מרד החנויות: הממשלה לא ביטלה את ההגבלות, אך חלק מהחנויות ייפתחו

מרד החנויות: הממשלה לא ביטלה את ההגבלות, אך חלק מהחנויות ייפתחו

אחרי הצלחת מרד המסעדנים לפני שבועיים, כעת מגיע מרד החנויות: חנויות ומרכזי קניות בכל רחבי הארץ ייפתחו בניגוד להגבלות. חדשות הקניות בפואנטה

מרד החנויות
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




אם תכננתם לעשות קניות בשבת – תוכלו לעשות זאת בחלק מהחנויות, למרות ההגבלות. מרד החנויות יצא לדרך, והוא צפוי לבוא לידי ביטוי בכל הארץ. מרד החנויות ומרד מרכזי הקניות מזכיר מעט את מרד המסעדנים מלפני שבועיים: הממשלה הטילה הגבלות שהציבור לא מצליח להבין מה עומד מאחוריהן, והסבלנות נגמרה. מה שהעלה את רף הזעם הוא העובדה שהממשלה לא ביטלה את ההגבלות בעיקר בגלל התנגדות השרים החרדים, אשר לא מוכנים שהחנויות ייפתחו בשבת כל עוד לא נמצא פתרון להגבלות על התפילה בבתי הכנסת.

מרד החנויות / מרד מרכזי הקניות: איפה ההקלות?

השבוע זכה עם ישראל לשמוע הבטחה מעודדת מפרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, שלפיה לא יוטלו יותר הגבלות חסרות היגיון וחלק מההגבלות הקיימות יבוטלו. אחת ההגבלות הלא הגיוניות היא על פתיחת מרכזי קניות בשבת – בשעה שאותם מרכזים פתוחים כל השבוע ויש בהם מן הסתם התקהלות אפילו גדולה יותר מאשר בשבת.

אין מצב שעדיין לא הצטרפתם לטלגרם של פואנטה >

אין מצב שאתם לא עוקבים אחרינו באינסטגרם > 

למה שלא תצטרפו לקבוצת "עדכוני קורונה" של פואנטה >

 

לקראת סוף השבוע שלחו בעלי הרשתות והקניונים מכתב לראש הממשלה נתניהו, שר הבריאות אדלשטיין, רה"מ החליפי בני גנץ ושר האוצר ישראל כ"ץ, ובו התחננו כי יפסיקו את ההגבלות על קניות בשבת, בשל הפגיעה האנושה בהכנסותיהם. "אין לנו אוויר כלכלי. המדינה הזאת חשובה לנו, אנו מצפים שגם המדינה תתייחס אלינו ולא תבעט בנו באופן חסר כל
היגיון". בין החתומים: ארנון תורן, מנכ"ל עזריאלי; חי גאליס, מנכ"ל ביג מרכזי קניות; גדי רוטר, מנכ"ל קסטרו; אמיר מודן, מנכ"ל באג ואחרים.

כאמור, המכתב נפל על אוזניים ערלות והממשלה לא ביטלה את ההגבלות. כתוצאה מכך, חלק מהרשתות ומרכזי הקניות כן יפתחו את שעריהם בשבת – תוך לקיחת סיכון של קבלת קנסות.

כפי שפרסמנו כאן באתר פואנטה, מרד המסעדנים נחל הצלחה כאשר המסעדנים נעמדו על רגליהם האחוריות על רקע ההחלטה לסגור את המסעדות תוך פחות מ-24 שעות לפני כשבועיים. לאחר מכן ההחלטה לסגור את המסעדות אף בוטלה בוועדת הקורונה בכנסת. יש להניח שמאסק המסעדנים מפיח אופטימיות בקרב חלק מבעלי החנויות שמקווים לתוצאה דומה.

פרופ' גמזו: מבטיח הקלות בקרוב

בתגובה למרד החנויות, פרסם פרופ' גמזו הודעה בזו הלשון:

"בימים האחרונים אני מקבל פניות ובקשות רבות הנוגעות לביצוע שינויים במתווה ההגבלות במשק. בקשות אלו, בחלקן הגדול, הן נכונות ומוצדקות, המבוססות על המצוקה האמיתית אליה נקלעו אזרחים, עצמאים וחברות עסקיות. אני קשוב לכל הבקשות, לומד אותן לעומק ובוחן היטב את המשמעויות שלהן. יחד עם זאת, הרצון האמיתי לסייע ולבצע את התיקונים והשינויים הנדרשים אינו יכול להתממש בצורה של החלטות נמהרות ומיידיות. הדרך היחידה לספק מענה נכון, מקצועי וראוי לציבור הישראלי, מחייבת שיקול דעת, בחינת חלופות והצגה סדורה של ההחלטות לציבור, תוך שקיפות מלאה והסברת המשמעויות.

"המגבלות בתחומי המשק השונים אינן משקפות סדרה של צרכים ובעיות נקודתיות, אלא צריכות לבטא אסטרטגיה כוללת, הכורכת את ההשפעות ההדדיות ואת מכלול היבטים הנגזרים מהן, גם במישור הבריאותי, גם במישור הכלכלי וגם במישור החברתי.

"כפי שהבטחתי לציבור עם הצגת תוכנית "מגן ישראל", אנו פועלים מתוך רצון לשקם ולחזק את האמון הציבורי, ולהטמיע חוזה חדש בין הממשלה לאזרחים. הדרך לכך אינה עוברת בסדרת החלטות נמהרות ושליפות מהרגע להרגע.

"אני קורא לכולנו להתאזר בסבלנות, לעבוד בשיתוף פעולה ותוך שיקול דעת. אני משוכנע כי רק בדרך זו נוכל לעלות במהרה על דרך המלך במאבק במגיפה, להעניק לציבור כולו ביטחון ואופק לחיי שגרה, ולהבטיח את השבת הביטחון הכלכלי והחברתי לו מצפים אזרחי ישראל".

היה לכם מעניין? פרגנו לנו בלייק, זה ממש חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה

 





תגובות: 0

נגישות