ביטוח לאומי החל להעביר את המענק לכל אזרח. זה הסכום שתקבלו

ביטוח לאומי החל להעביר את המענק לכל אזרח. זה הסכום שתקבלו

מבולבלים לגבי המענק לכל אזרח? פואנטה עושה סדר: איזו משפחה תקבל 4,700 שקל? אילו מקבלי קצבאות יקבלו מענק כפול? כמה יקבל חייל משוחרר? איך מקבלים את המענק?

הבנק הדיגיטלי הראשון
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




החל מ-750 שקל לאזרח ועד אלפי שקלים למשפחה – המענק לכל אזרח יצא לדרך, כאשר ברוב המקרים הוא נכנס לחשבון בכמה שלבים. בשלב הראשון מעביר ביטוח לאומי את המענק עבור הילדים, ולאחר מכן יועבר המענק לשאר הזכאים. מספר הילדים שבעבורם הועברו מענקים עומד על כ-3 מיליון. מנכ"ל הביטוח הלאומי מתחייב כי המענק יועבר לכולם עד סוף השבוע. עם זאת, נכון לעכשיו חסרים לביטוח הלאומי פרטי חשבון בנק של מאות אלפי זכאים. אם המידע לא יגיע לידי הביטוח הלאומי, אותם זכאים יוכלו לקבל את המענק בבנק הדואר.

נזכיר כי התוכנית לתת מענק לכל אזרח שוב עברה שוב מתיחת פנים, הפעם בלחץ החרדים שזעמו על ההגבלה לתת 500 שקל עבור כל ילד עד הילד השלישי בלבד. שר האוצר ישראל כ"ץ הסכים לדרישת חברי הכנסת החרדים והערבים כי עבור ילד ראשון עד רביעי (כולל) יינתן סכום של 500 שקל, ומילד חמישי ואילך יקבלו 300 שקל לכל ילד. זאת לעומת המתווה המקורי שכלל מענק של 500 ש"ח עבור כל ילד, עד הילד השלישי בלבד. המשמעות היא הרחבה של מסגרת התקציב שמוקדש לתוכנית, אשר בתחילה נקבע על כ-6 מיליארד שקל וכעת מתקרב ל-7 מיליארד שקל.

יו"ר הקואליציה, מיקי זוהר (הליכוד), הציג בתחילת הדיון מתווה של 500 שקל על הילד הרביעי, 250 על הילד החמישי ו-100 שקל על הילד השישי ואילך. אלא שלא זה המתווה שאושר, אלא מתווה נדיב יותר.

המשמעות היא שמשפחה עם 2 הורים ו-6 ילדים תקבל דרך ביטוח לאומי מענק של 4,100 ש"ח – במקום הסכום המירבי שתוכנן במקור, שעמד על 3,000 ש"ח. משפחה עם 2 הורים ו-8 ילדים תקבל 4,700 ש"ח במקום 3,000 ש"ח.

עוד לא הצטרפתם לערוץ הטלגרם של פואנטה?

אתם עוד לא עוקבים אחרינו באינסטגרם? > 

הצטרפו לקבוצת "עדכוני קורונה" של פואנטה >

 

תוספת גם לחיילים משוחררים

בנוסף סוכם כי חיילים משוחררים בשנה הראשונה לשחרורם יקבלו תוספת מענק של 500 שקל בנוסף ל-750 שקל שמקבל כל אדם מגיל 18.

המשמעות היא שאותם חיילים משוחררים יקבלו 1,250 ש"ח.

מענק לכל אזרח – מי מקבל מה?

כזכור, על רקע המשבר ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כ"ץ הכריזו על מענק לכ-ולם כבר לפני כמעט חודש, במטרה שתוך מספר ימים הכסף יזרום לחשבון והרוחות קצת יירגעו. אלא שאז החלה להישמע ביקורת על כך שמענק לכל אזרח, עשירים ועניים כאחד, הוא חסר היגיון.

לאחר דיונים הוחלט לשנות את המתווה, כך שבעלי הכנסות גבוהות מאוד לא יקבלו את המענק (מעל כ-651,000 ש"ח בשנה), ואילו מקבלי קצבאות ביטוח לאומי יקבלו תוספת של 750 שקל.

כאמור, גם המתווה הזה לא אושר – בשל ההגבלה לתת מענק של 500 שקל עבור כל הילד השלישי בלבד. כפי שצפינו בכתבה שפורסמה כאן באתר פואנטה לפני מספר ימים, החרדים התקוממו. בסופו של דבר המתווה שאושר לא מגביל את מספר הילדים שעבורם אפשר לקבל מענק.

מענק מוגדל למקבלי קצבאות

במסגרת השינוי שהמענק המקורי עבר, יינתן מענק כפול לחלק ממקבלי הקצבאות.

הקצבאות הן: נכות כללית / הבטחת הכנסה / דמי מזונות / סיעוד או שירותים מיוחדים לאחר גיל הפרישה / אזרח ותיק ושאירים שמקבלים גם השלמת הכנסה או השלמה לנכות / נכי איבה, נכי צה"ל ואסירי ציון לפי מבחני הכנסה / נכות לעולים חדשים ושירותים מיוחדים לעולים חדשים / קצבת נכי רדיפות ונכי מלחמה בנאצים ואלמנותיהם ממשרד האוצר לפי מבחני הכנסה / קצבאות עולה נזקק ותושב חוזר נזקק ממשרד הקליטה.

שימו לב, במצב שבו שני בני הזוג מקבלים קצבה – לא בהכרח שניהם יקבלו מענק מוגדל (כלומר, תוספת של 750 שקל). אלה הקריטריונים:

  • אם שני בני הזוג מקבלים קצבת הבטחת הכנסה, השלמת הכנסה בקצבת אזרח ותיק או שאירים, מזונות או עולה נזקק ותושב חוזר נזקק – המענק המוגדל ישולם רק לאחד מבני הזוג.
  • אם שני בני הזוג זכאים לקצבאות האחרות – כל אחד מהם יקבל מענק מוגדל.

הלכתם לאיבוד? אלה הסכומים שאושרו במסגרת מענק לכל ילד:

  • 750 ש"ח – לכל אזרח (למעט מי שמשתכר מעל כ-670,000 ש"ח בשנה)
  • 500 ש"ח – עבור כל ילד עד הילד הרביעי (כולל)
  • 300 ש"ח – עבור כל ילד מהילד החמישי
  • 750 ש"ח נוספים – למקבלי קצבאות כמפורט לעיל
  • ובני 67 פלוס
  • 750 ש"ח נוספים – לחיילים משוחררים עד שנה מהשחרור

איך מקבלים את המענק לכל אזרח?

באופן עקרוני, המענק אמור להיכנס לחשבונות הבנק באופן אוטומטי לכל מי שנתוניו קיימים בביטוח לאומי. אלא שיש הרבה מאוד אזרחים אין לביטוח הלאומי את פרטי חשבון הבנק שלהם, ויהיה עליהם להגיש בקשה לקבלת המענק.

מהביטוח הלאומי נמסר כי המענקים עבור הילדים שולמו כבר ביום ראשון (2.8.20). לאחר מכן, במספר פעימות, ישולמו שאר המענקים לתושבים מגיל 18 ומעלה.

לדוגמה, זוג הורים עם 3 ילדים יקבל בפעימה הראשונה 1,500 ש"ח עבור הילדים, ובהמשך 750 ש"ח עבור כל אחד מההורים.

כאמור, המענק ישולם לחשבון הבנק שמופיע ברישומי הביטוח הלאומי. ניתן לראות את חשבון הבנק המעודכן באתר האישי.

אם פרטי חשבון הבנק שלכם לא מעודכנים בביטוח הלאומי, אפשר לעדכן את פרטי חשבון הבנק באתר של הביטוח הלאומי.

לצפייה בדיון בוועדת הכספים בכנסת: https://main.knesset.gov.il/pages/default.aspx

 

היה לכם מעניין? איזה יופי, פרגנו לנו בלייק, זה ממש חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה

 





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות