שובן של המדינות הירוקות? הממשלה מקדמת טיסות לקפריסין, ליוון ועוד

שמיים פתוחים? הממשלה מקדמת טיסות אל המדינות הירוקות, קפריסין ויוון

לפני חודשיים הובטח לנו כי נוכל לטוס ליוון, לקפריסין, ואל המדינות הירוקות האחרות ללא בידוד. מה כולל המתווה לפתיחת השמיים? פואנטה עם חדשות התיירות

טיסות ליוון
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




באופן שלחלוטין מנוגד למגמת התחלואה הגוברת, הממשלה מבקשת לפתוח את השמיים לטיסות לקפריסין, ליוון ואל המדינות הירוקות הנוספות (כמו מונטנגרו וסיישל). מה שלא ברור הוא האם אותן מדינות יקבלו את התיירים הישראלים… משרד התחבורה מפרסם הערב כי נתניהו נתן לשרת התחבורה מירי רגב אור ירוק להכין מתווה להפעלת הטיסות לקפריסין, יוון ומדינות ירוקות אחרות.

בעקבות כך הנחתה רגב את הצוותים המקצועיים במשרד התחבורה ורשות התעופה האזרחית ורשות שדות התעופה לסכם במהירות האפשרית עם משרד הבריאות והמל״ל על המתווה שיוצג בקרוב לאישור.

מה כולל המתווה לפתיחת השמיים?

על פי המתווה יחולקו הנוסעים למדינות "ירוקות" ו"אדומות", כאשר נוסעים ממדינות "ירוקות" שהוגדרו עם תחלואה נמוכה יחוייבו ב-5 ימי בידוד בלבד עם נחיתתם, ונוסעים ממדינות "אדומות" יחויבו בנוסף גם בביצוע בדיקת קורונה מקדימה טרם הטיסה.

המשמעות היא שישראלים שיטוסו למדינות אלה ויחזרו לארץ, יצטרכו להיכנס לבידוד לחמישה ימים בלבד.

כבר הייתה הבטחה לגבי טיסות לקפריסין וטיסות ליוון

נזכיר כי לאחר הגל הראשון, בחודש יוני, ראש הממשלה נתניהו נפגש עם ראש ממשלת יוון והשניים הצהירו כי השמיים ייפתחו באוגוסט. אלא שבניגוד ליוון, ישראל נמצאת בעיצומו של גל שני של קורונה, כך שלמרות ההנחיה למשרד התחבורה – לא ממש ברור כיצד הדבר אפשרי.

נזכיר כי מדינות האיחוד האירופי פרסמו רשימה של מדינות שמהן יכולים להגיע תיירים – וישראל ממש לא ביניהן. אותה רשימה אינה רשימה מחייבת, אבל נשאלת השאלה אם יוון, קפריסין והמדינות הירוקות ייקחו את הסיכון ויכניסו אליהן תיירים ממדינות שלא נמצאות ברשימה, במיוחד מדינות שבהן התחלואה כה גבוהה.

היום גרמניה וצרפת הודיעו שהן מוכנות לקבל תיירים מישראל – למרות שהיא מדינה אדומה, בתנאי שהתיירים יעברו בדיקת קורונה והיא תצא שלילית.

אל על, ארקיע וישראייר מושבתות עד סוף אוגוסט

כך או כך, גם אם יהיו טיסות לקפריסין, טיסות ליוון או טיסות לכל יעד אחר, כדאי לזכור כי חברות התעופה הישראליות עדיין לא חידשו את הטיסות. אל על האריכה את החל"ת לעובדיה עד סוף אוגוסט, וכך גם ישראייר וארקיע.

אפשר כמובן לטוס עם חברות אחרות, אך היצע הטיסות יהיה ודאי קטן יותר.

כמה מזמן מראש צריך להגיע לנתב"ג?

עוד כדאי לזכור כי חוויית הטיסה תהיה ללא ספק שונה – הן מבחינת השהות בתוך המטוס (רוב חברות התעופה מחייבות לעטות מסכה בזמן הטיסה) והן מבחינת ההגעה לנתב"ג.

כפי שפרסמנו כאן באתר פואנטה, ברשות שדות התעופה מבקשים להפוך את נתב"ג לאזור נקי מקורונה ודורשים מהנוסעים לגיע זמן רב מראש ולבצע את פעולות הצ'ק אין באינטרנט. כל הפרטים – בכתבה כמה זמן מראש צריך להגיע לנתב"ג?





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות