סמסונג גלקסי פולד 5: מומלץ למי שעובד עם הטלפון ויש לו תקציב. סקירה

סמסונג גלקסי פולד 5: סמארטפון מתקפל מומלץ למי שעובד עם הטלפון. סקירה

גלקסי פולד 5 הוא טלפון מתקפל. כשהוא פתוח מקבלים עם מסך ענק אוו שני מסכים שמאפשרים שימוש בכמה אפליקציות. בדקנו גם את המצלמות ואת הסוללה. סקירה

סקירה גלקסי פולד 5
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם עובדים המון עם הטלפון הסלולרי שלכם, הסמארטפון המתקפל סמסונג גלקסי פולד 5 הוא טלפון מומלץ עבוכם. זאת, כמובן, בתנאי שיש לכם את התקציב – כי הוא טלפון יקר, ובתנאי שאתם לא נרתעים ממכשיר כבד. כפי שתקראו בהמשך סקירה גלקסי פולד 5, מדובר בסוס עבודה. בזכות המסך העצום שלו, Galaxy FOLD 5 יכול לחסוך מכם את הטרחה שבלקחת את הלפטופ לכל מקום.

KSP6295 ש"ח ל-512GB
לאסט פרייס6190 ש"ח ל-256GB
באג7900 ש"ח ל-1TB

מלבד הגודל, יש לו שני יתרונות: ראשית, צילום נוח ללא ידיים ובאיכות גבוהה – במיוחד בסלפי (ראו בהמשך).

שנית, יתרון ששמור כיום רק לעוד מכשיר טלפון אחד (גם הוא של סמסונג): תמיכה בעט מגע (הקיים בגלקסי S23 אולטרה).


חברים, אתם בטלגרם? נשמח אם תעקבו אחרינו. לחצו כאן 🙂


השילוב הזה הופך אותו לשימושי מאוד, במיוחד עבור מי שבאמת ילמד לנצל את היתרונות הטמונים בעט (יש לא מעט אנשים שממעטים להשתמש בו, וחבל).

מה ההבדל בין גלקסי פולד 5 לגלקסי פולד 4?

מי שתוהה עד כמה גלקסי פולד 5 מהווה קפיצת מדרגה ביחס לדור הקודם, אולי יתאכזב מעט לשמוע שאין בדגם כמעט  חידושים. יש כמה נקודות ששופרו, אחת מהן היא בעיצוב שמשפיע על החוויה כולה: לראשונה, סמסונג גלקסי פולד נסגר כעת לגמרי, ללא רווח. כאשר המכשיר סגור, עוביו הוא 13.4 מ״מ (לעומת 14.2 מ״מ ב-Z Fold 4). לכאורה, לא צריך להתלהב מכמה מילימטרים, אבל בפועל זה משפיע על הקומפקטיות של המכשיר, ובסופו של דבר על החוויה.

מבחינת משקל, הפולד 5 קל ב-10 גרמים לעומת הדור הקודם ומשקלו די דומה למשקל של אייפון 14 פרו מקס.

כמובן, בדגם הזה גם משולב המעבד החזק ביותר בשוק נכון למועד הייצור, עם התאמה ייעודית עבור סמסונג. המצלמות לא שופרו, ואולי קצת חבל. אמנם המצלמות טובות מאוד, אבל סמסונג יודעת להציע מערך צילום אפילו יותר טוב – והיא עושה את זה בגלקסי S23 אולטרה המצוין (שהוא כיום האנדרואיד עם המצלמות הטובות ביותר שנמכר בישראל לפי דעתי).

המסך הפנימי זכה לשיפור בבהירות ובצבעים. המסך הפנימי של ה-Z Fold 5 בהיר יותר מזה של ה-Z Fold 4, עם בהירות מקסימלית של 1,750 nits. בנוסף, המסך החדש מציע טווח דינמי רחב יותר, עם תמיכה ב-HDR10+.

מפרט גלקסי פולד 5

  • מסך ראשי כשהא פתוח: 7.6 אינץ' QXGA+ 120Hz Amoled
  • מסך חיצוני כשהוא סגור: 6.2 אינץ' HD+ 120Hz Amoled
  • מעבד: Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2
  • זיכרון: 12GB RAM
  • אחסון: 256512GB, 1TB
  • מצלמה: עדשה רחבה 50 מגה פיקסל, עדשה אולטרה-רחבה 12 מגה פיקסל, עדשת טלפוטו X3 10 מגה פיקסל ושתי עדשות סלפי – 10 ו-4 מגה פיקסל.
  • עמידות למים: IPX8 (1.5 מטר במים מתוקים למשך 30 דקות)
  • משקל: 253 גרם

בואו נהיה חברים גם בפייסבוק 🙂 לחצו כאן  >


סקירה – גלקסי FOLD 5:

מולטי טאסקינג: מומלץ עבור קהל מסוים

שם המשחק בגלקסי פולד 5 הוא ריבוי משימות (Multi Tasking). במכשיר הזה, למשל, אתם יכולים לקרוא מייל בצד ימין ולגלוש ביוטיוב או לענות לוואטס אפ בצד שמאל. לצורך סקירת גלקסי פולד 5, בדקנו את חוויית השימוש בטלפון גם כאשר הוא סגור וגם כאשר הוא פתוח. מן הסתם, רוב הזמן המכשיר סגור ולכן נעשה שימוש רב במסך החיצוני. כאן חשוב לציין כי כאשר המסך סגור, הוא יחסית צר – וזה אומר שגם ההקלדה היא על מקלדת צרה יותר. עבור מי שיש לו כיום טלפון אחר, תידרש אולי תקופת הסתגלות קצרה.

מבחינת מהירות תגובה, יש כאן את המעבד החזק בשוק עם התאמה לסמסונג, כך שאין עם זה בעיה והמכשיר רץ.

מסך גלקסי פולד 5

כשמדברים על מסך גלקסי פולד 5, מדברים מן הסתם בעצם על שני מסכים – החיצוני והפנימי. המסך החיצוני הוא בגודל 6.2 אינץ' – שזה למעשה גודל של מסך אייפון 15 למשל. סמסונג שילבה תכונה חדשה: Vision Booster, אשר מספקת התאמה אוטומטית של התאורה לתנאי מזג האוויר בשלוש רמות שונות של אור. המסך הפנימי של ה-Z Fold 5 הוא בגודל 7.6 אינץ' עם תאורה משופרת של 1200 ניטים. רוב הזמן תעבדו עם הטלפון כשהמסך שלו סגור, ולכן השיפור שסמסונג עשתה כאן חשוב. סמסונג הפכה אותו לנוח יותר, כי בעבר הוא היה צר מדי.

בכל מקרה, המסך החיצוני והמסך הפנימי של ה-Z Fold 5 מאפשרים מעבר מאוד נוח ביניהם. תוכל להתחיל לקרוא אימייל במסך החיצוני ואז לפתוח את המכשיר ולהמשיך משם.

מבחינת אפליקציות, לא כל האפליקציות עברו התאמה למסך כל כך גדול, וזה אומר שלא תראו אותן בצורה מיטבית. זה בולט למשל באינסטגרם.

יש כאלה שמותאמות למסך הגדל למסך מפוצל, בדגש על נטפליקס. אם תצפו בנטפליקס בגלקסי פולד 5 כאשר הוא מקופל, הסרט יוצג בחלק העליון. כך למעשה תוכלו להניח את הסמארטפון על השולחן לצורך הצפייה.

מצלמות גלקסי פולד 5

ה-Z Fold 5 מציע מערך צילום זהה לזה של ה-Z Fold 4, הכולל חיישן ראשי 50 מגה פיקסל עם מייצב תמונה אופטי, חיישן רחב 12 מגה פיקסל וחיישן טלפוטו 10 מגה פיקסל עם זום אופטי כפול 3. מצלמת הסלפי הקדמית מגיעה עם חיישן 10 מגה פיקסל.




למרות שהמצלמות של גלקסי פולד 5 לא השתנו מבחינת החומרה, חל שיפור בתוצאות הצילום בהשוואה לדגם הקודם. השיפור נובע מהמעבד החדש Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy, הכולל מעבד תמונה משופר (ISP). המעבד משפר למעשה את הטווח הדינמי, מפחית את הרעש ומרחיב את עושר הפרטים בתמונות.

אבל מעבר לחומרה ולעיבוד התמונה, היתרון שמתאפשר בטלפון מתקפל כשמדובר בצילום הוא היכולת לצלם בלי ידיים.

בנוסף, יש לנו כאן את מצב Flex: כאשר המכשיר פתוח אך מקופל, ניתן לצלם ולראות את התמונה בחלק התחתון של המסך, בזמן שהמצלמה פתוחה. כך ניתן לראות מה קורה מעינית העדשה ולכוון את הצילום בצורה מדויקת יותר.

מאוד שימושי לצלם תמונות סלפי עם מצב Flex. כאשר המכשיר פתוח לגמרי, המצולמים רואים את עצמם בחלק העליון של המסך, מה שמאפשר להם לכוון את התמונה בצורה מדויקת יותר.

כמובן, איכות התמונה בצילום סלפי במצב פלקס היא פשוט מצוינת, כי המכשיר לא משתמש במצלמת הסלפי אלא במצלמות האחוריות האיכותיות. הרזולוציה גבוהה יותר, הטווח הדינמי רחב יותר והצבעים עשירים יותר.

סוללה

סמסונג מספקת כאן סוללה שמחזיקה יום עבודה עם שימוש מכובד של כ-6 שעות מסך. כמובן שתוחלת החיים של הסוללה תלויה בשימושים, ואם תשתמשו במכשיר עבור צילום ממושך ונקודה חמה, הסוללה תתרוקן מהר יותר.

חבל שסמסונג לא מספקת מטען בערכה (כרגיל) וגם ממשיכה לא לתמוך במהירות טעינה גבוהה (25W). יש אפשרות כמובן לטעינה אלחוטית. אם אתם מעוניינים לקנות מטען מוצלח, מוזמנים לקרוא כאן בפואנטה את הסקירה על מטען לסמסונג.

עמידות

מאחר שיש כאן קפל, המכשיר הזה לא יכול להיות עמיד למים ולאבק בתקן הגבוה שאנחנו רגילים אליו במכשירים אחרים כמו גלקסי S23 או אפילו גלקסי A. זה אומר ש-Z Fold 5 מגיע בתקן עמידות למים IPX8, בדיוק כמו בגלקסי פולד 4. תקן זה מבטיח עמידות בטבילה במים מתוקים (לא ים או בריכה) למשך 30 דקות לעומק 1.5 מטר

מה שכן שודרג זו העמידות של המסך הפנימי. סמסונג מבטיחה שהוא חזק יותר מפני פגיעה ב-25% בהשווואה למכשיר הקודם. אני לא בדקתי אם זה נכון, ויש לקוות שהם לא סתם מבטיחים… הזכוכית החיצונית והאחורית היא מסוג Gorilla Glass Victus 2 – שזו זכוכית עמידה ביותר.

KSP6295 ש"ח ל-512GB
לאסט פרייס6190 ש"ח ל-256GB
באג7900 ש"ח ל-1TB

בשורה התחתונה

גלקסי פולד 5 של סמסונג הוא טלפון מומלץ למי שעובד הרבה עם הטלפון ויכול ליהנות מהיתרונות של ריבוי משימות בכמה חלונות, וכן מעט המגע. חשוב לדעת שהעט לא מגיע עם המכשיר ויש לרכוש אותו בנפרד.

כיום המתחרה העיקרי של הפולד הוא גוגל פיקסל פולד – אבל הוא לא נמכר בארץ ואין לו תמיכה בעט מגע. אם אתם רוצים טלפון אחר עם עט – זה רק גלקסי S23 אולטרה.

מחיר גלקסי פולד 5

מחיר גלקסי פולד 5 של סמסונג הוא מחיר גבוה, כי זה באמת טלפון פרימיום כמעט ללא תחרות. אם אתם רוצים טלפון מתקפל אחר וזול יותר, תוכלו לרכוש את הפליפ 5 – אבל לא תקבלו את המסך הענק שמציע פולד 5.

מחיר גלקסי FOLD 5 מתחיל בכ-6300 ש"ח ומטפס למעלה בהתאם לעלייה בנפח האחסון. נפחי האחסון הם 256GB, 512GB ו-1TB.

 

 

 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה
דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
נגישות