גיימינג בלי קונסולה - שירות LUNA של אמזון הוכרז והוא יהיה זול

גיימינג בלי קונסולה – שירות LUNA של אמזון הוכרז והוא יהיה זול

מה יותר הגיוני מאשר גיימינג בלי קונסולה? היכנסו לכתבה בפואנטה כדי לדעת כמה יעלה שירות הגיימינג לונה של אמזון ומה הוא יציע. חדשות הטכנולוגיה

גיימינג בלי קונסולה
לונה של אמזון - גיימינג בלי קונסולה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




בזמן שאתם מתלבטים איזו קונסולה לקנות – פלייסטיישן או XBOX, אמזון הכריזה אתמול על LUNA: שירות משחקים בענן. כלומר, גיימינג בלי קונסולה, בפורמט של מנוי חודשי שיעלה כמה דולרים בחודש. LUNA בעצם יאפשר משחק מיידי בסטרימינג על המכשירים שיש למשתמשים בבית. הם לא יצרכו להוציא אלפי שקלים על קונסולות (שמתיישנות עם השנים), הם לא יצטרכו להוריד משחקים ולשלם על עדכונים ולא יצטרכו להסתבך עם הגדרות מסורבלות. בנוסף, בדומה לצפייה בנטפליקס למשל, הם יוכלו להתחיל לשחק על מסך אחד ולהמשיך מאותה נקודה במסך אחר.

המשחק מתבצע באמצעות מקלדת ועכבר ובאמצעות בקר בלוטות'. המשתמשים יכולים להשתמש בבקר שכבר יש להם או לרכוש בקר לונה (Luna Controller). מחיר בקר לונה של אמזון לא יהיה נמוך, אבל מדובר כמובן בהוצאה חד פעמית. מחיר ההיכרות של הבקר הוא כ-50 דולר.

בקר לונה
בקר לונה (Luna Controller) של אמזון. צילום: אמזון

שירות הגיימינג Luna יהיה זמין בתחילה ללקוחות בארצות הברית, ולמעשה הם כבר יכולים להירשם אליו. הזמינות בשלב ראשון היא באמצעות אפליקציות באייפון ובאייפד, מחשבי מק ו-PC ומכשיר ה-FIRE TV של אמזון. בהמשך תורחב הזמינות לאנדרואיד.

אילו משחקים אמזון תציע בשירות LUNA

בעידן של טלוויזיה בסטרימינג בלי ממיר, גיימינג בלי קונסולה נראה כמו שלב טבעי באבולוציה ואמזון גם לא הראשונה להציע את זה. זה נוח, נגיש וזול. אבל המבחן של אמזון כמובילה בתחום הגיימינג יהיה כמובן מבחן המשחקים. באמזון אומרים כי הם עובדים בשיתוף עם גיימרים, מזרימי מדיה ופבלישרים כמו Ubisoft ו-Remedy Entertainment כדי לייצר חוויית גיימינג כוללת וטובה לכולם.

כאמור, גיימרים בארה"ב יכולים להירשם כבר עכשיו לערוץ המשחקים LUNE+, שמציע ספרייה של משחקים. במהלך תקופת ההשקה, יוצעו שם משחקי פעולה כמו Resident Evil 7 או Control, and Panzer Dragoon; בנוסף – משחקי הרפתקאות כמו A Plague Tale: Innocence and The Surge 2 ועוד.

LUNA של אמזון: מחיר היכרות נמוך במיוחד

הקלף המנצח השני של אמזון, חוץ מהנוחות, יהיה כנראה מחירו הנמוך של המנוי. מחיר ההשקה של ערוץ LUNA+ הוא כ-6 דולר בחודש. באמזון לא אומרים כמה זמן יימשך מחיר ההיכרות הזה ומציינים שעם הזמן יתווספו משחקים נוספים.
המנויים ללונה פלוס יוכלו לשחק על שני מכשירים בו-זמנית ולקבל רזולוציה של 4K/60fps לכותרים מסוימים.

זו הטלוויזיה שכל גיימר צריך >> 

הרעיון של גיימינג בלי קונסולה נשמע מתבקש בעידן שבו הכול עובר לענן. גם הרעיון שאמזון לא תישאר מחוץ למשחק, תרתי משמע, הוא מתבקש. לכן, ההכרזה של אמזון לא צריכה להפתיע. למעשה, אפל כבר הקדימה אותה עם הרעיון הזה כשהשיקה את שירות המשחקים Apple Arcade, אבל אין ספק שכניסתה של אמזון לתחום יכולה לחולל מהפכה.

XBOX וסוניי פלייסטיישן מעבר לפינה

נזכיר כי גם מיקרוסופט וגם סוני צפויות להשיק את הקונסולות החדשות שלהן בחודש נובמבר והן מביאות בהן חידושים שאמורים לשכנע את הגיימרים להשקיע בהן הרבה מאוד כסף.

מיקרוסופט Xbox Series X

קונסולת Xbox Series X של מיקרוסופט תעלה כ-2,200 ש"ח, ובמקביל מושק דגם מוזל ומשונמך – Xbox Series S, שמחירו 1,350 שקל. מיקרוסופט מציעה גם היא שירות משחקים אינטרנטי – ה-Game Pass, שמציע גישה לכ-200 משחקים דרך חנות מקוונת תמורת מנוי חודשי. בניגוד לאמזון לונה, יש להתקין את המכשירים לפני ההפעלה.

PS5 – סוני פלייסטיישן 5

סוני תציע גם היא שתי גרסאות ל-PS5.

קונסולת פלייסטיישן 5 בגרסה דיגיטלית, ללא כונן דיסקים, תעלה כ-2,000 ש"ח, ואילו הגרסה הקלאסית תעלה 2,500 ש"ח.

בכל מקרה, נראה שהמשחק האמיתי רק מתחיל, ויהיה מעניין לעקוב אחריו.

 

היה לכם מעניין? שתפו חברים! ואל תשכחו לפרגן לנו בלייק כאן למטה, זה ממש חשוב לנו…

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה




מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!






    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות