מהי מילת המפתח בהבטחת מענק לעצמאים של עד 7500 ש"ח?

מהי מילת המפתח במענק לעצמאים של עד 7500 ש"ח?

אל תצפו ליותר מדי מהמענק לעצמאים. שימו לב למילת המפתח: "עד". ארבעה חודשים מפרוץ משבר הקורונה, הממשלה עדיין משחקת באותיות קטנות. פואנטה עם העדכונים

מענק לעצמאים
הפגנת העצמאים במאי 2020 מול בית ראש הממשלה. במרכז: עו"ד רועי כהן, יו"ר ארגון להב
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




האם רק לחץ, לחץ ועוד לחץ עובד על הממשלה? למרבה הצער, נראה שכן, וגם הלחץ הזה כנראה לא עובד מספיק טוב. הממשלה מאשרת כעת מענק לעצמאים בגובה של עד 7,500 ש"ח שיועבר תוך מספר ימים לחשבון הבנק. צריך לשים לב למילת המפתח: "עד". המשמעות של מענק לעצמאים "עד" 7,500 שקל היא שיש הרבה עצמאים שיקבלו הרבה פחות מ-7500 שקל. כך למשל, הגיעה לאתר פואנטה פנייה מעצמאית שנמצאה זכאית ל-1,600 שקל בלבד, על אף שהכנסתה נפגעה קשות.

מענק לעצמאים – שאלות ותשובות

מי זכאי למענק לעצמאים שניתן כעת?

  • העצמאים שמקבלים את המענק המיידי הם אלה שקיבלו את המענק בפעימה השנייה, כולל שכירים בעלי שליטה (בניגוד למענק לעצמאים בפעימה הראשונה).

מה גובה המענק בפועל?

מי שקיבל מענק בפעימה השנייה צפוי לקבל מענק בגובה זהה.

מענק לעצמאים

 

האם צריך להגיש בקשה לקבל מענק לעצמאים?

אין צורך להגיש בקשה, המענק מתעדכן אוטומטית באתר רשות המסים ונכנס אוטומטית לחשבון הבנק.

מה הסיכוי לקבל 7,500 שקל?

הסיכוי לקבל 7,500 קטן מאוד.

לפי נתוני רשות המסים, בפעימה השנייה נמצאו זכאים למענק 381,217 עצמאים, והסכום הכולל ששולם להם עד כה עומד על 2,079,161,834 ש"ח. המשמעות היא שהסכום הממוצע שעצמאי קיבל עמד על כ-5440 ש"ח, כלומר, כ-2,000 ש"ח פחות מהסכום הלא גדול מלכתחילה של 7,500 ש"ח.

התוכנית הכלכלית החדשה

על המענק לעצמאים הכריזו ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כ"ץ כבר במסיבת עיתונאים ביום חמישי האחרון, שבה הוכרזה התוכנית הכלכלית החדשה.

פואנטה

אותה תוכנית כלכלית חדשה, כפי שפורסמה גם כאן באתר פואנטה, ממשיכה את אפליית העצמאים אל מול השכירים. העצמאים – שמשלמים כל חודש ביטוח לאומי – עדיין לא זוכים לקבל דמי אבטלה. במקום לקבל דמי אבטלה, המדינה בוחרת להשתמש במונח מענק. העניין הזה הוא לא עניין סמנטי, הוא מצביע על תפיסת עולם מעוותת שבה השכירים נתפסים כמי שמגיע להם לקבל דמי אבטלה ואילו העצמאים נתפסים כמי שהמדינה עושה להם טובה ונותנת להם "מענק". יש להבין שמה שמוגדר "מענק לעצמאים" הוא סכום נמוך שלא משתווה לדמי אבטלה שמקבלים שכירים.

מענק לעצמאים – מעט מדי ומאוחר מדי

נזכיר עד כה, חלק מהעצמאים קיבלו עד היום 0 שקלים ולא נהנו משום מענק קורונה.

בפעימה הראשונה – שהייתה מלאת אותיות קטנות וקריטריונים מכשילים, רק כ-245,000 עצמאים נמצאו זכאים. בני המזל שקיבלו מענק, קיבלו בממוצע פחות מ-4,000 ש"ח (רחוק מאוד מה-8,000 ש"ח שהובטחו).

בפעימה השנייה, כאמור, כ-380,000 אלף עצמאים בלבד נמצאו זכאים – והסכום הממוצע היה פחות מ-5,500 ש"ח.

נזכיר עוד כי בכל דיווחי התקשורת מדברים על יותר מ-800,000 מובטלים – אך לא סופרים את העצמאים, כי הם הרי לא רשומים בלשכות התעסוקה משום שאינם מקבלים דמי אבטלה.

קבלו עדכונים חמים בטלגרם של פואנטה >

עקבו אחרינו באינסטגרם > 

הצטרפו לקבוצת "עדכוני קורונה" של פואנטה >

ונזכיר עוד דבר אחד. 7500 ש"ח הם טיפה בים ההוצאות שיש לעצמאים – אשר צריכים לחיות, לפרנס משפחות, לשלם ארנונה (הפטור מארנונה ניתן רק לחודשיים), לשלם ביטוח לאומי ולשלם לספקים.

לכן, מדובר במעט מדי ומאוחר מדי. במשרד ראש הממשלה ובמשרד האוצר מנסים לצייר תמונה אופטימית ומבטיחים לקדם במהירות את חקיקת התוכנית לסיוע כלכלי. אלא שהבעיה היא לא רק עד כמה מהר תתבצע החקיקה, אלא כמה כסף בפועל ייכנס לחשבון הבנק וכמה אנשים שוב יימצאו לא זכאים.

היה לכם מעניין? תהיו נחמדים, שתפו חברים… ואל תשכחו לפרגן לנו בלייק, זה ממש חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה





תגובות: 0

נגישות