איקאה מצפצפת על הממשלה. חנויות איקאה פתוחות ומוכרות "רק מוצרים חיוניים"

איקאה מצפצפת על הממשלה. חנויות איקאה פתוחות ומוכרות "רק מוצרים חיוניים"

חנויות איקאה נפתחו בניגוד להחלטת משרד הבריאות. לטענת הרשת, הפתיחה בהתאם להנחיות ובמתכונת מצומצמת. כל הפרטים – בפואנטה

שעות הפתיחה באיקאה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




איקאה לא מחכה למשרד הבריאות. חנויות איקאה פתוחות, לאחר שהרשת פשוט קבעה עובדות בשטח ופתחה את סניפיה היום במתכונת חלקית, כך שרק הקומה הראשונה פתוחה ולא נמכרים רהיטים. חשוב להבהיר כי גם הפתיחה המוגבלת הזאת היא  בניגוד להנחיות משרד הבריאות. מהחברה נמסר כך: "חנויות איקאה נפתחו במתכונת מצומצמת ועל פי התקנות של ממשלת ישראל. אנו נקפיד ונשמור כל העת על בריאותם של עובדינו ולקוחותינו על פי כל ההנחיות".

משרד הבריאות הגיב לפתיחת איקאה ואמר שהוא עדיין לא מאשר את הפתיחה ושהנושא יועבר לטיפול המשטרה. ומה קרה בשטח? פקחים שהגיעו לאיקאה ראשון לציון בצהריים נתנו לאיקאה קנס של 5,000 ש"ח – אשר מבחינת איקאה הוא כמובן מכה קלה בכנף.

בנוסף, לקוחות שהגיעו לקנות בסניף בנתניה הוזהרו שהם מפרי חוק.

איקאה בינתיים לא מתקפלת והחנויות נשארות פתוחות. נראה שבדומה למערכת החינוך החרדית, שנפתחה באין מפריע מיד אחרי חגי תשרי – גם באיקאה מחכים שמשרד הבריאות והמשטרה יתקפלו.

איקאה הבטיחה – איקאה מקיימת

לקוחות רבים תהו בשבועות האחרונים האם חנויות איקאה פתוחות. התשובה הייתה שלא – למרות שכבר ב-11.11.20 הרשת תכננה לפתוח את החנויות. זה קרה אחרי כמעט חודשיים של סגר ומאז חלף עוד חודש. היום איקאה מודיעה כי היא פותחת את החנויות.

באיקאה אומרים כי קיבלו את האישורים הנדרשים מאיקאה העולמית וכן חוות דעת משפטית הקובעת שעיקר פעילות חנויות איקאה הינו מכירת מוצרים חיוניים לתחזוקת הבית.

חנויות איקאה פתוחות חלקית…

בכל מקרה, חנויות איקאה פתוחות במתכונת חלקית, שכן אולמות התצוגה בקומה העליונה, המסעדות וממלכת הילדים יישארו סגורים. ברשת אומרים כי הם ביצעו את ההתאמות הנדרשות לתקופה ועומדים בתו הסגול.

גם אם במתכונת חלקית, הרשת פתחה את כל החנויות שלה, החל מאיקאה אשתאול (שנפתחה רק לא מזמן), דרך איקאה באר שבע ועד שאר החנויות.

> היי, כדי להישאר מעודכנים – הצטרפו אלינו לטלגרם!

עם זאת, חשוב לדעת שאיקאה לא תפתח את החנויות במוצאי שבת – כפי שכבר הוחלט לפני מספר חודשים ופורסם כאן בכתבה על השינויים בשעות הפתיחה באיקאה.

נזכיר כי הרשת הוציאה מאות עובדים לחל"ת מאז הסגר הראשון, ולא כולם חזרו לעבודה בשל הירידה בהיקפי הקניות ברשת. כעת, עובדים רבים חזרו לעבודה – אך לא כולם בשל צמצום הפעילות.

המחלקות שפועלות בשלב זה הן: מוצרי חשמל למטבח, נורות, מזון, מטבחים, כלי עבודה, ברזים, כיורים, אינסטלציה, מזרנים, אביזרים חיוניים לאמבט, מוצרי כביסה וגיהוץ, אביזרי חשמל, אביזרי סלולר, סוללות וכלי אוכל.

> אוהבים מבצעים? הצטרפו לקבוצה הכי שווה בפייסבוק

בכך, איקאה למעשה פותחת לעצמה "קטגוריה" משל עצמה.

בינתיים – אפשר להזמין ויש איסוף עצמי מאיקאה (Click & Collect)

נזכיר כי לאור האיסור שמשרד הבריאות הטיל על איקאה, לפני מספר שבועות החברה החזירה את אפשרויות הזמנת משלוח משלוח וכן החלה לאפשר איסוף מעצמי מאיקאה (Click & Collect).

את הפרטים אפשר לקרוא בכתבה איסוף עצמי מאיקאה בשיטת Click & Collect – כדאי לכם?

נזכיר כי בסגר הקודם פתיחתן של חנויות איקאה עוררה תרעומת, משום שמחוץ לאיקאה התגודדו לקוחות רבים בתור – וכל זאת בזמן שלהורים שכולים אסור היה להגיע לבתי העלמין הצבאיים.

גם הפעם, פתיחת חנויות איקאה מעוררת הרמת גבה. שחר תורג'מן, יו"ר התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה, אמר כך: "אנו מברכים את איקאה ישראל על פתיחת קניוני הענק שלה עם כל עשרות אלפי המטרים שלה במתחמים הסגורים. אנו מתנצלים בפני מיליוני לקוחותינו על החלטתה של ממשלת גנץ-ביבי, שהגדירה את בגדי הילדים לחורף כמוצרים לא חיוניים".

נזכיר כי הקניונים עדיין סגורים, ומשרד הבריאות צריך להחליט אם לפתוח אותם לאור הצלחת פיילוט הקניונים.

קטלוג איקאה 2021

כפי שפרסמנו במדור השוואת מחירים, לאחרונה הושק קטלוג איקאה 2021, וכרגיל – הישראלים משלמים יותר.

לאור זאת, כדאי לזכור כי איקאה היא רשת בינלאומית עתירת משאבים, ואילו כאן בארץ נלחמים היום העסקים מלחמת קיום יומיומית. לכן, טוב יעשו הצרכנים הישראלים אם יעדיפו לקנות בחנויות וברשתות ישראליות שאין להן גב כלכלי כמו זה של איקאה, במיוחד לאור אפליית הישראלים בהשוואה ללקוחות במקומות אחרים בעולם.

את הכתבה הזאת אתם חייבים לשתף, ואל תשכחו לפרגן לנו בלייק כאן למטה!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה




מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



     

    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות