טויוטה פריוס פלאג-אין היברידי

טויוטה פריוס פלאג-אין היברידי – שווה לחכות לדור 5?

דור 5 של טויוטה פריוס פלאג-אין היברידי מבטיח להיות יותר חסכוני וטכנולוגי ופחות מזהם. טויוטה הציגה את נתוני הנסיעה ואת העיצוב החדש

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם מחפשים רכב פלאג-אין היברידי משפחתי, אולי תרצו להמתין לדור החדש של טויוטה פריוס פלאג-אין. הדור החמישי הוצג באירופה ויגיע בהמשך השנה לישראל. השינויים באים לידי ביטוי לא רק במראה חדש, אלא כמובן בטכנולוגיה היברידית-חשמלית נטענת (PHEV) משופרת. הסוללה חזקה יותר וטווח הנסיעה במצב חשמלי (EV) עומד על 69 ק"מ. הרכב מצויד כמובן במערכות הבטיחות המתקדמות ביותר של טויוטה ושיעור הפליטות שלו הוא הנמוך ביותר בדגמי הפריוס – 19 ג' CO2 לקילומטר. הדגם כולל שילוב של מנוע בנפח 2 ליטרים בעל הספק של 152 כוח סוס ומנוע חשמלי קדמי חדש המייצר 163 כוח סוס (120 קילוואט), המעניקים יחד 223 כוח סוס (164 קילוואט).

עיצוב פנימי וחיצוני

דגמי פריוס הושקו כבר ב-1997, ובטויוטה מקפידים ללכת בין הטיפות – מצד אחד לשמר את המיצוב והסגנון של הדגם, ומצד שני לעדכן אותו. הגרסה החדשה שומרת על הסגנון המאפיין את דגמי הפריוס, אבל מעוצבת יותר וממשיכה לקרוץ לחובבי סגנון הקופה שאוהבים עיצוב ייחודי המושך את העין.

בסיס הגלגלים בדגם הנוכחי ארוך יותר ב-50 מ"מ לעומת הדור הקודם, והאורך הכולל התקצר ב-45 מ"מ, ל-4,600 מ"מ. מצד שני, דור 5 מעט יותר רחב (ב-22 מ"מ), כשהמטרה היא הגברת היציבות על הכביש.

בעוד שהדגש בעיצוב החיצוני הוא על המראה הספורטיבי והנועז, בעיצוב הפנימי הדגש הוא על טכנולוגיה וחוויה. החברה מתארת את התכנון הפנימי בניסוח "ארכיטקטורת אי".

מסך מגע גדול - טויוטה פריוס פלאג אין היברידי
סביבת הנהג בטויוטה פריוס פלאג אין היברידי. צילום: טויוטה

פואנטה בטלגרם

הכוונה היא שהמרחב הפנימי מחולק לשלושה אזורים: סביבה, אזור הנהג ולוח מכשירים צף. בסביבת הנהג ממוקם מסך TFT LCD בגודל 7 אינץ', ויש כמובן מערכת מולטימדיה מקורית של טויוטה בעלת מסך מגע בגודל "12.3 וממשק אפל CarPlay אלחוטי ואנדרואיד אוטו.

מה כוללת מערכת הבטיחות Toyota T-Mate?

כאמור, טויוטה פריוס החדשה מגיעה מן הסתם עם מערכות הבטיחות המתקדמות ביותר שהחברה יודעת לספק כיום תחת המיתוג Toyota T-Mate. מדובר בפונקציות לזיהוי סכנות ובטיחות אקטיבית ודור עדכני של Toyota Safety Sense (TSS) שמקבל עדכונים "מהאוויר" (OTA).

חיישן המצלמה הקדמית כעת מכפיל את מרחק הזיהוי הקדמי, ושדה הראייה הצדי והאנכי רחב יותר. הוא מזהה גם רוכבי אופנוע או כלים קטנים אחרים ואובייקטים בצידי הדרך. מערכת הקדם התנגשות (Pre-Collision System) מתריעה מפני אופנועים וכלי רכב מתקרבים. בנוסף:

  • מניעת ההתנגשות בצומת (Intersection Collision Avoidance Support): המערכת מגיבה לתנועה של כלי רכב החוצים את הצומת, ומזהה הולכי רגל חוצים כאשר הרכב מבצע פנייה.
  • סיוע אקטיבי בפניות (Proactive Driving Assist): המערכת מסייעת בהיגוי ותומכת בבלימה.
  • סיוע לזיהוי מוקדם של מכשולים (Obstacle Anticipation Assist).
  • סיוע בהאטה (Deceleration Assist): מערכת שמאטה את הרכב בצורה חכמה בעת שחרור דוושת ההאצה, בהתאם לתנועה ובקרבת לפניות.
  • סיוע בהיגוי (Steering Assist): מערכת המזהה את כיוון הכביש ומתאימה את עוצמת הגה הכוח כדי לאפשר פניות חלקות יותר.

מחיר טויוטה פריוס פלאג-אין היברידי דור 5

כאמור, טויוטה פריוס פלאג-אין היברידי דור 5 תחל להימכר בישראל רק בהמשך השנה. המחיר טרם נחשף, אך הוא יגלם את ההתייקרות במחירי הרכב בישראל כתוצאה מביטול הטבות המס ושינויים נוספים. בכמה התייקרו דגמי טויוטה? היכנסו לכתבה וקבלו הצצה למחירון טויטה 2023.

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות