איקאה אשתאול: חנות IKEA נוספת נפתחת בישראל. מיועדת לתושבי ירושלים

איקאה אשתאול: חנות IKEA נוספת נפתחת בישראל. מיועדת לתושבי ירושלים

חנות איקאה אשתאול נפתחת למרות עברות הבנייה. החנות תשרת את תושבי ירושלים והסביבה, אשר עד כה הסניף הקרוב אליהם היה איקאה ראשון לציון. חדשות הקניות בפואנטה

איסוף עצמי מאיקאה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




תושבי ירושלים והאזור לא צריכים יותר לנסוע לאיקאה ראשון לציון. אמנם סניף איקאה ירושלים עדיין אין, אבל כעת הם יכולים להגיע לאיקאה אשתאול. החנות החדשה של IKEA נפתחה באזור התעשייה הסמוך לבית שמש ותשרת את קהל הלקוחות הגדול של אזור ירושלים וסביבותיה.

פתיחת איקאה אשתאול לא הייתה מובנת מאליה. הפתיחה הייתה אמורה להתרחש כבר בתחילת מרץ 2020, אך נדחתה בשל עבירות בנייה. בכלכליסט נחשף כי יזמי הפרויקט קיבלו היתר בנייה להקמת חנות בשטח 17 אלף מ”ר, אך נמצא כי 8,500 מ”ר נבנו בחריגה. מנגד, טענה החברה כי הבנייה על פי זכויות הבנייה במקום.

אז מה קרה לפתע? הקורונה נחלצה לעזרת איקאה. לאור המצוקה הכלכלית ונתוני האבטלה, ועדת הערר המחוזית ירושלים החליטה כי שיקולי הפרנסה גוברים על שיקולי ענישה בתחום התכנון והבנייה.

באיקאה אשתאול מועסקים כ-380 עובדים ומנהלים, ביניהם, אנשי שירות לקוחות, נציגי מכירות, צוות מסעדות, עובדי לוגיסטיקה ועוד.

איקאה אשתאול
איקאה אשתאול. צילום: שלאגר מדיה

איקאה אשתאול: התו הסגול

לאחרונה קמה סערה במדינה לאחר שאיקאה פתחה את החנויות ממש בשלבים הראשונים של הקלות הקורונה, בעוד שהוטל איסור על הגעה לבתי העלמין הצבאיים ביום הזיכרון. עסקים רבים לא יכלו לפתוח את החנויות בשל התקנות לשעת חירום, בזמן שמחוץ לחנויות איקאה השתרכו תורים והיו התקהלויות.

ברשת IKEA אומרים כי חנות איקאה אשתאול מקפידה על כללי התו הסגול, שמחייבים שמירה על מרחק בתוך החנות והגבלה של מספר הקונים בזמן נתון: "החנות תהיה ערוכה עם עמדות לבדיקות חום, עמדות חיטוי ותקשורות ללקוחות בנושאים של חובת עטית מסיכה ברחבי החנות, שמירה על מרחקים ועוד".

החנות מציגה 39 חדרי תצוגה והשראה, 3 בתים לדוגמה בגדלים שונים, וכמובן מסעדות כשרות. כפי שפורסם בעבר כאן באתר פואנטה, איקאה זיהתה את החיבה של הישראלים לא רק לרהיטים שלה, אלא גם למסעדות איקאה. לכן, הרשת הפכה את המסעדות שלה לאטרקציה ללקוחות כאשר השיקה תפריטים וארוחות בוקר שמטרתם להפוך את המקום לא רק לחנות אלא למוקד בילוי.

איקאה ישראל יקרה – ובכל זאת פופולרית

חנות איקאה באשתאול מצטרפת לחמש חנויות קיימות: איקאה באר שבע, איקאה קריית אתא, איקאה ראשון לציון, איקאה נתניה (הסניף הראשון שהוקם בישראל), וכמובן, איקאה מטבחים (איקאה kitchens). אגב, החנות של IKEA KITCHENS בישראל הייתה השנייה של הרשת בעולם.

מצד שני, איקאה מקפחת את ישראל מבחינת אתר אונליין. אי אפשר להזמין באתר ולקבל את המוצרים הביתה. זאת, אולי מפני שהישראלים שומרים לרשת אמונים למרות האפליה ביחס לעולם.

כפי שפרסמנו כאן במדור השוואות מחירים לא פעם, איקאה ישראל יקרה משמעותית ביחס לאיקאה במקומות אחרים בעולם. הישראלים ממשיכים לנהור לרשת למרות המחירים הגבוהים, ומחזור המכירות של איקאה ישראל נכון ל-2019 מוערך ב-1.7-1.9 מיליארד שקל.

היה לכם מעניין? תהיו נחמדים, פרגנו לנו בלייק. זה חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות בפואנטה

 






דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות