אל על תחזיר את הכסף בקרוב? אלי רוזנברג הוא בעל השליטה חדש

אל על תחזיר את הכסף בקרוב? אלי רוזנברג הוא בעל השליטה חדש

הנפקת אל על הסתיימה, וחלק ממאות המיליונים שהוזרמו יגיעו סוף סוף לצרכנים שממתינים להחזר על טיסות שבוטלו. כל הפרטים באתר פואנטה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה




אחרי חודשים של טלטלות, הערב מגיע לסיומו שלב משמעותי בהבראתה של חברת אל על: החברה השלימה את ההנפקה בבורסה ובעל השליטה החדש הוא תלמיד הישיבה אלי רוזנברג בן ה-26. מאחורי הרכישה עומד אביו של רוזנברג, אך מאחר שהוא מתגורר בניו יורק – בפועל הרוכש הוא הבן. מבחינת הצרכנים יש לכך משמעויות רבות, אחת מהן חשובה במיוחד: אל על תוכל להחזיר בקרוב מאות מיליוני שקלים ללקוחות שטיסותיהם בוטלו בגלל הקורונה.

בהנפקה גויסו 505 מיליון שקל, אשר כ-400 מיליון מתוכם אמורים לחזור ללקוחות הישראלים של אל על כבר באוקטובר.

רוזנברג מחזיק 42.9% מהון המניות של אל על, לאחר שרכש כ-40%-45% ממניות החברה. תמי בורוביץ' איבדה את השליטה וחברת כנפיים תחזיק 12%-18%. המדינה תחזיק כ-12%-15% מהמניות, אך השתתפותה נועדה להזרים לחברה כסף והיא ויתרה על זכויות ההצבעה שלה.

אין מצב שעדיין לא הצטרפתם לטלגרם של פואנטה >

אין מצב שאתם לא עוקבים אחרינו באינסטגרם >

כעת לרוזנברג צפויה הרבה מאוד עבודה של שיקום החברה. ההנחה היא שהנהלת אל על תוחלף, ורוזנברג יצטרך גם לקדם קבלת הלוואה מהבנקים כדי להזרים בהקדם כסף לקופה של אל על. נזכיר כי עובדי אל על נמצאים בחל"ת כבר כמה חודשים והחברה מושבתת מפעילות.

ייצוגית נגד אל על

לפני כחודשיים פרסמנו במדור תביעות ייצוגיות באתר פואנטה כי הוגשה ייצוגית נגד אל על בגין העובדה שהיא לא החזירה כסף ללקוחות שטיסותיהם בוטלו. הכנסת אמנם אישרה לאחרונה הצעת חוק שמאפשרת לאל על, ארקיע וישראייר להשיב כסף ללקוחות רק בחודש אוקטובר, אבל אל על נקטה בשיטה של התעלמות ודחייה עוד לפני שהחוק תוקן.

כעת, המשימה המיידית של רוזנברג תהיה להתקדם במשא ומתן מול הבנקים לקבלת הלוואה של 250 מיליון דולר בערבות מדינה כדי להזרים הון לקופתה המרוקנת של אל על. 

משימה נוספת ואולי קשה יותר תהיה להחזיר את אמון הלקוחות באל על, ובפרט חברי מועדון הנוסע המתמיד של אל על. חברי המועדון ירצו לממש נקודות שצברו ומועד המימוש כבר פג – ואל על תצטרך ככל הנראה לשנות את ההחלטה שקיבלה בנושא, אשר פוגעת בחלק מהחברים.

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 




מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות