ייצוגית סלין דיון: ההחזר המיידי הוגדל. כך תקבלו החזר כספי או שובר בשווי מוגדל

ייצוגית סלין דיון: ההחזר המיידי הוגדל. כך תקבלו החזר כספי או שובר בשווי מוגדל

הצרכנים שילמו מאות שקלים לכרטיס, אך הסכם הפשרה המקורי בייצוגית סלין דיון לא העניק פיצוי מהיר וגבוה מספיק.. כעת הוא שופר. היכנסו לפרטים

ייצוגית סלין דיון
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

הרבה מאוד הופעות בוטלו בתקופת הקורונה, בין היתר הופעה של סלין דיון. מטבע הדברים – המפסידים מביטול הופעות בגלל הקורונה היו הצרכנים, אבל לא רק הם – גם המפיקים וגם האמנים, ולכן סוגיית גובה הפיצוי ומועד הפיצוי לא הייתה מובנת מאליה. הדברים הגיעו לכדי תביעה ייצוגית בדרישה להחזיר את הכרטיסים למופע של סלין דיון. הבקשה הוגשה נגד חברת איוונטים ונגד המפיק שוקי וייס, שארגנה מופעים בינלאומיים אשר בוטלו.

התוצאה של "ייצוגית סלין דיון" חשובה לא רק עבור מזמיני הכרטיסים למופע הזה ספציפית, אלא לכלל הצרכנים שעלולים להיתקל מתישהו בסיטואציה דומה – וחלקם אולי כבר התמודדו עם מצב דומה.

ייצוגית סלין דיון: בזכות היועמ"ש והמועצה לצרכנות הפיצוי הוגדל

בהסכם הפשרה שהוגש בתחילה לאישור בחודש יוני 2021, עמדו בפני הצרכנים 3 אפשרויות בחירה שנשלחו אליהם במייל, שהמשמעות שלהן היא או מימוש הכרטיס בהופעה עתידית של סלין דיון (ככל הנראה בשנת 2023), או קבלת שובר בשווי מוגדל, או קבלת החזר כספי בשווי מוקטן:

  • מימוש הכרטיס במועד (הלא ידוע) של מופע חדש
  • קבלת שובר זיכוי בשווי של 110% ממחיר הכרטיס המקורי למימוש לתקופה של שנתיים
  • קבלת החזר כספי בשיעור של 75% מהסכום המשולם ב-2022.

אלא שהסכם הפשרה הראשון שהוצע לא התקבל על ידי היועץ המשפטי לממשלה. גם המועצה לצרכנות הגישה מיד התנגדות להסכם הפשרה בייצוגית סלין דיון. הנימוק: לצרכנים מגיע פיצוי גדול יותר ומהיר יותר.

פואנטה בטלגרם

למעשה, היו להסדר הפשרה המקורי 32 התנגדויות. זו של היועמ"ש וזו של המועצה לצרכנות היו העיקריות, אך הייתה גם התנגדות של הצרכן עידן ללוש שתבע על ביטול מופעי ניק קייב.
יש לציין כי השופט דחה את רוב ההתנגדויות וכן דחה את רוב טענות היועמ"ש והמועצה לצרכנות, בטענה שההסכם מוצא את שביל הביניים בין האינטרסים של כל הצדדים.

עם זאת, בסופו של דבר ההסכם החדש כן כולל מתווה משופר מבחינת הצרכנים, משום שגובה ההחזר הכספי גדל וטווח הזמנים התקצר.

ייצוגית סלין דיון: הסכם הפשרה שופר לטובת הצרכנים

כעת שודרג הפיצוי על הופעה שבוטלה בגלל הקורונה: גם עתה ניתנת אפשרות בחירה לצרכנים, אבל גובה ההחזר הכספי עלה וגם טווח המימוש התקצר, כך שמימוש זכויותיהם יהיה מהיר יותר. בנוסף, הם יקבלו הודעה על האפשרויות העומדות בפניהם לא רק במייל, אלא גם במסרון. לצרכנים ניתנת אפשרות בחירה:

  • אפשרות ראשונה: החזר כספי מיידי של 82% מסכום הכרטיסים ששולם
  • אפשרות שנייה: קבלת שובר למופע חלופי
  • אפשרות שלישית: קבלת שובר בשווי 110% משווי הכרטיסים למופעים אחרים שניתן לנצל עד ל- 31.12.22.

אם חבר קבוצה לא ינצל את השובר שהונפק לו בברירת המחדל, תוארך תקופת השובר. בכל מקרה – אם לא ימומשו הכרטיסים למופעים עד ליום 31.12.22, יושב לצרכנים מלוא הסכום ששילמו בגין הכרטיסים.

נזכיר כי בזמן שחלף חלק מהצרכנים כבר מימשו את ההצעה הקודמת שהוצעה להם, כך שכרגע מדובר בכ-30,000 צרכנים שיכולים לבחור כיצד לקבל את הפיצוי.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות