דיסני תשיק את שירות הטלוויזיה בסטרימינג "דיסני פלוס" בנובמבר. זול יותר מנטפליקס - פואנטה

דיסני תשיק את שירות הטלוויזיה בסטרימינג “דיסני פלוס” בנובמבר. זול יותר מנטפליקס

לאחר ההשקה, רק מי שיהיה מנוי של שירות דיסני פלוס יוכל לצפות בסטרימינג בסרטי דיסני ושאר מותגי החברה – החל ממלחמת הכוכבים ועד משפחת סימפסון

זה אמנם היה צפוי, אך כמו בסרט של דיסני – גם כשיודעים למה לצפות, קיים מרכיב מסוים של הפתעה. דיסני הכריזה על שירות הטלוויזיה בסטרימינג שלה, אשר שמו הלא יצירתי הוא “דיסני פלוס”, והמחיר נמוך יותר מהמחיר של נטפליקס: כ-7 דולר בחודש (או מנוי שנתי ב-70 דולר). מחיר השירות הבסיסי של נטפליקס בארה”ב הוא 9 דולר לחודש (המנוי היקר ביותר עומד על כ-16 דולר בחודש, עבור שירות 4K). שירות דיסני פלוס יהיה זמין בפלטפורמות רבות, החל מטלוויזיות חכמות, סמארטפונים וטאבלטים, דרך סטרימרים כמו אפל TV ו-Roku, ועד XBOX ONE, פלייסטיישן 4, נינטנדו סוויטץ’ וכרומקאסט.דיסני פלוס DISNEY PLUS

כפי שסוקר בהרחבה במדור הטלוויזיה של פואנטה, דיסני מצטרפת לזירת תחרות צפופה, כאשר היא מתחרה כמובן לא רק בנטפליקס, אלא גם באפל – אשר רק לפני כשבועיים הכריזה על שירות הטלוויזיה בסטרימינג אפל TV PLUS.

מתחרה שכבר משחקת בזירה היא אמזון, עם שירות אמזון פריים וידאו. בקרוב יצטרפו שחקניות לא פחות חזקות ומסקרנות, כמו HBO ו-CBS.



התוכן בדיסני פלוס: לא רק דיסני

אבל כשמדובר בשירות תוכן, המחיר הוא ממש לא החלק היחיד שחשוב, אלא כמובן התוכן. כאן, יש לדיסני יתרון עצום –  כשבאמתחתה כל הסרטים והמותגים החזקים של כמעט 100 שנות קולנוע, ביניהם “לשבור את הקרח”, מכוניות, צעצוע של סיפור, היפהפייה והיחפן ועוד ועוד.

יש לזכור כי דיסני מחזיקה במותגי הקולנוע החזקים פיקסאר, מארוול, מלחמת הכוכבים ונשיונל ג’יאוגרפיק, ודיסני פלוס יהיה המקור היחיד לצפייה בכל הסרטים והתכנים הללו. חברת דיסני תפסיק לספק את כל התוכן הזה למתחרות, ובראשן נטפליקס כמובן.

מבחינת עיצוב, הממשק מזכיר את ממשק האריחים של נטפליקס, כאשר כל אריח מיועד למותג אחר של דיסני: פיקסאר, STAR WARS, נשיונל ג’יאוגרפיק, MARVEL, פיקסאר ודיסני עצמה.

 

מן הסתם, גם את התוכן החדש של דיסני, כמו החידוש לסרט מלך האריות או הסרט לשבור את הקרח 2, יוכלו לראות בסטרימינג רק מנויי דיסני פלוס.

ממש לאחרונה, ב-20 במרץ 2019, דיסני גם סיימה את עסקת הרכישה של 21st Century Fox (אשר מחזיקה באולפנים רבים בהוליווד וברשת הטלוויזיה פוקס), בתמורה לסכום עצום של 71.3 מיליארד דולר. אחת הסדרות הפופולריות ביותר של FOX היא משפחת סימפסון, ובאירוע הכרזת דיסני פלוס הכריזה דיסני כי כל 30 העונות של משפחת סימפסון ישודרו בלעדית רק בשירות הסטרימינג דיסני פלוס. בשנה הראשונה, לגולשים תהיה גישה לתכנים של פוקס שכוללים סרטים כמו “צלילי המוזיקה” ו”הנסיכה הקסומה”.

שואב דייסון בהנחה

נקודה שחשוב לזכור היא שרוב התוכן בדיסני פלוס הוא למעשה תוכן מוכר לצופים – ואילו אצל המתחרה נטפליקס יש תוכן מקורי וחדש רב, כך שיש סיכוי גבוה שצרכנים לא יבחרו בין שני השירותים, אלא ירכשו את שניהם ואולי אף יוסיפו את אפל פלוס – אשר גייסה לשורותיה כוכבים אהובים מאוד על הקהל האמריקני, כמו אופרה וינפרי, ג’ניפר אניסטון וסטיבן ספילברג.

בכל מקרה, בדיסני כמובן לא מתכוונים לנוח על זרי הדפנה, ובשנה הראשונה יעלו בשירות דיסני פלוס יותר מ-25 סדרות מקור ו-10 סרטי מקור, סרטים דוקומנטריים וספיישלים.

מועד העלייה לאוויר של דיסני פלוס הוא 12 בנובמבר 2019, כאשר בתחילה השירות יהיה זמין רק בארצות הברית. בתוך שנתיים אמור דיסני פלוס להיות זמין ברוב אזורי העולם. דיסני צופה שעד 2024 יהיו לשירות דיסני פלוס 60-90 מיליון מנויים, אשר שני שלישים מתוכן יהיו מחוץ לארה”ב (לנטפליקס יש כיום כ-190 מיליון מנויים ברחבי העולם). בינתיים, בישראל קיים כבר אתר דיסני פלוס בעברית שאליו אפשר להירשם כדי לקבל עדכונים.



דפנה הראל כפיר

תגובות: 0
נגישות