הקלות קורונה: פתיחת חנויות בסופ"ש, הופעות ומתווה לפתיחת השמיים

הקו של גמזו ניצח: פתיחת חנויות בסופ"ש, הופעות ומתווה לפתיחת השמיים

ניצחון לפרופ' רוני גמזו: הקלות קורונה במקום סגר. מתי ייפתחו השמיים, איפה נוכל לראות הופעות ומהו מודל הרמזור? חדשות קורונה בפואנטה

רוני גמזו
פרופ' רוני גמזו, פרויקטור הקורונה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




קבינט הקורונה קיבל מספר החלטות על הקלות בהגבלות הקורונה. בין ההקלות: פתיחת חנויות בסופ"ש ואישור פתיחת השמיים ב-16.8. בכך קיבל קבינט הקורונה את רוב רובן של המלצות פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו – בניגוד לעמדת המל"ל (המטה לביטחון לאומי). המל"ל דרש הגבלות מחמירות יותר ואפילו סגר בשבועיים האחרונים של אוגוסט.

פרופ' רוני גמזו: "סגר יגרום נזק רב".

בתום הישיבה פרסם פרופ' גמזו הודעה: "ההמלצות שהצגתי לקבינט הקורונה מבוססות על עבודת מטה יסודית שנעשתה עם שותפים רבים: משרדי הממשלה, השלטון המקומי, פיקוד העורף ומערכת הביטחון, משטרת ישראל ובליווי מקצועי של משרד הבריאות ופורום המומחים המקצועי שהקמתי לרבות סיור בערים ולימוד המצב בשטח. התקבלה פה אחד המלצתי להימנע בעת הזו מסגר כללי/ סופ"ש/ לילי ואפילו סגר על ערים אדומות – ובמקומה התערבות מהירה ומיידית בערים בעלות תחלואה גבוהה (אדומות/ כתומות). מודל "ערים בהתערבות אינטנסיבית".

אין מצב שעדיין לא הצטרפתם לטלגרם של פואנטה >

אין מצב שאתם לא עוקבים אחרינו באינסטגרם > 

למה שלא תצטרפו לקבוצת "עדכוני קורונה"? >

"הנחת היסוד היא שסגר מכל סוג שהוא יגרום נזק רב לכלכלה ולחברה. רה״מ וחברי הקבינט מבינים היטב את הקושי החברתי והכלכלי שאזרחים רבים נתונים בו. ההחלטה לנסות להוריד את התחלואה ללא סגר היא חלק מההבטחה שלי אליכם בחוזה החדש. מילוי ההבטחה שלכם, במיוחד בשבועיים הקרובים, של כל אזרח – משמעת: מסכה, ריחוק פיזי, שמירה על ההגבלות; יביא אותנו להפחתת התחלואה ללא צורך בסגר.

"הממשלה אישרה גם את תוכנית המצפן (או בשמה רמזור) החל מ-1 בספטמבר, הכוללת מודל מדורג המאפשר לרשויות המקומיות יצירת מדיניות הגבלה/הקלה דיפרנציאלית".

פואנטה

חוזרים לטוס? מתווה פתיחת השמיים

כאמור, קבינט הקורונה אישר לשרי התחבורה, הבריאות והחוץ לגבש מתווה לפתיחת השמיים כבר ב-16.8, כלומר, עוד שבוע וחצי. כפי שפורסם באתר פואנטה, המתווה שהציעה השרה רגב כלל בידוד מקוצר של 5 ימים לחוזרים ממדינות ירוקות. לאחר מכן דובר על מתווה שבו לא יהיה בידוד כלל לחוזרים ממדינות ירוקות. עם זאת, יש לזכור כי ישראל היא מדינה עם תחלואה גדולה – והיא עצמה מדינה אדומה, כך שיש מדינות רבות שלא מתירות כניסת ישראלים. מדינות אחרות עשויות להתנות את כניסת הישראלים בבדיקת קורונה פרטית, ובדיקה כזאת עשויה לעלות מאות או אלפי שקלים, תלוי במספר הנוסעים.

עוד יש לזכור כי ביטוח נסיעות צפוי להיות יקר משמעותית בהשוואה לביטוח נסיעות לפני עידן הקורונה.
בנוסף, חברות התעופה הישראליות (אל על, ישראייר וארקיע) נמצאות במשבר קשה. עובדי החברות הללו נמצאים בחל"ת עד סוף אוגוסט. לכן, בשלב זה מדובר על טיסות של חברות זרות בלבד.

פרופסור רוני גמזו הוביל לביטול הסגר בסופ"ש

כזכור, לפני כשבועיים החליטה הממשלה להטיל סגר בסופ"ש. המשמעות היא לאסור פתיחת חנויות וקניונים בסופי שבוע. לאחרונה הודיע גמזו כי הוא יפעל לביטול הגבלות נטולות היגיון. למרות ההבטחה, בסופ"ש האחרון החנויות נותרו סגורות – בגלל התנגדות החרדים לפתיחתן כל עוד לא נמצא פתרון לתפילות בבתי הכנסת. היום סוף סוף ביטל קבינט הקורונה את ההגבלה ובסוף השבוע הקרוב החנויות יהיו פתוחות. זאת, אחרי שפרופ' רוני גמזו אמר בישיבת קבינט הקורונה כי הסגר בסופ"ש הוא בדיחה.



כפי שפרסמנו כאן, בשבת האחרונה התקיים ממש מרד בעלי חנויות. רבים פתחו את החנויות ולא נקנסו על כך. זאת, לאחר הצלחתו של מרד המסעדנים, אשר סירבו להיכנע לפני מספר שבועות להחלטת הממשלה לסגור כליל את כל המסעדות תוך התרעה של פחות מ-24 שעות.

גם גני השעשועים יהיו פתוחים כרגיל.

מופעי תרבות

קבינט הקורונה אישר גם מופעי תרבות במרחבים פתוחים ב"ערים ירוקות", על פי מתווה שיסוכם בינו לבין שר הבריאות לשר התרבות והספורט.

כזכור וכפי שפורסם כאן במדור הפנאי, לאחרונה התחילו לקדם מתווה של הופעות בדרייב אין.

מודל הרמזור

בחודש הבא אמור להיכנס לתוקף גם מודל הרמזור של גמזו, אשר משמעותו לחלק את המדינה לאזורים ירוקים, צהובים, כתומים ואדומים – בהתאם לרמת התחלואה. הרשויות המקומיות יקבלו סמכויות לטפל בתושבים בהתאם לרמת התחלואה.

היה לכם מעניין? שתפו לפחות חבר אחד ופרגנו לנו בלייד בפסייבוק, זה ממש חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות באתר פואנטה





תגובות: 0

נגישות