תערוכת קלימט במדעטק חיפה: חוויה נהדרת לילדים ולהורים

עם ילדים או בלעדיהם – אל תפסידו את התערוכה הזאת

גם למי שלא אוהב אמנות, לא מכיר את קלימט ולא חובב מדע – תערוכת קלימט במדעטק חיפה היא בילוי נהדר ומעשיר לכל גיל

מיצג הנשיקה של קלימט במדעטק חיפה
מיצג הנשיקה של קלימט במדעטק חיפה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אמנות פחות מדברת אליכם? מוזיאון מדע נשמע לכם כמו חוויה שלא מתאימה לילדים שלכם? כדאי שתחשבו על כל זה שוב – ותלכו לראות את תערוכת קלימט במדעטק חיפה. גם אם השם קלימט לא אומר לכם הרבה, אתם בטוח מכירים לפחות חלק מהציורים שלו, ביניהם "הנשיקה". אבל מה שיפה בתערוכה הזאת הוא שאת הציור "הנשיקה" למשל, תוכלו לראות בכל מיני צורות, ולאו דווקא בתוך מסגרת על הקיר.

אז כידוע, המדעטק הוא מוזיאון מדע – ושמה של התערוכה הוא "KLIMT: כשמדע פוגש אמנות". הרעיון, כאמור, הוא שהקהל לא רק צועד מאולם לאולם שבו תלויות תמונות על הקירות, אלא מאולם לאולם שכל אחד מהם מציג את היצירות בצורה שונה – פעם על הרצפה, פעם על הקירות ופעם באמצעות משקפי מציאות רבודה.

גוסטב קלימט היה צייר אוסטרי פורץ דרך, והתערוכה הזאת מצליחה לתווך את האמנות שלו אלינו הצופים בצורה ייחודית. היצירות של קלימט מוגשות לנו בכל מיני צורות, גם דיגיטליות וגם תלת ממדיות.

תערוכת קלימט במדעטק חיפה – איזו חוויה תקבלו?

אחת הדרכים להציג את היצירות באמצעות אמנות דיגיטלית, היא במתחם הקרנות הממזג את העולם שסביבנו אל תוך המציאות שיצר קלימט. המבקרים נכנסים לאולם שעל כל ארבעת קירותיו וקרנות בענק יצירות שונות, כשהן מלוות במוזיקה סוחפת. המיצג נמשך כחצי שעה, שבמהלכה אפשר להשתרע בנוחות על כיסא נוח או על כורסאות, באופן שלא מזכיר בשום דבר מוזיאון מעונב או רשמי.

לצפות בקלימט ב-360 מעלות מכיסא נוח... תערוכה במדעטק חיפה
לצפות בקלימט ב-360 מעלות מכיסא נוח… צילום: דפנה הראל כפיר

החלל הקסום הזה בולט במיוחד לאור העובדה שהקהל המבקרים לא יודע מראש למה לצפות. הכניסה לתערוכה היא דווקא די שגרתית, כאשר המבקרים מגיעים אל אולם מוזיאון די רגיל שעל קירותיו תלויים ציוריו של קלימט. החלק הזה חשוב כדי שהחללים האחרים יפגישו את המבקרים שוב עם אותם ציורים שהם ראו קודם לכן – אבל הפעם בצורה הרבה יותר חווייתית.

תערוכת קלימט במדעטק חיפה
חדר התערוכה הראשון: היכרות ראשונית עם ציוריו של גוסטב קלימט. צילום: דפנה הראל כפיר

עוד חלל מעניין הוא החלל שבו יצירותיו של קלימט משתקפות מהמראות הפזורות בחדר ומוקרנות במגוון צבעים ססגוניים על הרצפה. הילדים מתלהבים מאוד, שוכבים על הרצפה המוארת ומשתלבים בעצמם בתוך היצירות.

תערוכת קלימט במדעטק
מיצג ייחודי להצגת האמנות של קלימט במדעטק חיפה. צילום: דפנה הראל כפיר

ואיך אפשר בלי מציאות רבודה ותלת ממד? לקראת סיום התערוכה אנחנו מגיעים לחדר שבו אנחנו לא רואים יצירות, אלא כיסאות שעליהם יושבים המבקרים כשהם חמושים במשקפיים VR. כל מבקר מקבל משקפיים משלו שלוקחות אותו לעולם משלו, שבו היצירות של קלימט מופיעות לנגד עיניו בלבד ב-360 מעלות.

הדגמות ופעילויות לילדים: ליצור כמו קלימט

יש כמה וכמה פעילויות לילדים, חלקן בתשלום נוסף וחלקן חינם.

כך למשל, מאחר שמדובר במוזיאון מדע, הילדים מקבלים הצצה למדע שמאחורי האומנות בהדגמה שמראה איך ייצרו צבעים לציור בתקופות שונות, איך השפיע ייצור הצבע על יצירות האומנות ומה הקשר בין אורות לצבעים.

יש גם הדגמה בהשתתפות הקהל של ציור בעזרת מטוטלת צבע. מדובר במטוטלת הנעה בנתיבים משתנים היוצרים שבילים מפתיעים. כשעוקבים אחרי השבילים בעזרת צבע מקבלים ציורים מרהיבים. ההדגמה מתקיימת בכל שעה עגולה.

ההדגמות מתקיימות ברחבה מחוץ למוזיאון וההורים יכולים לשבת עם הילדים וליצור, מה שהופך את הבילוי לעוד יותר חווייתי.

מדעטק חיפה
יצירות הילדים שצוירו במטוטלת צבע מוצגות לקהל הרחב ברחבת המדעטק בחיפה. צילום: דפנה הראל כפיר

פואנטה בטלגרם

תערוכת קלימט במדעטק חיפה: הורים וילדים יוצרים יחד
הורים וילדים יוצרים יחד. צילום: דפנה הראל כפיר

בשורה התחתונה, אמנם, המדעטק בחיפה הוא מוזיאון מדע מצוין שמומלץ להגיע אליו כל השנה עם ילדים בכל גיל כמעט, אבל בקיץ הזה שווה במיוחד להגיע אליו. תערוכת קלימט במדעטק חיפה היא אחת התערוכות היותר מהנות שתבקרו בה, במיוחד עם ילדים (אבל גם בלעדיהם).

מדובר בתערוכה שנודדת בין ערים שונות בעולם, ובכל מקום שבו היא הוצגה היא קצרה שבחים בזכות הדרכים היצירתיות שהיא משתמשת בהן כדי להנגיש את האמנות של קלימט למבקרים.

מחיר כרטיס לתערוכת קלימט במדעטק חיפה

יש להזמין כרטיסים ולקבוע מועד לביקור מראש באתר המדעטק.

מחיר בהזמנה באתר: 80 ש"ח למבוגר ולילד מגיל 5. כ-45 ש"ח לאזרח ותיק / נכה.

רכישה בקופות אפשרית על בסיס מקום פנוי, אבל המחיר גבוה יותר: 89 ש"ח לאדם.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות