עוד ועוד לקוחות פנגו מגלים חיובים מפתיעים. אולי גם אתם?

עוד ועוד לקוחות פנגו מגלים חיובים מפתיעים. אולי גם אתם?

פוסט של לקוחה זועמת עורר עוד גל תלונות נגד פנגו מצד לקוחות שמגלים חיובים מפתיעים. האם גם אתם משלמים על פנגו סימפל או סמארט בטעות? ומה עושים?

תלונות נגד פנגו
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם חונים באמצעות אפליקציית פנגו – חשוב שתבדקו את החיובים שלכם. ייתכן שאתם משלמים על שירות פנגו סימפל או פנגו סמארט ואינכם מודעים לכך. למעשה, כבר שנים שלקוחות פנגו מתלוננים על חיובים על שירותים שהם לא הזמינו, או לפחות לא ידעו שהזמינו. מדובר בעיקר בשירות "פנגו סימפל" ובשירות "פנגו סמארט", אשר כוללים את שירות התזכורות לסיום חניה "זזתי". בשבועות האחרונים מצטרפים עוד ועוד לקוחות זועמים לקבוצה שמתארגנת להגיש בקשה לתביעה ייצוגית, בתקווה שיקבלו פיצוי או החזר. תביעה ייצוגית נגד פנגו קודמת בנושא זהה הסתיימה בשנת 2022 בפשרה מאוד מאכזבת – ופנגו לא החזירה את הכסף לצרכנים אלא אפשרה להם לתקן פנצ'ר חינם לזמן מוגבל.

גל התלונות הנוכחי נגד פנגו התעורר בעקבות פוסט בפייסבוק של לקוחה, שגילתה שהיא משלמת המון כסף בחודש לפנגו, ללא הלימה לכמות הפעמים או לזמן החניה. הלקוחה ציינה בפוסט שנדהמה לגלות שהיא משלמת כ-10 ש"ח על שירות סימפל עבור כל רכב בנפרד במשך מספר שנים.

תלונות נגד פנגו על חיוב בגין פנגו סימפל
הפוסט שהצית את המחאה המחודשת נגד פנגו

בעקבות הפוסט, מאות לקוחות בדקו את החשבונות שלהם וגילו גם הם שהם משלמים על פנגו סימפל כבר שנים, חלקם אפילו מאז שנת 2016.

לאור זאת, נפתחה קבוצת וואטס-אפ שאליה מצטרפים עוד ועוד אנשים הבוחנים הגשת תביעה ייצוגית נוספת נגד החברה.

במקביל, מוקד שירות הלקוחות של החברה הוצף בפניות. הלקוחות מתלוננים על המתנה ממושכת על הקו, כפי שציין אחד המתלוננים לאחר המתנה של 20 דקות. גם לאחר מכן, נציגי השירות לא ממהרים לזכות את הפונים.

פנגו סימפל או פנגו סמארט – האם נרשמתם ללא ידיעתכם?

שירות פנגו סימפל הוא שירות של מינוי חודשי במחיר של כ-10 ש"ח בחודש, שכולל בין היתר את שירות "זזתי" – תזכורות לסיום חניה, או הנחה על עמלת חניה בחניון (כן, אולי לא ידעתם, אבל פנגו גובה עמלה של 1 ש"ח כאשר אתם משלמים באמצעותה בחניון).

שירות פנגו סמארט הוא שירות דומה, שעולה כ-13 ש"ח בחודש.


יש לנו עוד המון כתבות ששוות לכם כסף – עקבו אחרינו בטלגרם. לחצו כאן >


לעתים קרובות, ההצטרפות לפנגו סימפל או לפנגו סמארט מתבצעת בטעות, משום שעל המסך קופצת הודעה שמציעה להצטרף לשירות, והלקוחות מאשרים אותה מבלי לשים לב בלחיצה על אישור.

בשנים האחרונות, בעקבות תביעה ייצוגית נגד פנגו, החברה מיידעת את הלקוחות על ההצטרפות מיד לאחר מכן באמצעות הודעה במייל ובמסרון. עם זאת, המסרון אינו כולל קישור שמאפשר להתחרט ולבטל את ההרשמה. כדי לבטל את ההרשמה חייבים ליצור קשר עם החברה בטלפון או בוואטס אפ, או לעשות זאת דרך האתר. למרות שההצטרפות נעשחת בלחיצת כפתור ולעתים בטעות, לא ניתן לבטל את השירות דרך האפליקציה בשום פנים ואופן.

פוסט שהעלה לקוח פנגו שהצטרף בטעות לשירות פנגו סמארט
פוסט שהעלה לקוח פנגו שהצטרף בטעות לשירות פנגו SMART

כאמור, למרות הייצוגית, עדיין ישנם לקוחות רבים שמשלמים על פנגו סימפל או פנגו סמארט ואינם מודעים לכך. כמובן, יש גם לקוחות שהצטרפו לפנגו סימפל או פנגו SMART באופן אקטיבי ושכחו שעשו זאת, אבל רבים מהמתלוננים עומדים על כך שלא נרשמו במכוון וביודעין לשירות.

החיובים מגיעים למאות שקלים בשנה – וכאשר מדובר בהצטברות של כמה שנים, מדובר בהרבה כסף.

נזכיר כי במשך הרבה שנים PANGO לא שלחה את החשבוניות כחוק, ולכן גם היו כל כך הרבה אנשים שלא ידעו על החיובים. מאז הגשת הייצוגית, פנגו שולחת חשבוניות במייל – והאחריות לבדוק אותה היא כמובן של הלקוח.

מה לעשות אם אתם סבורים שפנגו מחייבת אתכם שלא כדין?

מאז הפוסט שהעלתה הלקוחה הזועמת, לקוחות רבים מתקשרים למוקד שירות הלקוחות של פנגו לאחר שגילו חיובים שהם לא היו מודעים אליהם. בעוד שהלקוחה שהעלתה את הפוסט הצליחה להגיע לעמק השווה עם פנגו וזוכתה, לקוחות אחרים מדווחים על תגובות שונות של החברה. חלקם מקבלים הצעה לזיכוי חלקי, חלקם לא מקבלים זיכוי.

אם גיליתם חיובים מתמשכים גבוהים על שירות לא מוכר – זה מה שעליכם לעשות:

  • בדקו את המיילים הישנים שלכם – ודאו שאין שם התקשרות כלשהי שהתעלמתם ממנה
  • בדקו את החיובים שלכם באזור האישי של פנגו באפליקציה
  • התקשרו למוקד שירות הלקוחות
  • בקשו לקבל תיעוד והקלטת שיחות
  • במידה שהנציג/ה לא מספק/ת תשובה לשביעות רצונכם, בקשו לדבר עם מנהל
  • במידה שלא קיבלתם הוכחה לכך שהזמנתם את השירות – הגישו תביעה קטנה
  • חשוב להקליט את השיחה גם מצדכם – כדי שלא תהיו תלויים בהקלטות החברה

בואו נהיה חברים בפייסבוק. לחצו כאן >


תגובת פנגו: "הלקוחות מצטרפים באופן אקטיבי"

מפנגו נמסר: "פנגו מעניקה מגוון שרותים בתחום התחבורה ומאפשרת ללקוחות שבוחרים בכך להצטרף למסלול סימפל, המספק בין השאר שרותי הארכת חנייה וכיבוי אוטומטיים (זזתי) והטבות משתנות ביניהן צבירת כסף לחניות. חשוב לציין כי לקוחות מצטרפים למסלול בצורה אקטיבית כולל אישור כפול באפלקציה. מיד לאחר ההצטרפות נשלח ללקוח מייל סיכום עסקה, הודעת sms ובכל חודש מצויין מסלול הסימפל בסעיף נפרד בחשבונית. שירות הלקוחות שלנו ימשיך לעמוד לרשות משתמשי פנגו בכל עניין באדיבות ובמסירות".

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות