עוברים לתחבורה ציבורית חשמלית - הושק מיניבוס חשמלי ראשון

עוברים לתחבורה ציבורית חשמלית – הושק המיניבוס החשמלי הראשון

פחות מזהם ויותר עירוני – המיניבוס החשמלי e-JEST מתוצרת טורקיה הושק בישראל, וזו הסיבה שכולם כל כך התלהבו ממנו

שרת התחבורה מרב מיכאלי וממלא מקום שגריר טורקיה בישראל בהשקת המיניבוס החשמלי
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם יש רכב חשמלי ואוטובוס חשמלי, הגיוני ש יהיה גם מיניבוס חשמלי… אולם עד כמה שזה נשמע מוזר, עד עכשיו לא פעלו בתחבורה הציבורית בארץ מיניבוסים חשמליים. השינוי מתחיל בימים אלה, עם השקת המיניבוס החשמלי הראשון בישראל. מדובר בדגם e-JEST תוצרת יצרנית הרכב הטורקית KARSAN, המיוצר בשיתוף BMW גרמניה ומיובא לארץ ע"י יבואנית הרכבים הישראלית BG מוטורס מקבוצת בון-תור. את האוטובוסים הללו לא נראה מחר בכל כבישי הארץ בכל ערי ישראל, אבל בהדרגה נראה אותם יותר ויותר – במיוחד בערים שבהם נדרשת נסיעה מאתגרת ברחובות צרים.

מיניבוס חשמלי e-jest
מיניבוס חשמלי e-jest. צילום: דפנה הראל כפיר

על פניו, השקה של מיניבוס לא נשמעת כמו אירוע שמצריך תשומת לב מיוחדת, אבל במקרה הזה השתלבו כמה גורמים שהפכו את ההשקה לאירוע חגיגי, עד כדי כך ששרת התחבורה מרב מיכאלי וממלא מקום שגריר טורקיה בישראל השתתפו בטקס ההשקה ואף יצאו לנסיעת מבחן איתנו העיתונאים ברחבי ירושלים.

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

הסיבה לחגיגיות היא קודם כל העובדה שמדובר ברכב ראשון של חברת KARSAN הטורקית המיובא ארצה. שיתוף הפעולה המסחרי הזה הוא כמובן סימן חיובי גם בהיבט של היחסים הכלכליים והיחסים הדיפלומטיים בין ישראל לטורקיה.

שנית, כאמור, עד כה לא שולבו מיניבוסים חשמליים בתחבורה הציבורית בארץ. במשרד התחבורה קבעו יעדים ברורים שלפיהם התחבורה הציבורית תעבור בהדרגה באופן מוחלט לכלי רכב חשמליים, והמיניבוסים החשמליים הם שלב חשוב בתהליך הזה.

מחירו של המיניבוס החשמלי עומד על יותר מ-700,000 ש"ח, הרבה יותר יקר ממיניבוס מונע בבנזין – אבל יש לו יתרונות שאמורים להפוך אותו לכדאי יותר לא רק מבחינה סביבתית. ראשית, הפעלתו כרוכה בהוצאות שוטפות הרבה יותר נמוכות מההוצאות על רכב בנזין, ושנית, הוא אמור להחזיק מעמד לשימוש שוטף לפחות 10 שנים.

המיניבוס החשמלי e-JEST מבית KARSAN הוא מיניבוס ייעודי לתחבורה ציבורית, כך שהוא מגיע עם רצפה נמוכה בגובה המדרכה ונגישות לנכים (כולל רמפה שמתאימה לכיסא גלגלים).

פואנטה בטלגרם

הסוללה שלו היא סוללת 88 קילוואט וטווח הנסיעה כ-210 ק"מ – כך שאין צורך להטעינו במהלך היום. במידה שנדרשת טעינה, בחברה אומרים שתוך פחות משעה ניתן לטעון 80% מהסוללה, מה שמאפשר נסיעה של כמעט יום שלם.

המיניבוס מאפשר הסעה של עד 20 נוסעים (11 בישיבה, 9 בעמידה).

e-JEST מבית KARSAN – מותג צומח

אם לשפוט על פי מה שקורה באירופה, המיניבוסים החשמליים צפויים לתפוס תאוצה בישראל במהירות. המיניבוס החשמלי e-JEST מבית KARSAN הגיע לנתח שוק של יותר מ-50% תוך 3 שנים באירופה.

האג'נדה של משרד התחבורה כיום היא לשפר את התחבורה הציבורית ולהפוך אותה לפתרון יעיל וזול – וזו גם הסיבה להשקת שיטת התעריפים החדשה "דרך שווה", שמאפשרת חופשי חודשי ארצי וחופשי חודשי אזורי. בנוסף, האג'נדה היא להפחית את כלי הרכב המזהמים. לאור כל אלה, משרד התחבורה מעודד את המעבר לשימוש במיניבוסים חשמליים כחלק מכלי התחבורה המערך התחבורה הציבורית.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות