מענק קורונה חדש: עד 3000 שקל לכולם. נתניהו וכ"ץ תחת מתקפה

מענק קורונה חדש: עד 3000 שקל לכולם. נתניהו וכ"ץ תחת מתקפה

מענק קורונה חדש לכלל אזרחי ישראל, עשירים ועניים, ללא קריטריונים – זו התוכנית החדשה של ראש הממשלה ושל שר האוצר. חדשות הכסף בפואנטה

בנימין נתניהו
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




לכתבה מעודכנת על מענק לכל אזרח – לחצו כאן >

בדרך כלל אף אחד לא מתנגד לקבל כסף  מהמדינה, אבל הפעם זה אחרת. מענק קורונה לכל אזרח הוא מענק מיותר. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ מעוניינים לתת מענק קורונה חדש. מדובר בסכום כסף שיועבר באופן אוטומטי לכלל האזרחים, שגובהו ייקבע לפי מספר הילדים ולא לפי צורך או מצב כלכלי.

  • אזרח מגיל 18 לא נשוי וללא ילדים יקבל 750 שקל
  • משפחה עם ילד אחד תקבל 2,000 שקל
  • משפחה עם שני ילדים תקבל 2,500 שקל
  • משפחה עם שלושה ילדים תקבל 3,000 שקל

התוכנית כוללת גם מענקים למשפחות חד-הוריות:

  • 1,000 שקל לכל הורה
  • 500 שקל לכל ילד

בשלב זה מדובר בהצהרת כוונות, אשר מצריכה אישור. רק לאחר האישור יועבר המענק באמצעות הביטוח הלאומי.

במסיבת עיתונאים אמר ראש הממשלה כי הוא מצפה מכל סיעות הכנסת לתמוך בחוק כזה, במידה שיצטרכו להעביר את התוכנית לחקיקה.: "קודם צריך לקבל את ההחלטה. אני בטוח שאקבל את התמיכה של בני והאחרים, אבל לא בטוח שלא נצטרך לעבור לחקיקה. אני מקווה שלא נחפש דרכים לעקוף את זה ומקווה שנסתפק בהחלטת ממשלה".

כאמור, מדובר במענק גורף ללא קריטריונים ואותיות קטנות, בניגוד למענק לעצמאים שבו העמיסו בלי סוף אותיות קטנות.

מענק קורונה חדש – כך זה יתבצע

הקונספט של מענק גורף אינו חדש. בפסח האחרון, בשיא גל הקורונה הראשון, חולקו מענקים דומים. אז ניתן מענק בגובה 500 שקל עבור כל ילד. באותו מהלך היו כאלה שלא קיבלו מענק כלל, משום שהוא ניתן להורים לילדים בלבד. כעת הסכום גבוה יותר והוא יגיע גם למי שאין לו ילדים.

כאמור, הנקודה הבעייתית היא שהמדינה מקצה לתוכנית תקציב של 6 מיליארד שקל, כאשר חלק מהכסף הזה יגיע לאנשים שאינם זקוקים לו. בסופו של דבר, יש עדיין בישראל הרבה מאוד אנשים שמשכורתם לא נפגעה בגלל הקורונה ומצבם הכלכלי מצוין. המענק הזה יגיע אליהם בדיוק כמו שיגיע אל אנשים שנותרו ללא פרנסה.

ביקורת מכל הכיוונים

ההחלטה לתת מענק קורונה חדש באופן גורף, ללא קריטריונים, לכל אזרחי ישראל, נתקלת בביקורת מקיר אל קיר.

כך למשל, ההחלטה מנוגדת לעמדת משרד האוצר, משום שהתוכנית תביא להגדלת הגרעון.

גם בכחול לבן מתחו ביקורת ואמרו כי אמנם הם בעד תמיכה כלכלית ישירה באזרחים, אך יש לדאוג למי שבאמת זקוק לכך.

אפילו בתוך הליכוד נמתחה ביקורת ע"י חברת הכנסת מיכל שיר.

חבר הכנסת עופר שלח (יש עתיד) כבר הודיע כי יתרום את המענק. יש אזרחים רבים שעשו מהלך דומה.

היי, עוד לא הצטרפתם לערוץ פואנטה בטלגרם?

עקבו אחרינו גם באינסטגרם > 

הצטרפו לקבוצת "עדכוני קורונה" >

נזכיר כי הודעת ראש הממשלה ושר האוצר מגיעה ערב אחרי הפגנה סוערת במיוחד וביום שבו מאות אלפי עצמאים גילו שההבטחה למענק של 7,500 שקל הסתכמה בלא כלום או באלפים בודדים של שקלים. לכן, גם העצמאים כועסים.

עו"ד רועי כהן, נשיא להב, אמר כך: "אני דורש מרה"מ ומשר האוצר שלפני שהם מפזרים כסף לכל עבר, ייקחו אחריות על ציבור העצמאים. היום 150 אלף עצמאים קיבלו פחות מ- 2,000 ש"ח סיוע ועשרות אלפי עצמאים לא קיבלו ולו שקל אחד כי נפלו בין הכיסאות. מדובר בעסקים חדשים מאוקטובר 2019, עסקים שהפסידו ב-2018, עשרות אלפי עצמאים שספגו ירידה בפעילות של 25%-40% וטרם קיבלו פיצוי על חודשי מאי ויוני. מאיפה ההחלטה ההזויה לתת כסף לאנשים עובדים ולמי שלא צריך במקום למי שזועק עקב החלטות הממשלה לסגור לו את העסק? ציבור העצמאים מדמם! מספיק עם הפופוליזם הזול ושליפות מהמותן. צריך עבודת מטה מעמיקה ורצינית שתוציא את המשק מהבוץ. השטח בוער וצריך תשובות מקצועיות פעם אחת ולתמיד".

למרות הביקורת, נתניהו וכ"ץ נחושים לפעול באופן הזה. "זה צעד שמתווסף לתוכנית הכלכלית שהצגנו לפני שבוע, ולצעדים שעשינו באפריל-מאי", אמר נתניהו במסיבת העיתונאים שקיים עם השר כ"ץ. כזכור, התוכנית הכלכלית מגדירה פרק זמן של שנה לדמי אבטלה לשכירים וכן מענק של 15,000 ש"ח פעם בחודשיים לעצמאים שיימצאו זכאים.

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

היה לכם מעניין? איזה יופי. תהיו חברים, פרגנו לנו בלייק!

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות