מהו הסימון הירוק בשוק מחנה יהודה? רמז: לא קשור לקורונה

מהו התו הירוק על המוצרים בשוק מחנה יהודה? רמז: לא קשור לקורונה

המבקרים בשוק מחנה יהודה בירושלים ייתקלו מעתה בסוגל של תו ירוק על מוצרים שונים. אז מהו הסימון הירוק שבמשרד הבריאות עומלים לקדם בשווקים?

סימון ירוק על מוצרים בשוק מחנה יהודה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

עוד לפני שהתו הירוק נכנס לחיינו בתרועה כדי לספר לעולם שאנחנו מחוסנים לקורונה, דובר לא מעט על תו ירוק אחר – שמסמן מוצרי מזון בריאים. כבר כמה שנים שפועל בישראל תוכנית לאומית תחת השם "אפשריבריא", בהובלת משרד הבריאות, משרד התרבות והספורט ומשרד החינוך. מטרתה לקדם תזונה בריאה. אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות סימון ירוק על מוצרי מזון, סימון שמאותת לצרכנים שהמוצר שהם מבקשים לקנות עומדות בהמלצות של משרד הבריאות לתזונה בריאה. כעת, לראשונה בארץ, מתחיל להתנוסס תו ירוק בשוק מחנה יהודה – כשהרעיון הוא לעודד את הלקוחות לבחור במוצרים המסומנים בירוק על מוצרים שלא מסומנים כך, ובטח על פני מוצרים עם מדבקות אדומות.

סימון ירוק למוצרי בריאים – לפי מה הוא ניתן?

מזונות ומוצרים שיכולים לקבל את הסימון הירוק צריכים לעמוד בתנאים הנובעים מהמלצות התזונה של משרד הבריאות. העקרונות המרכזיים שהובילו את קביעת התנאים לסימון הם מזונות המבוססים על מידת עיבוד מינימלית והימנעות מהוספת חומרים מזיקים כגון עודף שומן רווי, סוכר ומלח. מזון שמכיל סמל אדום לפי חוק, לא יוכל להכיל סמל ירוק.

המזונות והמוצרים שיוכלו לקבל את הסימון הירוק הם מקבוצות המזון הבאות: חלב, יוגורטים, גבינות, טופו, משקאות סויה, שמנים צמחיים מסוימים, זרעים ואגוזים, דגנים, קטניות, טחינה, סלט טחינה, דגים, ביצים, עופות, פירות וירקות.

סימון ירוק אפשריבריא

האם שווקים אחרים יילכו בעקבות מחנה יהודה?

שוק מחנה יהודה הוא סמל ירושלמי ולאומי. הוא פעיל כל ימות השבוע לאורך כל שעות היום, ולכן יש חשיבות גדולה לנראות של התו הירוק בשוק כזה. בשוק נמכרים מוצרי מזון מכל הסוגים, החל מירקות ופירות, דרך בשר ודגים ועד קטניות ותבלינים.

הסימון הירוק - אפשריבריא

הסימון הירוק בעצם נועד להכווין את הלקוחות באמצעות נראות פשוטה אל המוצרים היותר בריאים, מבלי שהם צריכים לקרוא את האותיות הקטנות או לבדוק מה הם עומדים להכניס לפה. סריקת קוד QR המוצג ע"ג השילוט של הסימון הירוק מציגה מידע נוסף מהאתר "אפשריבריא".

השילוט מופיע בדוכני המזון הרלוונטיים החל מהיום. התוכנית תלווה בהסברה, בשיתוף ילדי בתי ספר הסמוכים לשוק.

במשרד הבריאות מקווים ששווקים אחרים יילכו בעקבות שוק מחנה יהודה, כך שהחשיפה של "התו הירוק" של אפשריבריא תהיה גדולה ותגיע לעיני כמה שיותר צרכנים בכמה שיותר נקודות מכירה.


פואנטה בטלגרם


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות