום של 1076 ש"ח ב-36 תשלומים.

נזכיר, כי מלכתחילה צירפה הלקוחה שלושה מנויים לפרטנר לתקופה של שנה בלבד, כך שהנציגה ש"פינקה" אותה בשעון חכם "חינם", למעשה כבלה אותה בעסקת תשלומים נושאת ריבית למשל 3 שנים – כלומר, עסקה שהיא תמשיך לשלם עליה גם אם תעזוב את החברה כעבור שנה. אגב, לקוח שרוצה לקנות את השעון הזה בפרטנר, יכול לרכוש אותו ב-875 שקל בלבד בפריסה עד 12 תשלומים – כך שמדובר פה בהוספת חטא על פשע.

שיטת המתנות לא נעלמה

הלקוחה הבינה שגם היא קורבן של שיטת המתנות. היא פנתה אל פרטנר כדי לדרוש שהעסקה תבוטל, והובטח לה כי יאזינו לשיחתה עם נציגת המכירות. לאחר שנציגי פרטנר התמהמהו עם התשובה, הלקוחה שבה והתקשרה לחברה. בסופו של דבר, הנציגה הודתה המליצה לה לבטל את העסקה בטרם יחלפו 14 יום, ולשם כך עליה להחזיר בעצמה את המוצר. הלקוחה כמובן סירבה ודרשה ששליח יאסוף את השעון בדיוק כשם שפרטנר דאגה לשלוח שליח כדי למסור לה את השעון.

בנוסף, היא שבה ודרשה כי יאזינו לשיחה, ובסופו של דבר נציגת השירות אמרה כי האזינה לשיחה וכי הלקוחה תזוכה.

בתגובה שנמסרה מפרטנר, החברה אינה מוכנה להודות בכך שהמוצר הובטח ללקוחה כמתנה. כאשר ביקשתי שיאזינו לשיחה, נמסר לי שהשיחה נעלמה. זאת, לאחר שנציגת פרטנר כבר הודתה לפני כן באוזני  הלקוחה כי השיחה קיימת והאזינו לה.

תגובת פרטנר: "הלקוחה הצטרפה לחבילת סלולר ורכשה מוצר במסגרת מבצע. בשבוע שעבר ביקשה לבטל את הרכישה, העסקה בוטלה ויצרנו איתה קשר על מנת לתאם איסוף".

לאחרונה: ייצוגית נגד פרטנר בגין שיטת המתנות

שעון חכם בפרטנר
שעון חכם "מתנה" בפרטנר – יותר מ-1000 ב-36 תשלומים על מותג לא מוכר

כפי שפרסמנו כאן במדור תביעות ייצוגיות באתר חדשות הצרכנות פואנטה, ממש לאחרונה הוגשה בקשה לייצוגית נגד פרטנר בגין שיטת המתנות חינם, כאשר הדגש הוא על גביית תשלום בגין "מתנה" שניתנה חינם, לאחר שהלקוח מתנתק. מדובר בפן אחר של שיטת המתנות בתשלום, אם בדרך כלל אנחנו שומעים סיפורים על טאבלט "מתנה" שהלקוח מחויב עלוי באופן מיידי, כאן מדובר במוצר שניתן ב"מתנה", אך אם הלקוח מתנתק – הוא הופך להיות מתנה בתשלום.

התובעת היא לקוחה שבשנת 2015 רכשה בפרטנר טלפון נייד, ונציג השירות הציע לה באותו מעמד גם רמקול של JBL חינם. כעבור שנה, היא התנתקה מפרטנר ועברה לחברה אחרת. בחלוף שלוש שנים הסתבר לה שפרטנר טוענת שהיא חייבת לה כסף בגין הרמקול שקיבלה מתנה.

עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

מתנות בפרטנר



 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות