הוויכוח על חיסון הילדים מסתיים בגירושין, אחר שהאב חיסן אותם ללא ידיעת האם

האב חיסן את הילדים בניגוד לעמדת האם וללא ידיעתה – וזו התוצאה

מה קורה כשאמא נגד חיסון ילדים ואבא בעד? תושב חולון חיסן את ילדיו ללא ידיעת אמם – שמובילה מאבק נגד חיסונים. בינתיים זה נגמר לא טוב

חיסון ילדים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

הוויכוח הציבורי בעד או נגד חיסון ילדים לקורונה הגיע בימים האחרונים לשיא מצער: אב לקח את שני ילדיו לקבל חיסון בניגוד לעמדתה של האם – שהיא מתנגדת חיסונים פעילה. בתגובה, הוא חטף תלונה במשטרה, ותביעת גירושין.

כזכור, ממש לאחרונה אושר בישראל חיסון קורונה מגיל 5, אך הורים רבים מתלבטים לגבי הסוגיה ולא ממהרים לחסן את הילדים. ברוב המקרים, שני ההורים דוגלים בעמדה דומה ומחליטים יחד אם לחסן או לא לחסן את הילדים, אך במקרה הזה כל אחד מההורים דוגל בעמדה הפוכה. מדובר בזוג המתגורר בחולון, אשר לו תאומים בני 12.

האם מתנגדת לחיסון ילדים מכל וכל, ולא רק הביעה את עמדתה בבית המשפחה, אלא אף מובילה פעילות לוחמנית נגד חיסון ילדים, בין השאר בקבוצות באינטרנט ובבית הספר. לעומתה, האב בעד, ובין השניים לא הושגה הסכמה. בסופו של דבר, כאמור, האב החליט לעשות זאת נגד קורונה למרות שידע היטב כי האם מתנגדת לכך מכל וכל.

חיסון ילדים – עמדת משרד הבריאות

כפי הידוע, לחיסון ילדים מעל גיל 12, אין צורך להשיג את הסכמתם החתומה של שני ההורים, ומספיקה חתימה של הורה מלווה אחד.

מנגד, במשרד הבריאות מדגישים שככל וקיימת מחלוקת בין ההורים לגבי מתן החיסון, הם אמורים ליישב אותה ביניהם, ובינתיים אין לחסן את ילדיהם.

כאמור, האב בחר לחסן את הילדים ללא ידיעת האם – והיא גילתה זאת רק כששבה הביתה. לאור זאת, מיהרה בעצת עו"ד עינבר לב, לתחנת המשטרה, והגישה תלונה על פגיעה באוטונומיה של ילדיה על ידי האב, ופגיעה בבריאותם.

למחרת היום הוגש לגבר זימון ליחידת מהו"ת ליד ביהמ"ש למשפחה, לקביעת מועדים לגישור, במסגרת הליך הגירושין שבו פתחה נגדו אשתו.

לדברי עו"ד עינבר לב "אני אישית בעד חיסון נגד קורונה, וכמו כן משוכנעת בצורך לחסן את הילדים נגד המגפה, אך אין בדעה זו על מנת למנוע ממני לייצג אישה שכל זכויותיה ההוריות נלקחו ממנה באחת, כשבעלה מחליט על דעת עצמו לחסן את הילדים, ולמעשה ליטול ממנה כל אפשרות להכריע בגורל ילדיה. מעשה כזה הוא אלימות לשמה, ואין לי ספק, כי אם המשטרה תתמיד בחקירה, הוא גם יועמד לדין על פגיעה באוטונומיה של חסרי ישע".

התביעה לגירושין הוגשה בימים אלה לביהמ"ש לענייני משפחה בתל אביב.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות