מעכשיו: איסוף עצמי מאיקאה בשיטת Click & Collect. כך זה יעבוד

איסוף עצמי מאיקאה בשיטת Click & Collect – כדאי לכם?

בזכות הקורונה, איקאה מצטרפת למאה ה-21. עכשיו אפשר לבצע איסוף עצמי מאיקאה לאחר הזמנה אונליין. במקביל, הרשת יוצאת נגד פתיחת הום סנטר ומקס סטוק

איסוף עצמי מאיקאה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




לפי התוכנית המקורית של הרשת, חנויות איקאה היו אמורות להיות פתוחות כבר בשלב הזה. אלא שבמשרד הבריאות לא מאשרים את פתיחת איקאה, והרשת הכריזה על פתרון אחר: איסוף עצמי מאיקאה.

הרעיון הוא Click & Collect, כלומר, הזמנה באתר "שפע אונליין" ובחירה בין משלוח לבין איסוף עצמי באיקאה – באחת מחנויות הרשת. אם הרעיון הזה נשמע לכם מוכר, זה משום שיש לא מעט אתרים שכבר מזמן פועלים בשיטה הזאת, כמו למשל אתר סופר-פארם אונליין.

איסוף עצמי מאיקאה

כאמור, כדי לבצע איסוף עצמי מאיקאה, תצטרכו לבצע הזמנה באתר שפע אונליין, שהוא למעשה אתר ההזמנות של איקאה בישראל.

אתר ההזמנות שפע אונליין חזר לפעול בתחילת אוקטובר.

בחירה באיסוף עצמי לאחר הזמנה באתר תאפשר לכם לחסוך את עלויות ההובלה היקרות – משום שאיסוף עצמי ניתן חינם.

 

מזרון פנדה

 

לעומת זאת, עלויות ההובלה של מוצרי איקאה דרך אתר שפע אונליין הן עלויות גבוהות: על הובלה של מוצרי איקאה גובים בשפע אונליין 5% מעלות המוצרים המובלים ומינימום 250 ₪ – כך שאם אתם קונים למשל פריטי נוי, ההובלה עלולה להיות יקרה יותר מהמוצר עצמו. האתר, אגב, לא מאפשר להזמין בשבת.

איסוף עצמי מאיקאה
איסוף עצמי מאיקאה. צילום: דפנה הראל כפיר

מתי איקאה תפתח את החנויות?

כפי שפרסמו כאן במדור קורונה באתר פואנטה, לאחרונה איקאה הודיעה על פתיחת כל חנויות איקאה במתכונת מצומצמת, לאחר שלדבריה קיבלה חוות משפטית. לפי אותה חוות דעת, מוצרי איקאה הם מוצרים חיוניים לתחזוקת הבית ולכן אין מניעה חוקית לפתיחתה.

מיד לאחר ההכרזה של איקאה, התקוממו בעל חנויות, רשתות וקניונים, אשר עליהם נאסר עדיין לפתוח את העסקים שלהם. גם במשרד הבריאות הגיבו בחומרה. לאחר מכן, כעבור כיממה, משרד הבריאות הודיע שהוא אוסר על איקאה להיפתח, משום שמוצריה אינם מוצרים חיוניים.

פואנטה

מנכ"ל איקאה, שוקי קובלנץ, אמר בתגובה כי פתיחת הרשת אינה עברה על החוק, אך בסופו של דבר, הרשת לא פתחה את חנויותיה עד כה.

במקביל להשקת שירות איסוף עצמי מאיקאה, הרשת הודיעה כי היא ממשיכה לעבוד מול משרד הבריאות כדי לאשר את פתיחתה.

איקאה נגד הום סנטר ומקס סטוק

במסגרת המאבק של איקאה נגד משרד הבריאות, איקאה שיגרה מכתב למשרד הבריאות באמצעות עורכי דינה, משרד עו"ד אפרים אברמזון ושות', ובו היא דורשת להפסיק להפלות אותה לרעה אל מול מתחרותיה. המתחרות המופיעות במכתב הן הום סנטר, ACE, עמינח, איי.די. דיזיין, ביתילי, רהיטי דורון, Chef4U, מקס סטוק וחנויות הסטוק.

הנה הצצה לתוכן המכתב:

איסוף עצמי מאיקאה

בשלב זה נראה שבמשרד הבריאות לא יוכלו להרשות לעצמם להיעתר לדרישות איקאה מבלי להיעתר לדרישות בעלי הקניונים ובעלי החנויות במתחמים מקורים להיפתח.

מבצעים עם פואנטה

ייתכן שהדבר יקרה בכל מקרה בימים הקרובים, אבל בינתיים הרשת נוקטת בשיטה של איסוף עצמי מאיקאה, כדי למזער את הנזקים הכלכליים שנגרמים לה.

לצרכנים הישראלים נזכיר כי מדובר בתקופה קשה מאוד לעסקים הישראלים, ולכן טוב יעשו אם יעדיפו להזמין מוצרים של חברות ישראליות.

את העדכונים השווים אנחנו מפרסמים בטלגרם. לחצו להצטרפות >

עוד נזכיר כי כמו בשנים קודמות, קטלוג איקאה 2021 כולל מוצרים שהישראלים משלמים עליהם הרבה יותר מצרכנים אחרים בעולם.

 

היה לכם מעניין? איזה יופי, שתפו חברים בוואטס-אפ ואל תשכחו לפרגן לנו בלייק כאן למטה, זה קל!

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 



מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות