העצמאים מודיעים: "אין סגר בלי פיצוי מראש, לא נסגור את העסקים"

העצמאים מודיעים: "אין סגר בלי פיצוי מראש, לא נסגור את העסקים"

"לא נחכה שהממשלה תשלוף שפנים מהכובע, אנחנו השפנים – שפני מעבדה" – כך אומרים העצמאים ומודיעים שלא יצייתו לסגר נוסף ללא פיצוי מראש

סגר בלי פיצוי מראש
עו"ד רועי להב: "אין סגר בלי פיצוי מראש"
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




"אין סגר בלי פיצוי מראש – לא ניתן לממשלה להפקיר אותנו לגורלנו ולעשות עלינו ניסוי ותעייה", כך מודיעים היום ארגוני עצמאים שונים במסיבת עיתונאים שהוביל ארגון להב. ההכרזה היא הכרזה משותפת לעצמאים ממגזרים שונים – החל ממסעדנים, דרך שחקנים ואמנים ועד בעלי מלאכה. בנאום תקיף של עו"ד רועי כהן, נשיא לה"ב (לשכת ארגוני העצמאים), הוא יצא באופן נחרץ נגד הממשלה, ובפרט נגד שר האוצר ישראל כ"ץ. "אני קורא לשר האוצר להודיע כבר היום שלא יהיה סגר בלי פיצוי מראש. אל תחלק כסף מהאווירון לכולם, אלא למי שצריך".

הדברים נאמרים לאחר הרמז העבה של פרופ' רוני גמזו אתמול,  כי הממשלה צפויה להחליט על סגר בתקופת החגים. לדברי כהן, אם ראש הממשלה לא יקבל את דרישת העצמאים לקבל פיצוי מראש במקרה של סגר – הם יצטרפו למפגינים בבלפור: "אנחנו נייצר את מאזן האימה. אם יהיה סגר ללא פיצוי מראש – אנחנו נהיה ברחובות ונקרא לכל הציבור להצטרף אלינו. לא ניתן שידביקו לנו גוון פוליטי – לא ימין ולא שמאל. אנחנו נלחמים על הצדק, נלחמים על הפרנסה!".

כהן: "אם אין אני לי – מי לי"

"המגזר העסקי איבד אמון בממשלת ישראל. נכווינו מהממשלה ולמדנו על בשרנו – אם אין אני לי מי לי. נמאס לנו לחכות שהממשלה תשלוף שפנים מהכובע, השפנים הם אנחנו. אין שום הפקת לקחים מהסגר הקודם. מי יפצה אותנו על השכירויות, על העלויות? הממשלה מזמן איבדה את הלגיטימיות שלה בציבור. הממשלה מנוהלת ע"י מכבש של לחצים פוליטיים שעולים על האינטרסים הבריאותיים והכלכליים. דרשנו שלצד הרמזור הבריאותי יקימו רמזור כלכלי. שר האוצר ישראל כ"ץ שלח אותי לכתוב ספר זכרונות. הממשלה מתנהלת כמו מכירה פומבית".

"יש לנו ילדים להאכיל, ביום פקודה הם אלה שיעמדו נגד עינינו. החשש שלא יהיה להם לחם על השולחן יותר גדול מהחשש לקבל קנסות. ראש הממשלה בנימין נתניהו, אני אומר לך: בעלי העסקים לא יסגרו את העסקים שלהם. המגזר העסקי לא ישתף פעולה עם הממשלה. העסקים לא יסגרו את שעריהם בלי פיצוי מראש. אנו דורשים פיצוי לפי מתווה צוק איתן, בלי שטיקים ובלי טריקים. הקורונה היא מלחמה לכל דבר".

פואנטה

כהן הזהיר מפני העלויות הכבדות של סגר בתקופת החגים – יותר ממיליארד שקל ביום ויותר מ-13 מיליארד שקל בשלושה שבועות.

לדברי כהן הצטרפה נציגת האמנים (ארגון שח"ם), השחקנית אסתי זקהיים, שהזכירה כי רק בימים אלה חוזר עולם הבמה לעבוד תחת קשיים עצומים שמציב מתווה הרמזור. "סגר נוסף הוא גזר דין מוות".

אחרי הצלחת מרד המסעדנים, הם מאיימים לשוב ולהילחם

"נכנסנו למשבר עם יותר מ-14,000 עסקים וכ-200,000 עובדים. כעת פעילים 12,000 עסקים שמעסיקים כ-120,000 עובדים. יותר מ-2000 עסקים נסגרו ויותר מ-80,000 פוטרו" – כך אמר שי ברמן, יו"ר איגוד המסעדנים. לדבריו, סגר נוסף פירושו שיותר מ-2000 עסקים נוספים ייסגרו ו-25,000 עובדים נוספים יילכו הביתה: "יהיה לנו מאוד קשה לקלוט אותם מחדש".

כזכור, הממשלה כבר נכנעה לאחרונה למחאת המסעדנים, במה שזכה לכינוי "מרד המסעדנים". תומר מור, מוביל "מסעדנים חזקים ביחד", חידד את הדברים: "לא נסכים לסגר נוסף. אין על מי לסמוך. נילחם בכל האמצעים העומדים לרשותנו. אני פונה לממשלה ואומר לה שאם היא תפעל בשקיפות ותציג נימוקים הגיוניים ותוכנית מסודרת, נהיה החיילים הכי נאמנים שלה. אבל המצב הוא הפוך והממשלה איבדה את האמון שלנו. אנחנו מגזר עיקש ואנחנו לא נוותר".

רמי בז'ה, ממובילי המאבק של תעשיית הבידור, יצא נגד הזלזול של הממשלה בציבור: "חודש לא התכנסה הממשלה. שר המים ושר האמו… הייתי מצפה מקברניטי מדינת ישראל שיקצצו בשכר שלהם".

היה לכם מעניין? פרגנו לנו בלייק כאן למטה. זה קל וזה מאוד חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה





מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!

    תגובות: 0

    נגישות