בקשה לייצוגית נגד אל על: לא החזירה כסף על ביטול טיסות מאז הקורונה

בקשה לייצוגית נגד אל על: לא החזירה כסף על טיסות שבוטלו מאז הקורונה

כמה זמן אפשר לצפות מהצרכנים לספוג את מחיר ביטול טיסות אל על? בקשה לייצוגית נגד מציפה את הבעיה של מאות אלפי לקוחות שממתינים להחזר כספי. חדשות תיירות בפואנטה

ביטול טיסות אל על
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




מאות אלפי ישראלים ממתינים כבר חודשים להחזר על ביטול טיסות אל על בגלל הקורונה. כעת מוגשת בקשת תביעה ייצוגית נגד אל על בדיוק מהסיבה הזאת (20088-07-20). כדי להבין את הרקע לבקשה, יש להבין את מצב הדברים הנוכחי.

השבוע סוף סוף עברה בקריאה ראשונה הצעת חוק שאמורה לעגן את דחיית ההחזר הכספי. עקרונית, החוב חייב את חברות התעופה הישראליות להחזיר כסף לנוסעים שטיסותיהם בוטלו תוך 21 יום, אך עד כה אל על, ישראייר וארקיע נמנעו מלעשות זאת. הן הרשו לעצמן לצפצף על חוק, בגלל הצעת חוק שקידמו שר התחבורה לשעבר בצלאל סמוטריץ' ורשות התעופה האזרחית. הצעת החוק מתירה להן להחזיר את הכסף כעבור 90 יום ולא 21 יום. במילים אחרות, הן הפרו את החוק בזמן שהן ממתינות להליכי חקיקה בכנסת, ובינתיים הצרכנים עצמם ממתינים וממתינים לכסף שלהם.

 

התביעה, שהוגשה ע"י לקוח אל על באמצעות משרד עו"ד שטייף-עברון-סידס, דורשת פיצוי עבור כל לקוחות אל על שטיסותיהם בוטלו החל מ-1.2.20 ולא קיבלו מהחברה עדכון לגבי החזר כספי בזמן הקבוע בדין. התובע דורש כי אל על תזיב את הכסף ללקוחו + ריבית והצמדה על כל התקופה החל מ-21 יום מהביטול ועד ליום ההחזר.

לפי בקשת הייצוגית נגד אל על, החברה הפרה את החוק בכך שלא יידעה את הלקוחות על כך שמגיע להם החזר כספי תוך 21 יום. חמור מזה, לפי התביעה היא אף הטעתה אותם לחשוב שלא מגיע להם החזר כספי. לטענת התובע, אל על לא מעדכנת את הלקוחות שנפגעו כי הם צריכים להגיש בקשה בכתב כדי לקבל החזר, וכך יוצאת מצב שהם לא יעמדו בדרישות קבלת ההחזר. מעבר לכך, היא גורמת ללקוחות לחשוב שהם כלל אינם יכולים לקבל החזר כספי, אלא רק כרטיס טיסה חלופי.

התובע מציין כי אל על משתמשת במשבר הקורונה כאמתלה, וזאת בשעה שהציבור הישראלי נמצא במשבר כלכלי קשה וזקוק להשבת הכספים יותר מתמיד.

ביטול טיסות אל על – האם הלקוחות הוטעו לגבי ההחזר?

התובע הוא עו"ד במקצועו, אשר חבר במועדון הנוסע המתמיד של אל על. הוא הזמין לחוד מרץ 2020 טיסות מישראל לברצלונה וחזרה – והן בוטלו. כאשר התקשר לאל על, אמרה לו נציגת אל על כי הוא אינו יכול לקבל החזר כספי על הטיסות – אלא רק כרטיס טיסה חלופי לחודש יולי. יותר מכך, במידה שעלות הכרטיס תהיה נמוכה יותר מהעלות של הכרטיס המקורי, נאמר לו שהוא לא יקבל החזר על ההפרש.

חופשה בישראל

הלקוח, שהוא כאמור עו"ד במקצועו, בדק אם תשובת אל על עונה על דרישות החוק וגילה שלא. הוא פנה שוב למוקד שירות הלקוחות של אל על, אבל אז קיבל תשובה במייל שלפיה המשרדים סגורים בשל הקורונה, ועל כן בקשתו לכרטיס חלופי או להחזר כספי תטופל רק כאשר אל על תחזור לפעילות רגילה.

הוא השיב עוד באותו יום להודעה שקיבל והודיע כי הוא דורש החזר כספי מלא. בנוסף, הוא ביקש לברר מה קורה עם השדרוג שלו למעמד זהב במועדון הנוסע המתמיד – לאור הזמן שחולף ללא טיסות. נזכיר כי כאן באתר פואנטה טיפלנו בהרחבה בנושא הפגיעה בחברי מועדון הנוסע המתמיד של אל על.

> קבלו עדכונים חמים בטלגרם של פואנטה

> עקבו אחרינו באינסטגרם

> הצטרפו לקבוצת "עדכוני קורונה" של פואנטה

בתשובה לפנייה השנייה של הלקוח, נמסר לו מאל על כי הוא יקבל החזר – אך רק לאחר שהחברה תחזור לפעילות.

התובע כותב בתביעה כי אל על מתעלמת לחלוטין מהוראות החוק, המחייבות אותה להחזיר את הכסף תוך 21 יום, וכי מבחינתה "החוק הוא המלצה בלבד".

גם הצעת החוק החדשה לא פוטרת את אל על

כאמור, לכל אורך התקופה האחרונה מרחפת באוויר הצעת חוק שלפיה חברות התעופה יקבלו ארכה ויוכלו להחזיר את כספי הלקוחות תוך 90 יום ולא 21 יום.

הבקשה לייצוגית נגד אל על מתייחסת להצעת החוק.

ראשית, כך נכתב, אל על נמנעה מלהחזיר את הכסף בזמן למרות שהצעת החוק כלל לא אושרה עדיין.

שנית, מבחינת התובע ומבחינת צרכנים ישראלים רבים, כבר חלפו 90 יום – כך שאפילו אם הצעת החוק תאושר ואפילו אם יחילו אותה רטרו-אקטיבית, אותם צרכנים כבר היו אמורים לקבל את ההחזר הכספי.

היה לכם מעניין? אז שתפו חברים ופרגנו לנו בלייק, זה ממש חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות