נדל"ן בפראג – עכשיו זה הזמן

נדל"ן בפראג – עכשיו זה הזמן

פראג היא אחת הערים היפות ביותר באירופה. העיר מהווה מוקד משיכה לרבים, ונהנית מתנופת פיתוח מואצת. מה הפלא שהשקעה בנדל"ן בפראג כל כך פופולרית?

טיסה באל על לפראג
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

(תוכן מקודם)

השקעת נדל"ן בצ'כיה, ובפרט נדל"ן בפראג היא הדבר החם הבא בשוק הנדל"ן באירופה. הכלכלה הצ'כית נחשבת לאחת היציבות ביבשת והצמיחה בה היא עקבית ומהירה. מחירי הנדל"ן בה עולים בעקביות מאז ההתאוששות מהמיתון ששרר במדינה בתחילת המילניום הנוכחי, ומשקיעים מכל העולם נוהרים לבירה הצ'כית כדי למצוא נדל"ן להשקעה.

למעשה, פראג נחשבת גן עד למשקיעים בתחום הנדל"ן בזכות ההתפתחות המהירה שלה שכולל תעשייה מתקדמת, טכנולוגיה חדישה, שירותים ברמה גבוהה, תשתיות תחבורה מתקדמות ונגישות גבוהה לשאר הערים בצ'כיה ובאירופה המאפשרים גישה קלה ונוחה לעיר.

מדוע השקעת נדל"ן בצ'כיה משתלמת כל כך?

השקעה בנדל"ן בצ'כיה, ובמיוחד בפראג, עשויה להוביל לתשואה של בין ארבעה לחמישה אחוזים בשנה. לדוגמה: דירה שנרכשה ב-90 אלף דולרים, כולל הסכום שהושקע בשיפוצה מושכרת בסכום של 600 דולר בחודש (7,200 בשנה). מסכום זה יש לשלם דמי ניהול ותחזוקה בסך של 50 דולר בחודש, וזה משאיר אותנו עם רווח של 6,600 דולר בשנה המהווים 33,000 דולר בחמש שנים.

נוסף על כך, מחירי הנדל"ן בפראג כאמור במגמת עליה מתונה אך מתמשכת, ולכן בהמשך ניתן יהיה גם למכור את הנכס ברווח משמעותי.

אבל פראג היא לא העיר היחידה בה האפשרות להשקעה קוסמת כל כך, ומאפשרת להניב רווחים נאים. יש עוד מספר ערים עליהם שווה לחשוב בהקשר של השקעות נדל"ן בצ'כיה, למשל ברנו או פילזן.

השקעת נדל"ן בפילזן וברנו – לחזות את העתיד

בשנת 2016 התחרש תהליך "בייבי בום" בצ'כיה והאוכלוסייה במדינה צפוי לגדול עד 2030 בכ-150 אלף תושבים נוספים שעבורם יידרשו שירותים, פתרונות תעסוקה וכמובן גם פתרונות דיור. המשמעות היא הרבה פרויקטים חדשים של בניה ופיתוח בשנים הקרובות, עלייה בביקוש, וכתוצאה מכך גם במחירים של הנדל"ן בצ'כיה.

שתי ערים שיזכו לביקוש מיוחד הן הערים הסטודנטיאליות פילזן וברנו, שתי ערים צעירות המציעות איכות חיים גבוהה, מרכזים אקדמיים ונגישות לשירותים, מסחר ופנאי. העלייה בביקוש של נדל"ן בפילזן כבר מורגשת כאשר מחיר דירת ארבעה חדרים בעיר כבר גבוה ביחס לערים אחרות בצ'כיה (כ-2.5 מיליון קרונות), ואילו ברנו נחשבת כיעד פופולרי להשקעה כבר זמן רב, עם עליית מחירים מתונה יותר אך עקבית, משום שהיצע הדירות החדשות בה קטן יותר מה שמוביל לעלייה בביקוש.

בעיר פועלת האוניברסיטה השניה בגודלה בצ'כיה ולכן סטודנטים רבים מצטרפים לתושבי העיר מידי שנה, והביקוש נשמר.

1
נגישות