עדכוני קורונה: כך מתכנן פרופסור גמזו לבלום את המגפה

עדכוני קורונה: כך מתכנן פרופסור גמזו לבלום את המגפה

בלי הגבלות מחוסרות היגיון, עם סמכויות לצבא ועם הרבה יותר בדיקות – פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, מבטיח הקלות בקרוב וקורא לציבור להקפיד על המסכות

רוני גמזו
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




עם היקף של כ-2000 נדבקים ביום, מכריזה הממשלה על תוכנית קורונה חדשה. התוכנית מתמקדת בהעברת סמכויות לצבא, הקמת מפקדת קורונה והטלת המשימה של קטיעת שרשראות ההדבקה על צה"ל. היבט נוסף הוא הפסקת ההנחתה של הגבלות מחוסרות היגיון והשבת אמון הציבור. את הדברים הללו אמר במסיבת עיתונאים פרויקטור הקורונה החדש, פרופ' רוני גמזו. בנוסף, יבוטלו הגבלות קיימות כבר בעתיד הקרוב.

בנוסף לדברים הללו, ההבטחה היא שבתוך חודשיים יעלה מספר הבדיקות היומיות ל-60,000 ובחורף אף ל-100,000 בדיקות.

גמזו: "לא יהיו הגבלות נטולות היגיון"

לדברי גמזו יש בעיה של התערערות האמון של הציבור בממשלה. "לכן, צריך חוזה חדש בין הממשלה לציבור. צריכה להיות שקיפות. לא נטיל יותר הגבלות שאין בהן היגיון. אני לא אתן שיהיו הגבלות שיפגעו בכלכלה שאין בהן היגיון. רק השיקול המקצועי יקבע".

קבלו עדכונים חמים בטלגרם של פואנטה >

הצטרפו לקבוצת "עדכוני קורונה" של פואנטה >

את הדברים אומר גמזו ביום שבו מודיעים בליכוד כי הם מדיחים את חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון מהליכוד מתפקידה שיו"ר ועדת הקורונה בכנסת. זאת, למרות שהקו שהובילה שאשה ביטון הוא בדיוק זה שפרופ' גמזו מדבר עליו. להדחה הזאת יש בעיקר משמעות סמלית, כי ממילא הממשלה החליטה להוציא את סמכויות הקורונה לוועדה אחרת. עדיין, נודף ממנה ניחוח של נקמנות.

עוד אומר גמזו: "חייבת להיות קטיעה אפקטיבית של שרשרת ההדבקה. סליחה מערכת הבריאות, אנחנו לא יודעים לעשות את זה. זו לא ממש רפואה. צה"ל יעשה את זה. אנחנו לא עושים את זה מספיק מהר ומספיק טוב".

להערכת גמזו, לצה"ל ייקח כשבועיים להקים את מערך קטיעת ההדבקה, והאפקט יורגש רק כשלושה שבועות ואפילו חודש לאחר מכן.

לדבריו, עטיית מסכות היא קריטית לצמצום ההדבקה, והדבר הוכיח את עצמו במדינות שונות בארצות הברית שבהן הציות של הציבור לעטיית מסכות גבוה.

"אנחנו עלולים להגיע למצב שבתי החולים יגיעו למצב של אי ספיקה", אומר פרופ' גמזו. המטרה היא הורדת מקדם ההדבקה R מתחת ל-1. אנחנו או-טו-טו שם. כשנביא אותו מתחת ל-1, אנחנו מתחילים במיגור המגפה. אנחנו יכולים לעשות את זה רק ביחד. זה תהליך שכולם צריכים לעשות – להקטין הדבקות".

ראשי הרשויות יקבלו סמכויות

מודל נוסף שככל הנראה ייצא לדרך בהמשך הוא מודל הרמזור – שבו יהיו ערים אדומות, כתומות וירוקות, לפי רמת התחלואה. במודל הזה, ראשי הרשויות יקבלו סמכויות ניהול לגבי פתיחת עסקים וסגירתם, מופעים, התקהלויות ועוד.

אפליקציית המגן 2

השבוע הושקה אפליקציית המגן 2. האפליקציה, שפותחה ע"י משרד הבריאות, מתריעה אם בעל המכשיר היה בקרבת חולה מאומת למשך יותר מרבע שעה.

אפליקציית מגן המשודרגת מבצעת איתור נקודות חפיפה משני סוגים במקביל:
1.   איתור גיאוגרפי מבוסס טכנולוגיית GPS, המתריע על נקודות קרבה מבוססות מיקום לחולי קורונה.
2.   איתור מבוסס טכנולוגיית בלוטות' (Bluetooth), המאפשר זיהוי נקודות קרבה בין מכשירי טלפון סלולריים שעליהם מותקנת האפליקציה.

האם חובה לשתף את המידע?

בניגוד לאפליקציית המגן 1, באפליקציית המגן 2 הבחירה אם ליידע את משרד הבריאות על העובדה שהוא קיבל התרעה נשארת בידי המשתמש.

בשלב הראשון יישלח אליו קישור דרכו יוכל לשתף את המידע, ורק לאחר מכן יבוצע שיתוף המידע בפועל.
המידע האישי נשאר חסוי, יפורסמו לציבור רק מקומות שהייה פומביים המהווים סכנת הדבקה לאחרים.

המשתמש יכול לתת למשרד הבריאות הרשאה לשאוב מהטלפון שלו את המידע לגבי המגעים שהיו לו, כדי להזהיר אותם.

במשרד הבריאות אומרים כי נתוני המיקום נשארים שמורים במכשיר כל עוד הוא לא נותן אישור לשתף את המידע במסגרת חקירה אפידמיולוגית.

משרד הבריאות לא מקבל מידע על התראות המופיעות אצל המשתמשים באפליקציה. ההתראות מוצגות בפני המשתמש בלבד, ושיקול הדעת הוא שלו בלבד.

בממשלה אומרים כי אם יהיו 1.68 מיליון התקנות של אפליקציית המגן 2, אפשר יהיה להפסיק את איכוני השב"כ.

מי שמותקנת אצלו כבר אפליקציית המגן 1 – יראה את המגן 2 כעדכון. אחרים יכולים להתקין אותה דרך חנות האפליקציות של אפל ואנדרואיד. החידוש המרכזי הוא שהאפליקציה הזו מדויקת יותר ומאפשרת לאתר מגעים באמצעות בלוטות', גם בתוך מבנים או בתחבורה ציבורית.

היה לכם מעניין? איזה יופי, פרגנו לנו בלייק, זה ממש חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות