כיצד נבחר בחוכמה רכב תפעולי?

כיצד נבחר בחוכמה רכב תפעולי?

רכב תפעולי הוא אמצעי יעיל להעברת נוסעים ומשאות במגוון מקומות – החל משדה תעופה ועד מפעל. מה צריך לדעת לפני הקנייה?

רכב תפעולי
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

רכבים תפעוליים הם חלק בלתי נפרד משגרת העבודה של מקומות עבודה רבים כמו מתחמי תיירות, מלונות, שדות תעופה, מפעלים ואזורי תעשייה. במקומות מסוג זה חלק משגרת העבודה והמשימות השוטפות כוללות את הצורך בהגעה מנקודה אחד לנקודה אחרת בתוך מתחם העבודה. בין אם מדובר למטרת תחזוקה ובין אם לשינוע סחורה, הסעת עובדים, ניפוק מהמחסן ועוד. על מנת לבצע את המשימות ביעילות נעזרים בכלי רכב תפעולי.

רכבים תפעולים מבוססי דלק או חשמל מאפשרים לעובדים לנוע בצורה מהירה וקלה, לעבור במעברים צרים – וכל זה תוך חיסכון בהוצאות נסיעה, בהשוואה לכלי רכב פרטי.

בנזין או חשמל

רכבים תפעוליים פועלים על בנזין או חשמל. על מנת לחסוך בהוצאות תחזוקה והוצאות שונות של כלי הרכב התפעוליים, כדאי לבחור ברכב תפעולי מבוסס חשמל.

מחיר הרכישה

המחיר עבור רכישת צי כלי רכב תפעולי הוא זול משמעותית מרכישת צי של כלי רכב פרטיים. רכישת כלי רכב תפעולי למקום העבודה (זאת אומרת שכלי הרכב אינו משויך לעובד ספציפי), מאפשרת לחברה ליהנות מכך שהרכב לא יהיה חייב בתשלום מס בעת הרכישה. מדובר בחיסכון כספי משמעותי ויש לעמוד בתנאים, כלומר, להתחייב לכך שמדובר ברכב תפעולי שאיננו לטובת לעובד ספציפי, כמו גם העובדה שהרכב נשאר בתוך מתחם העבודה גם מחוץ לשעות העבודה. תנאי נוסף הוא שהרכב התפעולי איננו משמש לצרכים אישיים.

יד ראשונה או שנייה

תוכלו לרכוש קלנועית או רכב חשמלי תפעולי יד ראשונה או יד שנייה. כמובן שרכב תפעולי יד שנייה מאפשר לכם לרכוש רכב במחיר נמוך יותר. כמובן שחשוב לבדוק את מצבו של הרכב יד שניה, שהוא אכן במצב אופטימלי לשימוש תפעולי.

התאמה למזג האוויר

בשונה מקרוואן, רכב תפעולי ניתן בקלות להתאימו לתנאי מזג האוויר. כך למשל ניתן לשלב בו כיסוי גשם שיגן על העובדים מפני גשמים ורוחות. חשוב לשים לב שגם מתחמי עבודה סגורים כביכול כוללים לעתים חלקים חשופים, כמו מתחמי לוגיסטיקה שבהם יש לנוע ממבנה אחד למבנה שני, מתחמי תיירות ועוד. גם בבתי חולים ומלונות המצב דומה לרוב.

1
נגישות