גדר חיה הקאמרי: משחק מעולה של אביגיל הררי ושל אמיר ח'ורי, רוצו לראות

גדר חיה בקאמרי: משחק מעולה של אביגיל הררי ושל אמיר ח'ורי, רוצו לראות

האם האהבה יכולה לחצות גבולות? ההצגה "גדר חיה" בקאמרי סוחפת את הקהל אל סיפור האהבה הניו-יורקי בין ליאת הישראלית לחלמי הפלסטיני. אל תחמיצו

גדר חיה בקאמרי" אביגיל הררי ואמיר ח'ורי
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

היא סטודנטית תל אביבית שמגיעה לניו יורק כדי ללמוד שם מספר חודשים. הוא צייר פלסטיני מרמאללה שחי בניו יורק. הרומן של ליאת וחלמי, גיבורי "גדר חיה", טומן בחובו את הקונפליקט הישראלי-פלסטיני, את הקונפליקט היהודי-ערבי ואת שאלת השאלות – האם האהבה יכולה לנצח? "גדר חיה" בקאמרי הוא עיבוד מעולה לספרה של דורית רביניאן – שבעזרת המשחק המצוין של אביגיל הררי ושל אמיר ח'ורי סוחף את הצופים לחוויה שהיא מעבר לתיאטרון. מוזמנים לקרוא על ההצגה גדר חיה ביקורת וליהנות מהטבה משמעותית מאוד לגולשי פואנטה!

 

הבימוי המצוין, המוזיקה המקורית שהלחין דניאל סלומון, התפאורה המדויקת, וכמובן, שחקני המשנה הנהדרים – כולם מרכיבים יחד את החוויה הזאת. הקהל מוצא את עצמו מזדהה עם ליאת, מזדהה עם חלמי, מזדהה עם אחותה של ליאת ומזדהה עם אחיו של חלמי – אשר כל אחד מהם מציג עמדה צודקת, נכונה ובלתי אפשרית.

גדר חיה הקאמרי – כשאהבה וסכסוך נפגשים

הספר גדר חיה של דורית רביניאן זכה להרבה מאוד יחסי ציבור לפני מספר שנים, כאשר משרד החינוך החליט להוציא את הספר מתוכנית לימודי החובה בתיכונים. ההחלטה, שנומקה בטענה שהספר מעודד התבוללות, קיבלה את תמיכתו של ראש הממשלה הנוכחי ושר החינוך דאז – נפתלי בנט.

אלא שאומרים שאין דבר כזה פרסום רע, וגם במקרה הזה השיח הציבורי שהתעורר סביב פסילת הספר הביא לפרסומו ולחשיפתו בפני קהלים הרבה יותר רחבים מכפי שהיו לו קודם לכן.

כעת, כאשר מוצג המחזה "גדר חיה" בקאמרי, הוא מקבל שוב במה, תרתי משמע.

פואנטה בטלגרם

תקציר העלילה

במרכז העלילה עומדת ליאת בנימיני (29), ישראלית שמגיעה בשלהי האינתיפאדה השנייה אל ניו יורק המושלגת.

הימים הם ימים של אחרי פיגועי 11 בספטמבר והאווירה בארה"ב ובישראל מתוחה מאוד. אוטובוסים מתפוצצים ופיגועים קשים הם מנת חלקם של הישראלים מדי יום, והאמריקאים מצדם רגישים לכל מי שמדבר או קורא ערבית.

 

די במקרה פוגשת ליאת את חלמי, נאסר (27), צייר פלסטיני המתגורר בברוקלין.

האהבה בין השניים פורחת, אך הרומן הסוער מתאפשר הרבה בזכות הסיטואציה: שניהם נמצאים רחוק מהסכסוך, רחוק מההורים, רחוק מהפיגועים שיש בארץ, רחוק מהמחסומים ומחיי היומיום הקשים של הפלסטינים. הם לא מדברים על פוליטיקה – וכשלא מדברים על פוליטיקה, האהבה היא גשר שמחבר בין העולמות.

ליאת לא מספרת למשפחתה על האהוב החדש שלה, וגם לא לחברים – מחשש מפני התגובה שתקבל.

חלמי מספר לאחיו, אשר מגיע לביקור – ואז גם מתחולל העימות הראשון שבו ליאת מוצאת את עצמה מגוננת על עמדותיה של ישראל, ומגלה ששני האחים ישבו בכלא הישראלי בעבר מסיבות לא ממש מוצדקות.

שעון החול הולך ואוזל, שכן ליאת הגיעה לניו יורק לזמן מוגבל בלבד עד שהמלגה שלה תסתיים. כאשר היא חוזרת לארץ, גם חלמי מגיע לביקור בביתו.

 

האם הקשר בין השניים יכול לשרוד את הקשיים, המחסומים ואת השגרה העמוסה שליאת חוזרת אליה?

האם אפשר לשחזר את הבועה האינטימית שהייתה להם בניו יורק ולחיות אותה במציאות היומיומית?

כאמור, ההצגה גדר חיה הקאמרי מציעה משחק מעולה – והקהל פשוט מתאהב בליאת (אביגיל הררי) ומתאהב בחלמי (אמיר חורי). הרבה מאוד שאלות מציפות את הצופים לאורך ההצגה, לצד תקווה גנוזה שלסיפור הזה יכול להיות סוף טוב…

שחקנים: אביגיל הררי, אמיר חורי, מורן ארביב גנס, טל וייס, מורד חסן, שהם שיינר / אוריה יבלונובסקי , שני שאולי / אנדריאה שוורץ.

לגולשי פואנטה – הנחה על ההצגה גדר חיה

במסגרת שיתוף פעולה בין התאטרון הקאמרי לבין אתר פואנטה, אנחנו שמחים להציג מגוון הנחות על כרטיסים ללוח הצגות של הקאמרי.

 

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות