הזמר במסכה - ככה זה באמריקה. הצצה לתוכנית השירה המצליחה בעולם

הזמר במסכה – ככה זה באמריקה. הצצה לתוכנית השירה המצליחה בעולם

אז מיהו הזמר במסכה? נפתלי בנט או גלית גוטמן? את זה נדע בהמשך. בינתיים, הנה מידע לא פחות מעניין על התוכנית שכבשה את העולם

הזמר במסכה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




אחרי שכבר חשבנו שאי אפשר יותר לחדש בתוכניות ריאליטי שירה, מגיעה התוכנית "הזמר במסכה" וכובשת את העולם. הרעיון בתוכנית הזמר במסכה, אשר משודרת בקשת 12, הוא שהזמרים מסתתרים מאחורי מסכה ונשפטים רק על פי הביצוע שלהם. אלא שלא מדובר בסתם זמרים – מדובר באנשים מפורסמים, ידוענים, אשר תפקידם של השופטים הוא לפענח מיהם.

נבחרת השופטים כוללת את אופירה אסייג, סטטיק ובן-אל, צדי צרפתי ושחר חסון, והמנחה הוא עידו רוזנבלום. איש מהם, כולל המנחה, לא יודע מיהן הדמויות שמאחורי המסכה.

למעשה, לא מדובר רק במסכה. מדובר בתחפושת שמכסה את הזמר מכף רגל ועד ראש, כך שקשה מאוד לזהות מי האדם שנמצא בתוכה. בחלק מהמקרים השופטים אפילו מתקשים להחליט אם מדובר בגבר או באישה.

לפני כל מופע, מוקרן סרטון קצר עם רמזים על הדמות. בסרטון מציצים מדי פעם חפצים שקשורים לדמות, והיא עצמה מספרת באופן כללי כמה פרטים על עצמה. אולם, הפריטים והחפצים עושים גם את הפעולה ההפוכה… הם מסיחים את הדעת ומבלבלים. כך למשל, נעלי סירה אדומות של אישה מיד מציתות את הדמיון ומנווטות את השופטים לחשוב שמדובר במתמודדת ולא במתמודד…

לאחר כל מופע השופטים מנסים לנחש, ובפרק הראשון כבר היה ברור שזה קשה מאוד… כך למשל תחפושת הקרמבו המקסימה נראתה בתחילה כתחפושת של זמרת, וגם הסרטון היה מבלבל – אבל לאחר ההופעה השופטים הימרו על משה דץ או על קובי אוז. בסופו של דבר, בתוך התחפושת הזמר במסכה היה דווקא טל פרידמן.

בסופו של דבר, בתום כל ההופעות – השופטים והקהל מדרגים איזו הופעה הם הכי אהבו. המתמודד שמקבל הכי פחות קולות הוא זה שחושף את עצמו, וההפתעה אדירה.

הזמר במסכה – איך זה עובד בארה"ב?

בארץ זו עונה ראשונה לתוכנית הזמר במסכה, אבל בארה"ב מתחילה השבוע העונה הרביעית – ומעניין לראות מה קורה שם…

למעשה, במקור מדובר בכלל בתוכנית דרום-קוריאנית, אבל כיום היא כבר משודרת בעשרות מדינות בעולם. המסכות בתוכנית הדרום קוריאניות החלו כמסכות צנועות יחסית, אבל כעת מדובר בתחפושות מפוארות ומושקעות שהופכות לאטרקציה בפני עצמן.

בארה"ב מדובר בתוכנית ריאליטי של רשת פוקס, אשר שודרה לראשונה רק בפברואר 2019 ומיד זכתה לפופולריות אדירה. בעונה הראשונה המנצח המפתיע היה הראפר טי-פיין (T-PAIN). בעונה השנייה ניצח הקומיקאי וזוכה האמי וויין בריידי. בעונה השלישית זכתה סוף סוף אישה, הזמרת זוכת הגראמי קנדי בארוס.

פואנטה

השופטים בתחרות האמריקנית הם הזמרת ניקול שרזינגר, הזמר רובין ת'יק, השחקן קן ג'ונג והדוגמנית ג'ני מקארת'י.

התחרות בפורמט האמריקני קצת יותר מאתגרת, משום שלמעשה יש שתי תחרויות: האחת היא כמובן בין המתמודדים, כאשר בכל פעם מודח המתמודד שזוכה לציון הנמוך ביותר ואז גם נחשפת זהותו. השנייה היא בין השופטים. כל אחד מהם רושם את ההימור שלו לגבי הדמות שמאחורי המסכה, והשופט שבסופו של דבר מצליח לנחש הכי הרבה ניחושים נכונים, הוא הזוכה בפרס השופטים, ששמו "אוזן הזהב" (The Golden Ear).

כך, לא נוצר מצב ששופט אומר "אני לא יודע" או מושפע מההימורים של השופטים האחרים.

קבלו עדכוני טלוויזיה בקבוצה הכי שווה בפייסבוק >

מספר ההופעות שיש לכל מתמודד מול השופטים צומצם בהשוואה לעונה הקודמת, וזאת במטרה להקשות על השופטים. בעונה 3 של הזמר במסכה המתמודדים הופיעו 9 פעמים, ואילו בעונה 4 הם יופיעו כמחצית מהפעמים.

אגב, הצילומים לעונה הרביעית של הזמר במסכה ברשת פוקס התקיימו כבר בעיצומה של מגפת הקורונה, אבל כדי לייצר תחושה של הופעה אמיתית, ההפקה הכניסה קבוצות קטנות של קהל, תוך שמירה על הכללים.

היה לכם מעניין? שתפו חברים! ואל תשכחו לפרגן לנו בלייק כאן למטה, זה ממש חשוב לנו…

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד כתבות מעניינות באתר פואנטה




מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות