עדכון: חישוב המענק לעצמאים יתבצע לפי השנה הרווחית יותר

עדכון: חישוב המענק לעצמאים יתבצע לפי השנה הרווחית יותר

סוף סוף משרד האוצר מגמיש את הקרטיריונים. מענק לעצמאים לא יחושב בהכרח לפי שנת 2018. אם שנת 2019 הייתה רווחית יותר, היא תהיה השנה הקובעת. חדשות הכסף בפואנטה

הבנק הדיגיטלי הראשון
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




אחרי תלונות רבות לגבי אופן החישוב של המענק לעצמאים, משרד האוצר סוף סוף מתקן את העיוות: גובה המענק הסוציאלי יינתן לפי השנה שבה ההכנסות היו גבוהות יותר בין השנים 2018 או 2019. נזכיר כי מאז שהתחילה המדינה עם המתווה של מענק לעצמאים, הרבה מאוד אנשים לא נמצאו זכאים או שנמצאו זכאים לסכום נמוך – בשל הקריטריונים שנקבעו בממשלה וברשות המסים. גובה המענק נקבע לפי ההכנסות ב-2018, מה שגרם לרבים להפסיד את כל המענק או את חלקו.

קורס קידום אתרים אונליין

לפי התוכנית הכלכלית החדשה שהוצגה ע"י ראש הממשלה נתניהו וע"י שר האוצר כ"ץ, עצמאים יהיו זכאים למענק של עד 15,000 ש"ח בכל חודשיים במשך 7 פעימות עד חודש יוני 2021. כעת יוצאת הודעה ממשרד האוצר, שלפיה בעקבות מקרים רבים שהובאו לידיעתו, החליט שר האוצר שגובה המענק הסוציאלי של עד 15 אלף ש״ח, ייקבע בהתאם לרף ההכנסות הגבוה מבין השנים 2018 או 2019".

איך יבוצע חישוב המענק הסוציאלי לעצמאים?

מה שחשוב בשינוי הקריטריונים הוא שהמענק יהיה לפי ההכנסה הגבוהה. אם הוגשו דו"חות גם לשנת 2018 וגם לשנת 2019 – אזי המערכת תחשב באופן אוטומטי לפי כל שנה ותיתן את המענק הגבוה בהתאם להכנסה השנתית.

פרסום לעסקים

בנוסף, אם עצמאי/בעל עסק הגיש דו"ח לשנת 2018 וטרם הגיש דו"ח לשנת 2019 – אזי בשלב הראשון ישולם המענק לפי 2018,. לאחר שיגיש את דו"ח 2019, אם יימצא כי לפי דו"ח 2019 היה זכאי למענק גבוה יותר, אזי תבוצע השלמה.

הסדר זה יחול על המענק הסוציאלי שיינתן לעצמאים ולבעלי העסקים שיהיו זכאים כל חודשיים עד סוף יוני 2021.

תגובת העצמאים: התיקון צריך להתבצע רטרואקטיבית

כאמור, מדובר בעיוות מתמשך שבגללו יש עצמאים רבים לא קיבלו לא את המענק הראשון, לא את המענק השני ולא את המענק השלישי – או שקיבלו מעט מדי כסף.

ההודעה של משרד האוצר אמנם מהווה הודאה בטעות – אבל אין בה לקיחת אחריות ואין בה תיקון רטרואקטיבי של העוול.

עו״ד רועי כהן, נשיא ארגון העצמאים להב, פרסם תגובה חריפה: "אנו בלהב זועקים על עיוות זה מהפעימה הראשונה מול האוצר ורשות המיסים. ירון גינדי, נשיא לשכת יועצי המס, ואנוכי, טענו לאורך כל הדרך שזה אפשרי לביצוע ואסור שעשרות אלפי עצמאים ייפלו בין הכיסאות.

"הנחישות והצדק תמיד מנצחים. אני שמח ששר האוצר הוביל את השינוי המבוקש. עכשיו נותר לתקן זאת רטרואקטיבית, כי הוכחנו שזה ניתן לביצוע. עשרות אלפי עצמאים, שלא קיבלו שקל אחד מאז מרץ השנה, יהיו זכאים לקבל מענק.

"לא אתן עוד שיאמרו לנו שזה לא אפשרי. נילחם על התיקון לאחור על כל הפעימות בכל הכוח ובלי פשרות. לא נקבל מצב שבו יתנו לנו עכשיו משהו כדי לייצר שקט, בלי לתקן את עיוותי העבר. לא נשכח מאחור את עשרות אלפים העצמאים שנפלו בין הכיסאות. לא בבית ספרנו.

"כבוד שר האוצר, אני דורש – טעיתם? תקנו אחורה וקחו אחריות. הצילו עשרות אלפי עצמאים מעוני. זה הדבר הנכון לעשות כדי להחזיר את האמון בין העצמאים לממשלה, לקחת אחריות".

היה לכם מעניין? תהיו נחמדים, פרגנו לנו בלייק, זה ממש חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד כתבות באתר פואנטה חדשות צרכנות





תגובות: 0

נגישות