איקאה תפתח את החנות בבאר שבע בשבוע הבא

איקאה תפתח את החנות בבאר שבע בשבוע הבא

איקאה ממשיכה לפתוח סניפים בישראל, אבל לא פותחת את האתר שלה להזמנות

צילום: רועי לינד
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

תושבי באר שבע והסביבה לא יצטרכו יותר להצפין כדי לקנות באיקאה. ב-26.2.2018 תפתח ענקית הריהוט השוודית את החנות הרביעית שלה בישראל, כשקהל היעד השלה הוא תושבי הדרום.

החנות תיפתח ברחוב הירדן בעמק שרה, וכמו כל סניפי איקאה, תתפרס על-פני שטח גדול: כ-22,000 מ"ר, הכוללים שני אולמות מכירה.

מבחינת איקאה, העיתוי לא מקרי והיא פותחת את החנות לפני הקניות הגדולות של פסח.

בשנת 2018 צופה הרשת כי בסניף איקאה באר שבע יבקרו כ-800,000 לקוחות ויימכרו בה יותר מ-3 מיליון פריטים.

ההשקעה בסניף נאמדת ב-100 מיליון דולר, והוא כולל, כמובן, שתי קומות של תצוגה ומכירה, מסעדה בשרית ומסעדה חלבית, חנות שוודית ומתחם בילוי לילדים.

עם זאת, מדובר בסניף קצת יותר קטן מזה של ראשון לציון או נתניה.

איקאה ישראל: 6.2 מיליון לקוחות בשנת 2017

החנות הראשונה של איקאה נפתחה בשנת 2001 בנתניה. מאז נפתחו סניפים נוספים – בשנת 2010 נפתחה חנות ראשל"צ ובשנת 2014 נפתחה חנות קרית אתא. הצפי הוא שסניף חמישי ייפתח גם הוא בשנים הקרובות.

בינתיים באיקאה, המעסיקה כיום 1,750 עובדים, מרוצים מאוד מכמות הקניות שעושים הישראלים בסניפים השונים: לפי נתוני איקאה, בחנויות הרשת ביקרו בשנת 2017 כ-6.2 מיליון לקוחות.

ומה עם מכירות אונליין? 

לאחרונה, כפי שגם פורסם בפואנטה, עשו באיקאה כל מיני מהלכים מעניינים בנישה הזאת – אבל כאן בארץ מי שרוצה לקנות באיקאה צריך להגיע לאיקאה.

בארץ איקאה מפעילה אתר לצרכי נראות והתרשמות בלבד. אפשר למצוא בו את מגוון המוצרים, לראות את המחירים ולברר לגבי זמינות המלאי או מיקום המוצרים בחנות – אך לא להזמין. לאתר איקאה הישראלי נכנסים כ-13 מיליון גולשים מדי שנה.

שוקי קובלנץ, מנכ"ל איקאה, לא שולל שלקראת פתיחתו של הסניף החמישי, אשר ייפתח אגב באזור ירושלים, סוף סוף גם תיפתח באפשרות לקנות בארץ אונליין.

בינתיים איקאה מפעילה פיילוטים שונים, כמו בפלטפורמת הסחר הדיגיטלי T-MALL הסינית (הפעילה גם בטיוואן ובהונג קונג), או שיווק מוצרים לבית חכם דרך אמזון בארה"ב.

ככלל, בעולם מונה איקאה 403 סניפים ב-49 מדינות. מידי שנה מבקרים בחנויות ברחבי העולם 936 מיליון מבקרים ובאתר האינטרנט מבקרים כ- 2.3 מיליארד גולשים מדי שנה.

איקאה באר שבע מבט מבחוץ צילום רועי לינד resizeאיקאה באר שבע, מבט מבחוץ. צילום: רועי לינד

השוואות חוזרות ונשנות, ביניהם כאלה שהתפרסמו כאן בפואנטה, מגלות שהמוצרים באיקאה ישראל יקרים משמעותית בהשוואה לכל מדינות העולם, למעט במקרים בודדים. למרות זאת, הקהל הישראלי (שטוען שהוא לא פראייר), קונה בהמוניו באיקאה, אולי משום שלמרות הכול, היא עדיין מציעה מחירים תחרותיים ביחס לארץ וגם בשל חוויית הקנייה המוקפדת והבינלאומית.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות