שעות הפתיחה באיקאה מצטמצמות, החל"ת לחלק מהעובדים מוארך

שעות הפתיחה באיקאה מצטמצמות, החל"ת לחלק מהעובדים מוארך

צמצום שעות הפתיחה באיקאה משפיע על רוב חנויות הרשת. חלק מהעובדים לא יוכלו לחזור לעבודה. באיקאה מבטיחים לסייע להם לחפש עבודה אחרת. פואנטה עם עדכוני קורונה

שעות הפתיחה באיקאה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




הקורונה משפיעה על הרגלי הצריכה – אפילו על הרגלי הצריכה של הישראלים באיקאה. לאור הירידה במספר המבקרים בחנויות הרשת, החל מחודש יולי 2020 שעות הפתיחה באיקאה ישתנו וכמעט כל חנויותיה ייסגרו מוקדם יותר. בשורה קשה יותר מקבלים עובדי איקאה: חלק מעובדי איקאה נמצאים כבר כמה חודשים בחופשה ללא תשלום – והחופשה הכפויה הוארכה עד סוף 1.8.

שעות הפתיחה באיקאה מצטמצמות

היום פרסמה איקאה ישראל הודעה לעובדים, ובה היא מסבירה כי הרשת לומדת בתקופה האחרונה את הרגלי הצריכה החדשים, כדי להבין את השפעתם על הקמעונאות בכלל ועליה בפרט.

נזכיר כי איקאה הייתה בין החנויות הראשונות שפתחו את שעריהן – הרבה לפני שבתי עסק אחרים קיבלו אישור לחזור לפעילות. פתיחת חנויות איקאה אף עוררה את זעם הציבור בשל העובדה שבמקביל נאסר להגיע לבתי העלמין הצבאיים ביום הזיכרון.

מיד לאחר הפתיחה, התורים מחוץ לחנות השתרכו – אולם נראה שלאחר מספר ימים מספר הקונים פחת. "אנו מזהים שני שינויים מרכזיים בהרגלי הצריכה. האחד, התמקדות בקניות מוגדרות על פי צורך וצמצום תופעת ה-SHOPPING, והשני, שינוי בשעות הצריכה, המתבטא בהפחתה משמעותית של צרכנות הערב והלילה", כתבה ההנהלה לעובדים.

לאורר האמור, החל מ-1 ביולי 2020 יפעלו החנויות במתכונת הבאה:

  • ראשון-רביעי: 10:00-19:00
  • חמישי: 10:00-22:00
  • שישי: 9:00-15:00
  • מוצ"ש – החנויות יהיו סגורות

חנות המטבחים בנמל תמשיך לפעול בשעות הפעילות הנוכחיות ללא שינוי.

משבר תעסוקתי באיקאה?

מהרשת נמסר כי להחלטה זו יש השפעות על עובדי ומנהלי החברה. המשמעות תהיה עזיבה של עובדים, כאשר לא ברור עדין בכמה עובדים מדובר והאם הם יפרשו מרצון או מאילוץ.

פואנטה

במכתב לעובדי איקאה, שעליו חתמים המנכ"ל שוקי קובלנץ ויו"ר ועד העובדים עידן מעוז, נכתב כך: "במהלך השבועות האחרונים מקיימים ועד העובדים, ההסתדרות הלאומית והנהלת החברה התייעצויות אינטנסיביות על מנת לגבש מענה לכל אחת ואחד מכם תוך שאיפה להשיב עובדים נוספים לעבודה סדירה. ועד העובדים סיכם עם הנהלת החברה על חזרתם המיידית של 200 עובדים לעבודה סדירה בחנויות, הודעות פרטניות לעובדים השבים יימסרו על ידי המנהלים עד לסוף השבוע הזה. לעובדים שלא נקראו לעבודה, יוארך החל"ת עד ליום 31.08.2020. לעובדים שיבחרו שלא להמשיך בחל"ת תעמיד החברה לראשונה חבילת פרישה כספית מיטיבה. בנוסף, יעמידו ההסתדרות הלאומית והנהלת החברה סיוע במציאת מקום עבודה חלופי וזאת, בין השאר, בעזרת שיתוף פעולה עם חברות השמה מובילות במשק. חברות ההשמה יגיעו למשרדי החברה ויספקו שרותי השמה לעובדים שיהיו מעוניינים בכך".

נזכיר כי רק לאחרונה פתחה הרשת את חנות איקאה אשתאול, המיועדת בעיקר לתושבי ירושלים, בית שמש והסביבה. סביב פתיחת איקאה אשתאול קיימת מחלוקת קשה בשל עברות בנייה שבוצעו שם.

היה לכם מעניין? טוב לשמוע. נשמח אם תפרגנו לנו בלייק, זה ממש חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קבלו את כל העדכונים החמים גם בטלגרם של פואנטה >

הצטרפו לקבוצת "עדכוני קורונה" של פואנטה בפייסבוק >

עקבו אחרינו באינסטגרם > 

 





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות