סגר מראש השנה: כל מה שצריך לדעת על עבודה, עסקים, לימודים ותפילות

סגר מראש השנה: כל מה שצריך לדעת על עבודה, עסקים, לימודים ותפילות

סגר לשלושה שבועות לפחות ותוכנית הרמזור לקינוח – זו התוכנית לשבועות הקרובים. כל הפרטים והחורים בתוכנית – חדשות קורונה בפואנטה

תוכנית סיוע
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




לזה לא התגעגענו: סגר של שלושה שבועות יוטל החל מערב ראש השנה – כך החליטה הממשלה למרות התנגדות חלק מהשרים, וייתכן שיוארך גם לאחר מכן.

התוכנית המקורית הייתה סגר של שבועיים ולאחר מכן הגבלות תנועה חמורות למשך שבועיים נוספים (ריסון מהודק). בסוף הוחלט על מעבר מסגר נוקשה למודל הרמזור – וזאת בהתאם לנתוני התחלואה בסוף השלב הראשון. הממשלה קיבלה את ההחלטה למרות הנזק הכלכלי הכבד ומבלי שהחליטה על פיצוי כלשהו לעסקים. ההחלטה על הסגר התקבלה בהמלצת משרד הבריאות וראש "מגן ישראל" פרופ' רוני גמזו. בין המתנגדים היו שר האוצר כ"ץ, שר הכלכלה פרץ ושר התיירות אסף זמיר. שר השיכון יעקב ליצמן התפטר במהלך הבוקר במחאה על הפגיעה הצפויה במתפללים, ויצא נגד פרופ' גמזו.

סגר – שלושה שבועות לפחות

הסגר מגיע כאשר ברקע נתוני התחלואה בקורונה בישראל מטפסים. בימים האחרונים כבר נשבר שיא של קרוב ל-4000 מאומתים ומספר החולים קשה חוצה את ה-500.

תחילת הסגר: יום שישי, 18 בספטמבר 2020, מהשעה 14:00.

סיום הסגר: 11 באוקטובר 2020, בכפוף להערכת מצב התחלואה ואישור הממשלה בתום שבועיים מיום תחילת הסגר.

צעדים שיינקטו בסגר:

1. עסקים ללא קבלת קהל ועסקים המספקים שירותים חיוניים יוכלו להמשיך לפעול ע״פ המתווה שיציג שר האוצר.

שר האוצר יביא לאישור קבינט הקורונה תקנות לעניין הגבלה וצמצום השהייה במקומות העבודה (במגזר הציבורי והפרטי).

2. סגירה מלאה של כלל העסקים לקבלת קהל בתחום המסחר, התרבות, בילוי ופנאי ותיירות פנים, כולל בריכות שחיה, חדרי כושר ומסעדות (למעט שירותים חיוניים, מקום למכירת מזון, בית מרקחת, מכון אופטיקה או חנות שעיקר עיסוקה מכירת מוצרי הגיינה, חנות למוצרים חיוניים לתחזוקת הבית, מוצרי תקשורת, שירותי תקשורת ואביזרים רפואיים). מסעדות יורשו להפעיל שירות משלוחים בלבד – ללא טייק אוויי.

3. הגבלות תנועה ביציאה מהבית של עד 500 מטר, למעט צרכים מותרים שיפורטו בתקנות. גם חופי הים ייסגרו לרחצה.

4. סגירת מערכת החינוך, למעט חינוך מיוחד, פנימיות וחריגים נוספים כמפורט בחוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה. (תתאפשר למידה מרחוק ככל האפשר). גם החינוך לגיל הרך לא יפעל.

5. התקהלויות – עד 10 איש בחלל סגור, עד 20 בשטח פתוח.

תחבורה ציבורית

פעילות התחבורה הציבורית תצומצם ותותאם להיקף הפעילות במשק לפי אותו שלב. כל הפרטים – בכתבה על תחבורה ציבורית בסגר.

נתב"ג

אם הזמנתם טיסה לחו"ל, תשמחו לשמוע כי למרות הסגר שיוטל החל מערב ראש השנה ועד אחרי שמחת תורה, תוכלו לטוס. נתב"ג יישאר פתוח – כך החליטו שרי הממשלה. ההחלטה הזאת מרגיעה את הישראלים שהזמינו טיסות ליוון, טיסות לבולגריה או טיסות לקרואטיה – אשר מוכנות לקבל ישראלים.

מתווה תפילות מיוחד לחגים

• בשטח פתוח – בקפסולות של עד 20 איש.

• במבנה סגור –

אזורים אדומים: במבנה סגור – קבוצות של עד 10 אנשים. מספר הקבוצות בהתאם למספר הכניסות למבנה. שתי הכניסות הראשונות כפול 3, וכל כניסה נוספת כפול 2, ובתנאי שנשמר יחס של אדם אחד לכל 4 מ״ר משטח המקום.

(לדוגמה: בבית התפילה באזור אדום שגודלו 250 מ"ר ויש לו שתי כניסות – מותר יהיה להתפלל ב- 6 קפסולות של עשרה אנשים. 10 אנשים בכל קפסולה, 2 כניסות כפול 3 – 60 אנשים סה״כ במבנה, תוך שמירה על יחס של 4 מ"ר לפחות בין אדם לאדם. במבנה שגודלו 500 מ״ר ולו 5 כניסות תותר התפילה ב-12 קפסולות של עשרה אנשים. במבנה שגודלו 70 מ״ר ולו כניסה אחת, תותר התפילה בקפסולה אחת של עשרה אנשים בלבד בשל מגבלת המקום).

באזורים שאינם אדומים – במבנה סגור תותר התפילה בקבוצות של עד 25 אנשים. מספר הקבוצות המותר בשטח סגור אחד יהיה כמכפלה ב-2 של מספר הכניסות למבנה, ובתנאי שנשמר יחס של אדם אחד לכל 4 מ"ר משטח המקום.

(לדוגמה: בבית תפילה באזור צהוב שגודלו 400 מ"ר ויש לו שתי דלתות כניסה – מותר יהיה להתכנס בעד 4 קפסולות של 25 איש (25 בכל קפסולה, 2 כניסות כפול 2, 100 אנשים סה״כ במבנה תוך שמירה על מרווח של 4 מ"ר בין אדם לאדם).

ארגון בתי הכנסת: למרות המתווה – עדיפות לתפילות במרחב הפתוח

בארגון העולמי של בתי הכנסת למתווה בתי הכנסת לימי הסגר ממליצים למתפללים להתפלל בחוץ בכל מקרה: "מיליוני מתפללים ברחבי הארץ עומדים בפתחם של חגי תשרי מול מציאות מורכבת ולא פשוטה. ממשלת ישראל אישרה אמש מתווה מורכב לפעילות בתי הכנסת אשר מבדיל בין ימי הסגר לימי ראש השנה ויום הכיפורים בהם הותר לציבור גדול יותר לקחת חלק בתפילות בהתאם למגבלות ברורות.

"למרות זאת, אנו קוראים לציבור להעדיף להתפלל במרחב הפתוח גם בימים אלו. התחלואה הינה גבוהה ביותר ושהייה במשך זמן רב בחלל סגור, תוך כדי שירה ותפילה בקול רם של ציבור המתפללים עלולה, בחלק מבתי הכנסת, להוות גורם סיכון משמעותי. על כן, עלינו לנקוט משנה זהירות ולהעדיף גם בימי ראש השנה ויום הכיפורים תפילה במרחב הפתוח. זאת תוך קיצור זמן השהייה המשותפת בתפילות על מנת להקל על ציבור המתפללים.

"בנוסף, הן בתפילה בבית הכנסת והן במרחב הפתוח יש לדאוג לממונה קורונה שיהיה אמון כל העת על שמירת ההנחיות ע"י המתפללים".

חריגים

  • ספורט יחידני – אין מגבלת מרחק כל עוד מדובר על בן אדם בודד
  • קליניקות לטיפולים רפואיים יפעלו. לא הוחלט טיפולים פסיכולוגיים
  • ליגת העל תמשיך ברצף במתווה בידוד – כמו בעונה שעברה; משחקים בינלאומיים בחו"ל ובארץ יתקיימו
  • פארקים שכונתיים ומתקני כושר/משחקים שכונתיים יהיו פתוחים במגבלת 500 מטרים
  • ארבעת המינים יותרו למכירה בדוכנים ייעודיים וניתן לצאת מהבית לרכוש אותם
  • מטפלות יהיו רשאיות להגיע לבית הילד שבו הן מטפלות בשגרה

> כל העדכונים – בערוץ הטלגרם של פואנטה

> קבלו עדכונים בזמן אמת בקבוצת "עדכוני קורונה" של פואנטה

פיצוי לעסקים? כמובן שלא דאגו מראש

במהלך השבוע שעבר העצמאים הכריזו כי לא יסכימו לסגור את העסקים ולהיכנס למצב של סגר ללא פיצוי מראש. הם הפגינו בתל אביב ובבלפור ונפגשו עם שר האוצר כ"ץ. למרות כל אלה – החלטת הממשלה התקבלה מבלי שסוכם על פיצוי.

ההבטחה היא שצוות בראשותו של שר האוצר יציג תוכנית סיוע כלכלית עד ליום ה׳, 17 בספטמבר 2020.

שלב 2: תכנית הרמזור

כאמור, התוכנית המקורית שאושרה בקבינט הקורונה הייתה תוכנית תלת-שלבית שהתחילה בסגר נוקשה, עברה לשלב שני שהוגדר "ריסון מהודק" והשלב השלישי הוא שגרה במתכונת של מודל הרמזור (ערים ירוקות, כתומות, צהובות וירוקות).

נכון לעכשיו יהיו רק שני שלבים. המעבר לפעילות בהתאם לתוכנית ״הרמזור״ יבוצע בהתאם לתמונת מצב התחלואה ולפי החלטת קבינט הקורונה.

היה לכם מעניין? שתפו חברים! ואל תשכחו לפרגן לנו בלייק כאן למטה, זה ממש חשוב לנו…

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה

מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!





    תגובות: 0

    נגישות