המחירים הנמוכים באתר בוקינג ממשיך להטעות צרכנים ישראלים

המחירים הנמוכים באתר בוקינג ממשיכים להטעות צרכנים ישראלים

הרבה צרכנים ישראלים מבצעים השוואת מחירים של מלון בישראל באמצעות אתר בוקינג.קום ומתלהבים מהמחירים הנמוכים. ההפתעה מחכה להם במלון עצמו. פואנטה עם חדשות התיירות

בוקינג
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




הנה דוגמה להטעיה שנמשכת שנים – אתרי הזמנת מלונות מציגים לצרכנים ישראלים מחיר ללא מע"מ עבור בתי מלון בארץ. כך למשל, מי שיחפש כעת חופשה לזוג במלון לאונרדו קלאב בים המלח ל-4 ימים באוגוסט, ימצא בבוקינג תעריף אטרקטיבי של 3,590 ש"ח, ואילו באתר של רשת פתאל עצמה המחיר יהיה 3,990 ש"ח. אלא שהמחיר בבוקינג לא כולל מע"מ.

העובדה שהמחיר לא כולל מע"מ מצוינת בצד העמוד באתר בוקינג, אבל צרכנים רבים כלל לא רואים אותה – כי היא אינה מופיעה בצורה בולטת לצד מחיר ההזמנה. באתר בוקינג.קום יכלו כמובן לטרוח ולציין את המע"מ מתחת לשורת המחיר, וכך הלקוחות היו רואים את המחיר המלא, אבל מעדיפים להישאר מעומעמים.

יש לא מעט צרכנים שמבצעים את ההזמנה בלי לדעת שהמחיר הנמוך והאטרקטיבי הוא לא אמיתי. את ההפתעה הם מקבלים רק כאשר הם מגיעים למלון.

הטעיה באתר בוקינג.קום

אתר בוקינג.קום (BOOKING.COM) נמצא כעת במוקד האזהרות של הרשות להגנת הצרכן בעניין זה, אך יש להדגיש שהוא לא היחיד שנוהג כך. על רקע העובדה שכעת הצרכנים הישראלים לא יכולים לטוס לחו"ל ומזמינים חופשה במלון בישראל, הרשות מחדדת את האזהרה לציבור מפני אי הצגת מחיר כולל ואמיתי באתר booking.com בשל השמטת מרכיב המע"מ.

"חשוב שהצרכנים יבינו כי המחיר שהם רואים באתר נמוכים יותר מהמחיר סופי. בעת התשלום בפועל, הצרכן יצטרך להוסיף 17% על המחיר המוצג באתר", אומרים ברשות.

מלון בתל אביב

"האתר הידוע מציג באופן שיטתי את מחיריו בשקלים חדשים, בלא לכלול את שיעור המע"מ החל על העסקה. זאת, תוך הפרה בוטה של חוק הגנת הצרכן, המחייב הצגת "מחיר כולל" ומונה במפורש את מסי החובה החלים על העסקה כחלק מן המחיר הכולל", אומר הממונה על הגנת הצרכן, עו"ד מיכאל אטלן.

בוקינג.קום ראש בראש מול הרשות להגנת הצרכן

זה לא קורה הרבה שהרשות להגנת הצרכן נכנסת לקרב ראש בראש עם חברת ענק בינלאומית, וזה מה שקרה עם חברת בוקינג.

יש לנו עדכונים ממש שווים בערוץ הטלגרם, כנסו >

יש לנו אחלה תמונות באינסטגרם, כנסו > 

מדובר במאבק משפטי שנמשך כבר כמה שנים. בשנת 2018 הטילה הרשות להגנת הצרכן עיצום כספי של 2.8 מיליון ₪ בגין הפרת החובה להציג את המע"מ במחיר הכולל. בוקינג מצדה טענה שהחוק לא חל עליה. היא לא ויתרה, וערערה לבית משפט השלום בטענה שהיא חברה נפרדת ואינה חלק מחברת בוקינג הבינלאומית, אשר מקום מושבה בהולנד. בית משפט השלום קיבל את הערעור של בוקינג, והרשות הפסידה.

גם הרשות להגנת הצרכן לא ויתרה. היא טוענת שמה שקבע בית משפט לא נוגע להתנהלות של בוקינג.קום בישראל אלא רק לשאלה עקרונית לגבי הזהות שלה (אם החברה היא ישות נפרדת מהחברה הבינלאומית). לכן, טוענים ברשות, פסיקה זו לא מהווה תעודת כשרות שמאפשרת לבוקינג.קום להמשיך בנוהל הטעיית צרכנים ישראלים.

ביקרנו במלון אדמונד בראש פינה. שווה? >

ביקרנו גם במלון נוף גינוסר בכנרת. שווה? >

הרשות הגישה ערעור לבית משפט המחוזי בעניין זה. הערעור עדיין ממתין להכרעה.

"ההפרה של אתר booking.com הינה בוטה והרשות ממשיכה להיאבק נגדה בכל כוחה. אולם הפרה זו מזיקה עוד יותר בימים אלה של משבר הקורונה, כאשר צרכנים ישראלים אינם מזמינים מקומות אירוח בחו"ל אלא בארץ, ותיירים מחו"ל אינם נופשים בישראל", אומרים ברשות להגנת הצרכן.

הצרכנים, כאמור, לא יודעים שהם רואים מחיר ללא מע"מ, ולכן נוטים לחשוב שאתר בוקינג מציע להם מחיר נמוך יותר מאתרים אחרים. כך, אגב, לא רק הצרכנים נפגעים, אלא גם אתרי תיירות ישראלים והאתרים של בתי המלון עצמם – משום שהם מצייתים לחוק הגנת הצרכן ומציגים מחיר מלא, כולל מע"מ.

"הפרה בוטה במיוחד על רקע משבר הקורונה"

ברשות אומרים כי ההפרה של אתר booking.com מזיקה עוד יותר בימים אלה של משבר הקורונה, כאשר צרכנים ישראלים אינם מזמינים מקומות אירוח בחו"ל אלא בארץ וכמו כן תיירים מחו"ל אינם נופשים בישראל: "מכאן הצורך באזהרה מיוחדת זו".

קריאה לצרכנים: אל תפלו בפח של בוקינג.קום

על רקע זה מזהירה הרשות את הציבור ומבקשת לגלות ערנות בעת הכניסה והשימוש באתר booking.com, כי המחיר המוצג באשר לשירותים המוצעים בישראל אינו המחיר הסופי כי הצרכן יצטרך להוסיף, בעת התשלום בפועל, 17% על המחיר המוצג באתר.

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות