כמה פיסטוק יש בביסקוויט בטעם פיסטוק של אסם? בדקנו

כמה פיסטוק יש בביסקוויט בטעם פיסטוק של אסם? בדקנו

פתיבר פיסטוק של אסם מגיע בגוון ירקרק ובאריזה מפתה. הוא הצליח להפתיע אותנו. למה? כל הפרטים במבחן הטעימה של פואנטה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הטרנד הכי חם של הקיץ הזה בתחום המזון הוא כמובן הפיסטוק… אבל האם זה אומר שכל מאכל צריך לאמץ את טעם הפיסטוק? "אסם-נסטלה" השיקה פתיבר פיסטוק: ביסקוויט ירקרק שמבטיח להיות "בטעם פיסטוק", ולדבריה פיתוח הביסקוויט הזה הוא מענה לדרישות הצרכנים. זה כמובן מתכתב עם שלגון קראנץ' פיסטוק שהשיקה נסטלה ממש לאחרונה וזכה לחיבוק חם מהצרכנים.

אלא שבעוד שהקראנץ' פיסטוק הוא הצלחה מטורפת, נראה שביסקוויט פיסטוק הוא לא בדיוק המוצר הכי מוצלח של אסם-נסטלה. כמו תמיד באתר פואנטה, טעמנו את פתיבר פיסטוק ובדקנו גם מה הוא מכיל – ומה הוא לא מכיל.

פתיבר פיסטוק

ביסקוויט פתיבר פיסטוק של אסם – בדיקת פואנטה

קודם כל, בואו נדבר רגע על הקשר הממש לא טבעי בין חג שבועות לביסקוויטים… חג שבועות הוא אמנם במקור חג הביכורים, והדגש בו הוא על יבול הארץ, בעיקר הירקות והפירות – אבל יצרניות החלב הצליחו להפוך אותו עם השנים ל"חג החלב". ככזה, הוא הפך לחג שבו כולם מכינים עוגות גבינה.

מעוגת גבינה, הדרך לביסקוויטים קצרה… והתוצאה היא שלפני חג שבועות עולה הביקוש לביסקוויטים.

ועכשיו נתון מעניין על פתיבר של אסם. על המדפים יש אמנם ביסקוויטים של עוד חברות, אבל ביסקוויט פתיבר של אסם הוא הביסקוויט הנמכר בישראל והוא מחזיק כ-70% מנתח שוק קטגוריית הביסקוויטים. פתיבר אסם אמנם משמש לנשנוש, אבל הוא בעיקר משמש כחומר גלם להכנת מגוון רחב של קינוחים ועוגות.

לכן, לא במקרה בשנה שעברה, בחג שבועות 2021, אסם השיקה את פתיבר פטל הוורוד. השנה באסם-נסטלה חיפשו ומצאו את הטרנד החם של העונה הנוכחית, ובאופן טבעי השיקו ממש סמוך לשבועות את ה-טעם הטרנדי העכשווי: פתיבר בטעם וצבע פיסטוק.

כאן חשוב לשים לב למילה "בטעם" ולמילה "בצבע". לא מדובר בביסקוויט פיסטוק, אלא בכזה שאמור לספק טעם פיסטוק ויש לו צבע של פיסטוק. זה לא הבדל סמנטי, זה הבדל משמעותי, כי כאשר מסתכלים מה מכיל הפתיבר הירקרק, רואים שאין בו ולו גרגר פיסטוק אחד, ומה שכן יש בו, זה צבע מאכל. כאמור, לפתיבר פיסטוק יש גוון ירקרק בהיר שהופך אותו מסתם ביסקוויט למרכיב עיצובי לעוגות ולקינוחים, אבל כאשר אנחנו אופים, חשוב לנו לא רק המראה, אלא לא פחות מזה, גם הטעם וגם הערך התזונתי של המרכיבים בעוגה.

פתיבר בטעם פיסטוק – רכיבים

  • קמח חיטה
  • סוכר
  • שמנים צמחיים
  • חומרי תפיחה (E450, E503, E500)
  • מלח
  • חומרי טעם וריח
  • מתחלב (לציטין סויה)
  • משפר אפייה (סולפיט)
  • צבע מאכל (E141)
  • מלטודקסטרין
  • מווסת חומציות (חומצת לימון)

מבחן טעימה – פתיבר פיסטוק של אסם

אז כאמור, באסם-נסטלה אומרים שהבחירה בפיסטוק הגיע כמענה לדרישות הצרכנים. "חג השבועות הוא חג הפתיבר. אנחנו מאוד קשובים לקול הצרכנים וקיבלנו המון פניות לפתח ביסקוויט בטעם פתיבר", מספר ליאור עזרי, מנהל פעילות המאפה באסם-נסטלה: "כמובן שלא יכולנו להישאר אדישים לבקשות ולאחר תהליך פיתוח ארוך אנחנו משיקים את פתיבר פיסטוק שהולך לצבוע את חג השבועות בירוק".

פואנטה בטלגרם

באסם-נסטלה אומרים כי פתיבר פיסטוק כיכב במבחני הטעימה: "הוא הצליח לרגש צרכנים שנחשפו אליו בשלבי הפיתוח במסגרת מחקרי הטעימה והקונספט וזכה לציוני טעימה גבוהים במיוחד".

אלא שבמבחן הטעימה של פואנטה נרשמה מצד הטועמים הרבה פחות התלהבות, ומידה רבה גם אכזבה. הטועמים של פואנטה – שהורכבו מבני נוער וממבוגרים – ציינו שטעם הביסקוויט הזה דומה לזה של פתיבר, וטעמו של הפיסטוק לא מורגש כלל. למעשה, אין זכר – ואילו מבחן הטעימה היה נעשה בעיניים עצומות מבלי לראות את האריזה החגיגית ואת הצבע הירקרק, הם לא היו מנחשים שמדובר בביסקוויט בטעם פיסטוק.

זה די מאכזב, בלשון המעטה, כי אם אכן "אסם" טוענת שהיא עונה לדרישות הצרכנים, אפשר היה לצפות ממנה להשתמש בחומר הגלם המקורי והאמיתי – פיסטוק, ולהעניק לצרכנים באמת טעם של פיסטוק.

גם הידיעה שמדובר פשוט בביסקוויט צבוע בירוק לא עשתה לנו יותר מדי תאבון.

כעת נותר לראות האם הצרכנים יצביעו בארנק והאם אסם-נסטלה תבחר להפוך את המהדורה המיוחדת למהדורה קבועה.

מחיר ביסקוויט פיסטוק של אסם

מחיר: 7-14 ש"ח לאריזת 500 גרם (שמחולקת לשתי אריזות 250 גרם).

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות