קנס לפרטנר: דחפה ללקוחות "מתנות חינם" שעלו הרבה כסף

קנס לפרטנר: דחפה ללקוחות "מתנות חינם" שעלו הרבה כסף

אחרי סלקום ופלאפון, קנס לפרטנר: גרמה לצרכנים לשלם על מוצרים שהם לכאורה קיבלו חינם. נשמע לכם מוכר? היכנסו לפרטים

קנס לפרטנר
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

גם פרטנר צפויה לשלם קנס על "מתנות חינם" שעלו לצרכנים הרבה כסף – כך לפי הודעת הרשות להגנת הצרכן. שיטת המתנות היא שיטה שבה פרטנר גרמה לצרכנים להבין שמגיע להם מוצר במתנה – ואז הם גילו שהם משלמים עליו. זהו העיצום הכספי השני שהוטל על פרטנר בגלל אותה שיטה, העיצום הקודם היה בגובה  1.6 מיליון שקל.

נראה שזה לא מפריע לה – משום שממש לאחרונה פרסמתי כאן בפואנטה סיפור דומה על לקוחה שקיבלה "חינם" שעונים חכמים מנציג פרטנר, אך נדרשה לשלם על השעונים. כעת הרשות החליטה להטיל שוב על פרטנר עיצום כספי בגובה 414,600 ש"ח בגין מקרים רבים של הטעיית צרכנים שאירעו בין 2017 ל-2018. פרטנר יכולה לערער הן על עצם הקנס והן על גובה הקנס תוך 45 יום.

לקוחות פרטנר? זהירות משדרוג חבילת סלולר

עדכון של חבילת סלולר הוא הזדמנות מצוינת מבחינת החברה להגדיל את ההכנסות מהלקוח, ובפרטנר הפכו את זה להזדמנות לדחוף ללקוחות מוצרים מיותרים ויקרים בתשלום סמוי.

> שיטת המתנות חוזרת לפרטנר? לקוחה "קיבלה" שעון חכם בתשלום >>

לפי הרשות להגנת הצרכן, כאשר צרכנים ביצעו שדרוג לחבילת התקשורת שלהם, נציגי החברה הבטיחו לצרכנים מוצר נוסף במסגרת שדרוג החבילה, בטענה שמחיר המוצר כלול בעלות החבילה החדשה – וכך הצרכנים שילמו על מוצר שלא היה להם בו צורך.

החקירה החלה בעקבות תלונות צרכנים. מהחקירה עולה כי נציגי פרטנר במוקדים הטלפוניים ובחנויות הפיזיות הציעו ללקוחות להוזיל או לשדרג את עלות המנוי החודשי במסגרת חבילה הכוללת מוצר נוסף, כגון רמקולים, מצלמה לרכב, טאבלט וכו'. הנציגים הציגו לצרכנים מצג לפיו עלות החבילה כוללת בתוכה מוצר נוסף.




בפועל, לאחר ביצוע העסקה קיבלו הצרכנים חשבוניות חיוב נפרדות בגין עלות שירותי הסלולר ובגין עלות המוצר הנוסף. למעשה הצרכנים שילמו על מוצר אשר כלל לא היה להם צורך בו, ולאחר מעשה התגלה להם כי מדובר בשתי עסקאות עם עלויות נפרדות.

הנציגים פרסו את מחיר המוצר ל-36 תשלומים – והסתירו מהצרכן כי ניתן לשלם בעד המוצר במזומן או בפריסת תשלומים של 12 תשלומים. בכך ה ייקרו את המוצר משמעותית. בכתבה שפרסמנו כאן בפןאנטה, הדגמנו כיצד שעון חכם נמכר ב-26 תשלומים עם ריבת של 14% (!).

פואנטה בטלגרם

אפשרות הבחירה במספר התשלומים לתשלום העסקה נרשמה במסמכי העסקה כעובדה מוגמרת, וכאילו הצרכן הוא זה שבחר פריסת תשלומים זו, בעוד שבפועל אפשרויות הבחירה כלל לא הוצגו כלל לצרכן על ידי נציגות השירות.

"מתנות חינם" בפרטנר – הרשות לא ממגרת את התופעה

מדובר בשיטה שיווקית מוכרת שגם סלקום ופלאפון נוקטות בה וגם הן חטפו קנסות בגינה – אבל הבעיה היא שלרשות להגנת הצרכן לוקח שנים לחקור ולהחליט שיש להטיל קנס. כך היה גם במקרה של פלאפון שפורסם כאן במדור סלולר בפואנטה, הקנס ניתן על מקרים שאירעו לפני מספר שנים.

הרשות להגנת הצרכן פועלת עם כוח אדם מצומצם שאמור להגן על מיליוני צרכנים ישראלים מפני עוקץ, הונאות והטעיה שנוקטים נוכלים וגופים מסחריים – החל מחברות שעוקצות קשישים באמצעות שיווק אגרסיבי ועד חברות הסלולר שנציגיהן מוכרים מוצרים במרמה.

ברשות נמצאים בפיגור אדיר, וכעת הם רק נותנים קנסות על מאות מקרים של הונאת צרכנים בשנים 2017-2018. אנחנו נמצאים כעת בשנת 2021, וגם ברגע זה נעקצים צרכנים באותן שיטות בדיוק על-ידי אותן חברות. האם בעוד 4 שנים נשמע על קנסות הפעם השלישית והרביעית? שיטת האכיפה והענישה כרגע לא יעילה, הצרכנים ממשיכים להיפגע וטחנות הצדק טוחנות לאט מדי ומעט מדי.

היה לכם מעניין? תהיו נחמדים, פרגנו לנו בלייק כאן למטה. זה קל… 

 




מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



     

    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

    רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו


    תגובות: 0

    נגישות