המלצת צפייה בדיסני פלוס: החילוץ

המלצת צפייה בדיסני פלוס: החילוץ

יש שפע של סרטים בדיסני+, אבל מעטים הם כאלה שהמציאות עצמה יצרה. עבור מי שמחפש המלצות צפייה בדיסני פלוס – הסרט "החילוץ" הרבה יותר ממומלץ

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

12 נערים ומאמן הכדורגל שלהם נתקעים במערה מוצפת במים – ואיש לא יודע מה עלה בגורלם. הכניסה למערה מסוכנת, הימים חולפים, והתקווה להוציא אותם משם בחיים הולכת ופוחתת עם כל דקה שחולפת. נשמע כמו פתיחה לסרט מזעזע עם סוף ידוע מראש? לפעמים הסרט שמייצרת המציאות הוא הסרט הכי מותח, הכי מפתיע והכי מעורר השראה שיש. סיפור הילכדותם וחילוצם של הנערים שנלכדו במערה בתאילנד לפני מספר שנים הוא אחד כזה. נראה שעוד לא נולד התסריטאי שהיה מצליח לכתוב את התסריט הזה, שמעורבים בו כל כך הרבה פיתולים, הפתעות, ומנעד רגשות עצום שבין ייאוש לתקווה. עבור מי שמחפש סרטים מומלצים בדיסני+ או המלצת צפייה בדיסני פלוס – הסרט "החילוץ" בהחלט ראוי להמלצה כזאת. אם אתם מחפשים סרט שאינו סרט אנימציה, אינו סרט גיבורי על ואינו קומדיה קלילה – אלא סרט מתח שלקוח מהחיים עצמם, הסרט הזה הוא סרט חובה.

סרט מומלץ בדיסני פלוס: החילוץ (The Rescue)

אז מה הסיכוי שקבוצת נערים ומאמן בוגר ייכנסו למערה ולא יוכלו לצאת ממנה? ומה הסיכוי שכעבור 16 יום, כל אותם לכודים יהיו בביתם בריאים ושלמים? כמו בסרט של דיסני, היום שבו התחיל היה יום שגרתי שמח. 12 נערים, בני 11 עד 16, שחקני קבוצת כדורגל מקומית, נכנסו עם המאמן שלהם (בן 25) למערת טאם לואנג נאנג נון בצפון תאילנד. גשם פתאומי שהחל לרדת הציף את המערה בפתאומיות, והם נלכדו שם.

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

מי שדיווח על היעלמותם היה פקח של הפארק הלאומי, ומאותו רגע הסיפור החל לתפוס ממדים עצומים – כאשר בשיאו השתתפו בחיפושים ובנסיונות החילוץ 1000 איש מכל העולם. המשימה הייתה מורכבת ומסוכנת, אנשים טובי לב סיכנו את חייהם והיה גם מי ששילם מחיר. איש הדת המקומי התגייס גם הוא לשאת תפילה, מיטב אנשי המקצוע שאבו אלפי טונות של מים אל מחוץ למערה – וכל זה כאשר שעון החול הולך ואוזל, הילדים בפנים ללא אוכל, ואיש לא יודע אם הם חיים או מתים.

דיסני + יס

אז כמו בסרטים של דיסני, גם לסרט הזה יש סוף טוב – אבל הדרך אליו הייתה מפותלת וקשה, וגם גבתה חיי אדם. וכמו בסרט של דיסני, דווקא כשהכול היה נראה חסר סיכוי, הגיעה הישועה ממקום לא צפוי.

אבל בניגוד לסרט של דיסני, את התסריט הזה לא כתבו בני אדם, והסוף הטוב היה יכול להיות סוף טרגי, מה שהופך את הצפייה בסרט "החילוץ" לחוויה שונה מצפייה בסרט אחר. מגוון רגשות מציפים את הצופה עם כל דקה שחולפת: דאגה לילדים, הזדהות עם ההורים, הערכה אינסופית לאומץ הלב של המחלצים ומחשבות בלתי פוסקות על סיכויי ההישרדות האפסיים.

במשך 16 יום העולם כולו היה מרותק לדרמה שהתחוללה בתאילנד. משימת החילוץ הוטלה על "אריות הים" – יחידת עילית בצבא תאילנד, ואליהם חברו חיילים אמריקנים ומתנדבים מכל העולם – ביניהם צוללנים המתמחים בצלילת מערות. התחביב הזה, כך מסתבר, הפך ברגע אחד מתחביב איזוטרי של כמה משוגעים לדבר למקצוע מציל חיים.
למעשה, כך הסתבר ככל שחלפו הימים, אלמלא אותם כמה צוללנים יחסית מבוגרים, הדרמה הייתה הופכת לטרגדיה.

פואנטה בטלגרם

מדובר בקבוצת צוללנים, בחלקם מבריטניה, שבשעות הפנאי שלהם בסופי שבוע נהגו לצלול במערות שונות בעולם ופיתחו מיומנות שמאפשרת להם לשרוד בתנאים הכמעט בלתי אפשריים של צלילה במערה. המיומנות הזאת – לצד רעיון יצירתי שנשמע מופרך והיה כרוך בסיכון עצום – הם שעשו את ההבדל בין מוות מזעזע להישארותם בחיים.

בשורה התחתונה – החילוץ בדיסני פלוס ללא ספר נכנס לרשימת המלצות צפייה

הסרט הוא סרט דוקומנטרי חדש (יחסית) משנת 2021, והוא סרט דוקומנטרי עשוי היטב על אחת הפרשות שהסעירו את העולם כולו במשך כמעט שלושה שבועות.

וקרן עד לפני מספר חודשים בסינמטקים ברחבי הארץ, ומשולבים בו ראיונות עם גיבורי החילוץ וגם תמונות ותיעוד מתוך המערה עצמה. גם אם הייתם בין אלה שעקבו אחרי הסיפור בזמן אמת ונדמה לכם שאתם יודעים הכול, תמצאו בו עדויות וצילומים שישאירו אתכם פעורי פה.

הוא זוכה להיכנס לרשימת המלצות צפייה בנטפליקס לא רק בגלל שמדובר בסרט עשוי היטב, אלא גם בגלל ההשראה שהוא נותן, השראה לאומץ לב, חשיבה מחוץ לקופסה, נתינה לזולת, גבורה ועוד. השיטה שבה חולצו הנערים הייתה גאונית ומסוכנת – ומי שהגה אותה הגיע דווקא מבין המתנדבים, אשר בסרט מספרים עד כמה הם עצמם אנשים חריגים בחברה.

דיסני+ בישראל – מחירים ותכנים

שירות דיסני+ בישראל החל לפעול ממש לאחרונה, לאחר ציפייה ארוכה. בארה"ב השירות הושק כבר ב-2019, ורק עכשיו מגיע לישראל ולעוד עשרות מדינות. מדובר בשירות סטרימינג שכולל לא רק את כל סרטי וולט דיסני, אלא את כל תכני תאגיד DISNEY, שזה אומר גם מארוול, פיקסאר, נשיונל ג'יאוגרפיק ועוד. התוכן כולל גם סדרות כמו משפחת סימפסון, איך פגשתי את אמא, הקרדשינאנס ועוד.

הדיסני+ בישראל מוצע לחצי שנה חינם למנויי yes במסגרת חבילת יס ודיסני+. באופן כללי המחירים שלו הרבה יותר זולים משל נטפליקס (כ-40 ש"ח בחודש), אלא שההשקה הייתה מלווה בלא מעט אכזבה, מפני שהאפליקציה שמותקנת בישראל אינה אפליקציית DISNEYּ המקורית אלא זו שמספק ספק חיצוני הודי עבור התאגיד. היא מאפשרת צפייה בפחות מכשירים ויש לה פחות תכונות. בנוסף, היא נתקעת והתפעול שלה מאוד לא נוח. התוצאה היא שאמנם המחיר הרבה יותר זול משל נטפליקס, אבל חוויית השימוש הרבה פחות נוחה.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות