התוכנית: מאמצע אוגוסט נחזור מחו"ל בלי בידוד בכלל ממדינות "ירוקות"

התוכנית: מאמצע אוגוסט נחזור מחו"ל בלי בידוד בכלל ממדינות "ירוקות"

החובה להיכנס לבידוד בעת החזרה מחו"ל מרתיעה את רוב הישראלים. משרד הבריאות הודיע כי בקרוב לא ידרוש בידוד לחוזרים ממדינות ירוקות – אבל מיהן המדינות הירוקות?

נתב"ג
נתב"ג בימים של טרום הקורונה והבידוד
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




השמיים הסגורים ייפתחו בקרוב? רק לפני מספר ימים הורה משרד התחבורה לבחון מתווה שכולל בידוד של 5 ימים בלבד למי שיגיע מ"מדינות ירוקות", והיום מסתבר שיש סיכוי לפטור מבידוד באופן גורף לחוזרים ממדינות אלה. בדיון בכנסת אמר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו: "אנחנו בדרך לאישור מתווה לפתיחת השמיים. לא נדרוש בדיקות ובידוד ממי שמגיע ממדינות ירוקות". התאריך המיועד לתחילת יישום המדיניות החדשה הוא 16.8.

עם זאת, כדאי להיזהר משמחה מופרזת, מפני שזה שישראל מקלה את הנחיות הבידוד למי שנכנס אליה, לא אומר שמדינות אחרות יתירו לתיירים ישראלים להיכנס אליהן. יש להניח שיהיו מדינות שידרשו מישראלים להציג בדיקת קורונה שלילית, כשאת הבדיקה אותם ישראלים יצטרכו לבצע על חשבונם עד 72 שעות לפני הטיסה.

בנוסף, הגדרת המדינות הירוקות היא הגדרה שיכולה להשתנות במהירות, כפי שראינו למשל כאן בישראל אשר הפכה ממדינה כמעט נקייה מקורונה למדינה שבה התחלואה עומדת על כ-2000 מאומתים ביום.

נזכיר גם כי מרבית החולים בראשית הגל הראשון של הקורונה בישראל נדבקו בחו"ל ואובחנו בארץ רק לאחר מספר ימים, כך שיש לקוות שההחלטה לפטור מבידוד באופן גורף ולוותר אפילו על בידוד של 5 ימים, לא תביא להגדלת התחלואה בקורונה בישראל.

היבט נוסף מתייחס לאותם אנשים שאמורים לטוס. למעשה, מרגע שהם מבצעים את הבדיקה עד הרגע שהם עולים למטוס – עליהם להיות בסוג של בידוד, כדי לא להידבק. יו"ר איגוד הטייסים, מידן בר, אמר בהקשר זה: "נתב"ג יהפוך לדרייב אין הכי גדול בישראל. הנוסע יעשה בדיקה לפני הטיסה או עד כ-48 שעות לפני הגעתו לנתב"ג, כאשר בין הבדיקה לטיסה יהיה תחת מגבלות, ולא יוכל ללכת לחתונה לדוגמה".

מיהן המדינות הירוקות שלא מצריכות בידוד?

ועכשיו לחידה: מיהן המדינות הירוקות שכאשר חוזרים מהן לא נדרש בידוד? מי בכלל קובע מהי מדינה ירוקה? כרגע אזרחים שרוצים לברר את הפרט הזה לא ימצאו שום מסמך רשמי של מדינת ישראל.

ניסיון לברר את הפרט החיוני הזה במשרד התיירות נחל כישלון. מהמשרד נמסר כי המידע נמצא בידי משרד הבריאות. ממשרד הבריאות לא נמסרה רשימה.

> קפצנו למלון מגדלה בכנרת. שווה ביקור? כנסו לכתבה?

בחדשות 12 פורסם כי לחברות התעופה יש רשימה שמתבססת על היתרי תעופה, ולפיה מדובר בשלב זה במדינות הבאות: אוסטריה, קנדה, קפריסין, דנמרק, אסטוניה, פינלנד, גרמניה, יוון, הונגריה, איסלנד, אירלנד, יפן, דרום קוריאה, ליכטנשטיין, לטביה, ליטא, מלטה, ניו זילנד, נורווגיה, פולין, סלובקיה, סלובניה, שוויץ.

בחברות התעופה אל על וישראייר לא קיימת נכון לעכשיו רשימה של מדינות ירוקות.

לפי הנתונים שהגיעו לידי פואנטה, כרגע מסתמן שיש מספר מדינות, ביניהן מונטנגרו, אלבניה ובולגריה, שיתנו לישראלים להיכנס רק עם בדיקות קורונה 72 שעות מראש. ומה לגבי חובת בידוד כאשר חוזרים מהן? לא ברור…

פואנטה

נזכיר כי בדיקת קורונה פרטית עולה בין כמה מאות לכמה אלפי שקלים – תלוי היכן מבצעים אותה ובאיזו דחיפות. קראו כאן את הכתבה בפואנטה "כמה עולה בדיקת קורונה פרטית".

השורה התחתונה היא שנכון לעכשיו מי שמתלבט אם להזמין טיסה למדינה ירוקה, לא יוכל למצוא את המידע…

"השמיים צריכים להיפתח גם באופן חלקי"

הדיון על עתיד התעופה התקיים בוועדה לענייני ביקורת המדינה בראשות ח"כ עפר שלח (יש עתיד). שלח בירך על הודעתו של פרופ' גרוטו ואמר: "התעופה היא אחד הענפים שנפגעו הכי מהר והכי עמוק. בהנחה שלא יהיה חיסון בחצי השנה הקרובה לא יכול להיות מצב שהתעופה שישראל לא תיפתח ונמצא עצמנו ביום שאחרי ללא תעופה ישראלית".

אל תפסידו את העדכונים חמים בטלגרם של פואנטה >

עקבו אחרינו גם באינסטגרם > 

הצטרפו לקבוצת "עדכוני קורונה" של פואנטה >

גם אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר, הביע תמיכה: "כל טיסה שתורמת לתזרים וכיסוי ההוצאות אנחנו לוקחים, גם אם זה עם 10 נוסעים. לא יכול להיות שנתב"ג יהיה פתוח לטיסות נכנסות מארה"ב כי יש פה אינטרסים ולא יאפשרו למשפחות לטוס ליוון לחופשת קיץ. אותו מטוס שטס לאילת יכול לטוס גם לקפריסין, ובאילת יש יותר חולי קורונה".

שר התיירות אסף זמיר אמר: "השמיים צריכים להיפתח כמה שיותר מהר, גם אם זה באופן חלקי ותחת הגבלות וחובת בידוד. הצורך בבחינת נוסעים ובדיקתם ילווה אותנו שנים קדימה ולכן אין ספק שנדרשת השקעה תשתיתית ורפואית גדולה בנתב"ג לרבות הקמת מעבדות, בדיקות ונהלים".

בלי קשר לחובת הבידוד, הרבה פחות טיסות

עם זאת, לאווירה האופטימית התווספה גם אווירה פסימית. שמואל זכאי, מנהל שדה התעופה בן גוריון, אמר כי התו הכחול לענף התעופה יוצר בעיית קיבולת קשה בנתב"ג: "נרד מיכולת של 48 המראות ונחיתות בשעה ל-18 בלבד". עוד הוסיף זכאי "הדרך היחידה לוודא שנוסע לא נושא עמו את הנגיף זה באמצעות בדיקות, אבל משרד הבריאות טוען שלבדיקות יש אחוז טעויות גדול וגם שבדיקות הן משאב לאומי ואין לבזבז אותן על טיסות. כל עוד זאת הגישה- לא יתחדשו הטיסות ואנחנו כבר מעבר לנקודת האל-חזור. אולי כדאי להכניס את לימודי השחייה ללימודי הליבה כי אזרחי ישראל לא יוכלו לצאת מפה אחרת".

נזכיר כי מי שיהיה מעוניין לטוס, יצטרך להגיע לשדה התעופה הרבה זמן מראש – יותר מכפי שהיה בעבר. תהליך הצ'ק אין יצטרך להתבצע אונליין ותהיה חובת עטיית מסכה כל הזמן – החל מההגעה לשדה ולכל אורך הטיסה. כל הפרטים – בכתבה טיסות בעידן קורונה – נתב"ג יבצע בידוק מיוחד. כמה זמן מראש צריך להגיע לשדה?

היה לכם מעניין? איזה יופי, תהיו חברין, פרגנו לנו בלייק… זה ממש חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה

 





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות