הנחיות קורונה: סגירת מסעדות וחדרי כושר, סגר בסופ"ש - מה פתוח ומה סגור?

הנחיות קורונה: סגירת מסעדות וחדרי כושר, סגר בסופ"ש – מה פתוח ומה סגור?

עוד הגבלות בדרך לסגר סופי. מתי המסעדות נסגרות? האם מותר ללכת לים? חדר הכושר פתוח או סגור? יש קבלת קהל במשרדי ממשלה? פואנטה עושה קצת סדר בסגר

סגר
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




הנה זה שוב בא – סגר. סגר סופ"ש, סגר חלקי – תקראו לזה איך שתקראו, אבל אם תשימו את ההגדרה המילונית בצד – ממשלת ישראל אישרה תקנות לשעת חירום שמשמעותן סגר כמעט מוחלט. הדבר יבוא לידי ביטוי כמעט בכל פעילות ויצמצם משמעותית את יכולת התנועה ואת יכולת הפרנסה. אמנם, הממשלה לא הורת על סגירת חנויות או על סגירת קניונים במהלך השבוע אלא רק בסופ"ש, אבל ההנחיות החדשות אוסרות על פתיחת מסעדות (למעט משלוחים) או על פתיחת חדרי כושר, ומצמצמות למינימום את מספר האנשים שיכולים לשהות בחלל סגור (10 אנשים בלבד). הגבלות אלה מצטרפות לסגירת המועדונים והברים ולביטול הופעות, חתונות ואירועים – אשר נכנסו לתוקף לפני מספר ימים.

ומה עם מערכת החינוך? על זה טרם הוחלט, למרות הכוונה המקורית של הממשלה לסגור לאלתר את כל מוסדות החינוך.

אז מה כוללת ההגדרה של הסגר הנוכחי, מתי הוא נכנס לתוקף, מה סגור ומה פתוח? הנה הפרטים:

ממתי ההגבלות בתוקף?

הצו יכנס לתוקפו ב-17.7.20, בשעה 17:00.
עד לאישור הכנסת, ובהתאם לחוק, יחולו ההגבלות כבר ממחר בהתאם לאמור בהודעה זו.

סגר כללי: הגבלות בכל ימי השבוע

אמנם זה נראה כאילו חלפו יובלות, אבל רק לפני מספר ימים הכנסת ביטלה את החלטת הממשלה לסגור חדרי כושר, משום שלא נמסרו ממשרד הבריאות נתוני אמת על הדבקות.

למרות זאת, במשרד הבריאות עמדו על כך שיש לאסור פעילות של חדרי כושר. לטענתם, הסיבה היא שמדובר בחלל סגור שבו אנשים מזיעים ועלולים להדביק זה את זה באופן טיפתי.

בנוסף, שרי הממשלה החליטו לאסור על פתיחת מסעדות באופן מיידי – ובכך פשוט מתעלמים לחלוטין ממצבם הכלכלי הקשה של המסעדנים, אשר רכשו מלאי לימים הקרובים שאותו הם יצטרכו להשליך לפח.

אז מהן ההנחיות החדשות החל מיום ו' בשעה 17:00?

  •  סגירת מכוני כושר וסטודיו המשמשים לצורך פעילות ספורט או מחול, למעט לצורך פעילות של ספורטאי תחרותי, כהגדרתו בצו.
  • מסעדות ובתי אוכל – יתאפשר שירות איסוף עצמי ומשלוחים בלבד, ללא ישיבה במקום.
  • לגבי מסעדות ובתי אוכל בבתי מלון – מספר השוהים בהם יוגבל ל–35% מהתפוסה המרבית המותרת, וזאת כדי לאפשר המשך פעילות של בתי המלון.

בציבור כולו, וכמובן בקרב המסעדנים ובעלי חדרי הכושר, יש תחושה עזה של מרמור וזעם. הכעס נובע משתי סיבות עיקריות – ראשית, משום שלא הוצגו נתונים על הדבקה המונית במסעדות או בחדרי כושר. שנית, בשל המהירות שבה ההחלטה התקבלה – מבלי לאפשר למסעדנים להיערך.

רונן נמני, בעלי קבוצת קפה קפה, המונה כ–15 רשתות ו–300 סניפים, כתב כך: ״מרבית בתי הקפה והמסעדות שמפעילה הקבוצה לא יוכלו לעבוד תחת המגבלות החדשות. אלו לא הגבולות זה פשוט כסת״ח של הממשלה המחורבנת הזאת. במרבית המסעדות ובתי הקפה של הקבוצה אין אפשרות לטיוק אווי ומשלוחים. אנו ניאלץ לסגור מעל מאתים מקומות ולשלוח עשרות אלפי עובדים למעגל האבטלה ומאות זכיינים שמאבדים בשנית את העסק ואת הפרנסה. זהו כנראה המסמר האחרון בארון הקבורה של ענף המסעדנות בישראל. כל הכבוד לממשלת נתניהו שהצליחה למוטט את המעסיק הכי גדול במשק ענף ההסעדה״.

שף דייוויד פרנקל, בעל מסעדת פרונטו אמר בתגובה להחלטה: "גרמו לנו לקחת הלוואות, שעכשיו אין לנו איך להחזיר אותן. העובדים שלנו במצב לא פחות גרוע מאתנו, כי כל שכיר כזה שמקבל במקרה הטוב 70% בחל"ת, מאיפה הם ישלמו שכר דירה? בתור עצמאי לא ראיתי שקל כמעט מהמדינה. קיבלתי בכל התקופה הזו 7,500 שקל, לא מכסה לי אפילו את המע"מ. איפה הם חיים? הם חיים בסרט האנשים האלה".

השף שגב משה פרסם פוסט בפייסבוק שבו הוא קורא לשמור על החוק, אך מפציר בישראלים להזמין אוכל מהמסעדות כדי שהאוכל לא ייזרק.

בעלי מסעדות רבים הודיעו כי יפתחו את המקום למרות האיסור.

סגר כללי: הגבלות בסופי שבוע

יחולו בימי ו' החל מהשעה 17:00 ועד ליום א' בשעה 5:00 בבוקר.

  • לא תחול מגבלה על מרחק יציאה מהבית.
  • במהלך סוף השבוע תיאסר השהייה בחופי הים (למעט סוף השבוע הקרוב, 17-18.7, בו החופים ישארו פתוחים).
  • במהלך סוף השבוע ייסגרו חנויות, קניונים, שווקים קמעונאים, מספרות, מכוני יופי, ספריות, גן חיות, פינות חי, מוזיאונים וחללי תצוגה, בריכות, אטרקציות תיירותיות ורכבל.

> קבלו עדכונים חמים בטלגרם של פואנטה >

> עקבו אחרינו באינסטגרם > 

> הצטרפו לקבוצת "עדכוני קורונה" של פואנטה >

 

הגבלה זו לא תחול על חנויות המספקות שירותים חיוניים: מקומות למכירת מזון, בתי מרקחת וחנות שעיקר עיסוקה מכירת מוצרי היגיינה, חנויות אופטיקה ומעבדה לתיקון מוצרי תקשורת.

בנוסף, הגבלה זו לא תחול על בריכת שחייה בבית מלון, המיועדת לאורחי המלון בלבד (וזאת על מנת לאפשר אספקת השירותים הנלווים המרכזיים של המלון לאורחים, גם במהלך סוף השבוע).

פואנטה

נוסף על החלטת הממשלה ובהתאם למדיניות צמצום ההתקהלויות סוכם על הפעולות הבאות:

הגבלת התקהלות

מנכ"ל משרד הבריאות יחתום על צו איסור התקהלות המאפשר מפגש של עד 10 אנשים במרחב סגור ועד 20 אנשים במרחב פתוח (למעט מקומות עבודה ומשפחות גרעיניות). ההחלטה תכנס לתוקף החל ממחר (ו') בשעה 17:00.

קבלת קהל במשרדי ממשלה

צמצום קבלת קהל במשרדי ממשלה – מעבר לשירות מקוון (בכפוף לתיקוני חקיקה במקומות המתאימים).

עבודה מהבית במגזר הציבורי

משרדי הממשלה: ירידה ל-50% נוכחות במשרדים – באחריות נציבות שירות המדינה והממונה על השכר.

בנוסף, הוחלט על סגירת חדרי אוכל במקומות עבודה – יתאפשר רק איסוף עצמי.

היה לכם מעניין? פרגנו לנו בלייק, זה ממש חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות באתר פואנטה חדשות צרכנות





תגובות: 0

נגישות