ושוב - תלונות נגד פנגו על חיובים בגין שירותים שלא הוזמנו

ושוב – תלונות נגד פנגו על חיובים בגין שירותים שלא הוזמנו

מתי לאחרונה בדקתם את החיובים שלכם בפנגו? תלונות נגד פנגו מצטברות במועצה לצרכנות, וכעת היא מסייעת לשלוח לחברה מכתב התראה

תלונות על פנגו
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




אם זה מצלצל לכם מוכר, זה לא במקרה. לפני מספר חודשים פרסמנו כתבות כאן באתר פואנטה לגבי מחאה צרכנית נגד פנגו, ובימים האחרונים יש גל נוסף של תלונות נגד פנגו. הטענה העיקרית של הלקוחות היא לגבי חיובים על שירותים שלא הוזמנו, כמו שירות "סימפל" ו"זזתי". במועצה לצרכנות מדווחים על יותר מ-70 פניות שהתקבלו אצלם מאז ינואר 2020, כאשר בימים האחרונים הפורום של המועצה לצרכנות מוצף בעשרות פניות.

תלונות נגד פנגו – דפוס דומה של תלונות

כאמור, צרכנים מתלוננים על פנגו במגוון ערוצים – בין היתר במוקד של המועצה לצרכנות, בפורום של המועצה לצרכנות וגם בעמוד הפייסבוק של פנגו עצמה.

הצצה לתלונות נגד פנגו מגלה טענות שבחלקן הגדול חוזרות על עצמן. הצרכנים מגלים שהם משלמים כבר כמה חודשים או כמה שנים על שירות שהם לא הזמינו, כמו שירות סימפל. כאשר הם פונים לחברה ומבקשים הוכחה על הצטרפותם, הם נתקלים בהתעלמות. חלק מהמתלוננים מספרים כי המשיכו לשלם על השירות אפילו בתקופה שכלל לא היה בבעלותם רכב.

הנה הצצה לתלונות נגד פנגו שנאספו מהמועצה לצרכנות ומהעמוד של פנגו:

מתלונן 1

מתלוננת 2

תלונות נגד פנגו – מתלונן 3

מתלונן 4

מתלונן 5

נזכיר כי במרץ 2019 פרסמנו כאן במדור תביעות ייצוגיות באתר פואנטה ידיעה על הגשת תביעה ייצוגית נגד פנגו, או ליתר דיוק שתי בקשות לייצוגיות. הטענות היו דומות (היכנסו לקריאת הפרטים בכתבה "שתי בקשות לייצוגית נגד פנגו").

אפשר להוריד מכתב התראה לפנגו באתר המועצה לצרכנות

לאור מספרן הרב של תלונות נגד פנגו, המועצה לצרכנות ניסחה מכתב פנייה קבוע שניתן להוריד ולמלא באתר שלה. מדובר במכתב התראה המבוסס על פגיעה בחוק הגנת הצרכן. במועצה ממליצים לצרכנים להגיש תביעה קטנה נגד פנגו במידה שהחברה לא תחזיר להם את הכסף.

פואנטה

"במועצה הישראלית לצרכנות התקבלו תלונות רבות של צרכנים על כך שחברת פנגו שירותי חנייה סלולרית מחייבת אותם עבור שירותים שונים שמעולם לא הזמינו (שירותי סימפל / שירותי רכב / שירותי דרך). לעיתים החיוב נעשה במשך תקופות ארוכות של חודשים ואף שנים. בהתאם לנמסר בתלונות, התנהלות החברה מעלה חשש למדיניות מפרת חוק", נמסר מהמועצה. עוד מדגישים שם כי במקרה של סירוב להשיב לצרכן את הסכום שנגבה מחשבונו ביתר בתוך ארבעה ימי עסקים, בית המשפט רשאי לפסוק לטובת הצרכן פיצוי ללא הוכחת נזק בסכום של עד 10,000 ₪ בהתאם לחוק הגנת הצרכן".

לדברי המועצה לצרכנות, חוק הגנת הצרכן מחייב משלוח התראה לפני הגשת תביעה לפיצוי ללא הוכחת נזק. לכן, המועצה ניסחה עבור הצרכנים מכתב התראה לדוגמה. כל מה שנותר לצרכנים לעשות הוא להשלים  את המכתב עם הפרטים שלהם והשתלשלות העניינים. יש לתעד את משלוח המכתב – בדואר רשום עם אישור מסירה, לוודא קבלת המייל / פקס וכו'.

כאמור, במידה שמכתב ההתראה לא יעשה את העבודה ופנגו לא תחזיר את הכסף, אפשר להגיש כתב תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות. לתביעה חשוב לצרף את המסמכים הרלוונטיים (חשבוניות, התכתבות עם החברה), את מכתב ההתראה שנשלח לחברה (בצירוף תיעוד על קבלת המכתב על ידי החברה) ואת תגובת החברה ככל שהתקבלה.

סכום התביעה המקסימלי שאפשר לתבוע בבית המשפט לתביעות קטנות עומד על סך של 34,000 ₪ (החל מיום 1.1.2020).

האגרה בבית המשפט לתביעות קטנות עומדת על סכום של 1% מסכום התביעה, אך לא פחות מ-50 ₪.

תגובת פנגו: "פועלים בשקיפות מלאה"

מחברת פנגו נמסר בתגובה כך: "חברת פנגו מציעה בין מגוון שירותיה את מסלול פנגו סימפל הכולל שירות "זזתי" לכיבוי חניה אוטומטי ומניעת תשלומי חניה מיותרים. החברה פועלת בשקיפות מלאה מול לקוחותיה בנוגע לשירותים אליהם הם רשומים באמצעות חיווי שוטף באפליקציה, דיוור תנאי עסקה בהצטרפות, חשבונית חודשית ומסרונים.

"המועצה לצרכנות ביצעה לאחרונה בדיקה והעבירה לנו פניות שהצטברו. פניות אלו טופלו באופן פרטני והעברנו התייחסות ועדכון מלא למועצה.

"אנו מפעילים מערך שירות מקצועי ומהיר במגוון ערוצים ומזמינים את לקוחותינו לפנות עם כל שאלה".

היה לכם מעניין? שתפו חברים! ואל תשכחו לפרגן לנו בלייק כאן למטה, זה ממש חשוב לנו…

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה




מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



     

    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 1

    1. שלום,
      מהרגע שניסתי לתלדק עם הטלפון לא הצלחתי.
      כבר יותר מחודש וחצי שהם מושכים אותי, ולא נותנים תשובות.
      חברת פנגו משקיעה המון בפרסום, אבל, שירות הלקוחות שלהם מאכזב!!!

      האם גם אתן/ם נתקלת/ן באותה הבעיה?

    נגישות