טיפים להתקנת מזגן שאתם חייבים להכיר

טיפים להתקנת מזגן שאתם חייבים להכיר

התקנת מזגן היא עסק למקצוענים, במיוחד אם אתם צריכים הנמכת תקרה למזגן וביצוע שינויים כאלה ואחרים כדי שההתקנה תתבצע במיקום המדויק. היכנסו לפרטים

התקנת מזגן
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

בחירת סוג המזגן היא החלטה קריטית, אך לא פחות חשוב להתקין אותו נכון. אם ההתקנה לא בוצעה כראוי, לא תוכלו להפיק מהמזגן את מלוא הפוטנציאל. לכן, התקנת מזגן צריכה להיעשות רק על ידי בעל מקצוע מנוסה שמוסמך לכך, והוא זה שצריך להמליץ לכם על המיקום המתאים ביותר ולבצע את ההתקנה לפי אמות מידה מקצועיות מקובלות.

חיבור היחידה הפנימית והחיצונית

אחד מהשלבים החשובים בהתקנת מזגן הוא החיבור שבין היחידה הפנימית לחיצונית. חיבור מוצלח תוך חשיבה על מרחק נכון, עשוי לעשות את ההבדל בין מזגן שמקרר או מחמם ביעילות לבין מזגן שלא מביא לידי ביטוי את מלוא הפוטנציאל שבו.

כדי לחבר את שתי היחידות באמצעות צינורות, יש צורך בקידוח תעלה מיוחדת שנקראת גם קידוח כוס יהלום למזגן.

זוהי טכניקה שנועדה להתמודד עם הקושי שבקידוח קירות ובטון עבה באופן יעיל ומדויק, וכדי לבצע אותה על הצד הטוב ביותר, יש לעתים קרובות צורך להיעזר בחברה שמתמחה בקידוח בטון.

מה זה קידוח כוס יהלום למזגן?

בשונה מהקידוח שמוכר לכולנו, קידוח יהלום למזגן נעשה באמצעות מקדח מיוחד שמשמש ליצירת תעלות בבטון ובקירות עבים וחזקים.

כדי לקדוח את התעלה, נעשה שימוש במקדחה מיוחדת שמקובעת אל נקודת הקידוח כשעם הפעלתה היא מסובבת במהירות גבוהה כוס קידוח משוננת שמצופה בשבבי יהלום.

הסיבה לציפוי הברזל של כוס הקידוח ביהלום היא שזאת הדרך היעילה ביותר להפוך את המקדח לחזק ועמיד יותר מהבטון.

עכשיו קחו את הכוס, את המקדח ואת הציפוי של היהלום ותבינו מדוע השיטה נקראת קידוח כוס יהלום למזגן.

מי יכול לבצע קידוח למזגן?

במרבית המקרים, מתקין המזגנים שלכם הוא זה שיבצע את הקידוח, אך ישנם מצבים רבים שהמורכבות של הקידוח גבוהה יותר.

זה יכול להיות כשהקידוח צריך להיות במקום עם גישה מוגבלת, כשצריך לבצע קידוח בתקרה וכמובן כשיש בטון עבה עם ברזלים שמקדח היהלום של מתקין המזגנים אינו יכול להתמודד איתו.

בכל אותם מצבים שבהם המתקין לא יכול לקדוח באמצעות כוס יהלום, יש צורך להזמין חברה שמתמחה בכך.

איך להזמין חברה לקידוח יהלום?

הזמנת חברה לקידוח יהלום יכולה להתבצע על ידי מתקין מזגנים שכבר עובד עם חברה כזאת או אחרת, אך לעתים קרובות אתם הם אלה שתזמינו את הקודחים וכדאי שתדעו כיצד לבחור:

1. הזמינו רק חברה מומלצת

כמו שחשוב להזמין מתקין מזגנים מומלץ, כך חשוב לעבוד רק עם קודחי בטון מומלצים שלקוחות אחרים כבר עבדו איתם והיו מרוצים מהיחס, מהעבודה ומהמחיר שהם גובים.

כדי למצוא חברת קידוח מומלצת, עליכם לעיין בחוות דעת אותנטיות שנכתבו על ידי לקוחות אמיתיים ולא להתבייש לבקש טלפונים של ממליצים.

2. השוו הצעות מחיר לקידוח בטון

המחיר של קידוח בטון למזגן לא צריך להיות גבוה. לרוב הוא יסתכם בכמה מאות שקלים. יחד עם זאת יש חברות שיגבו יותר ויש כאלה שפחות. לכן מומלץ להשוות לפחות 3 הצעות מחיר שונות.

3. קחו את הבטיחות בחשבון

קידוח יהלום הוא עניין מסוכן, מפני שהעבודה נעשית באמצעות כלים חשמליים מאוד חזקים שיכולים לחתוך כמעט כל דבר.

לכן, חשוב לעבוד עם חברה ששומרת על כללי בטיחות וכן לבדוק מראש אם בנקודת הקידוח אין תשתיות שיכולות להיפגע כמו קווי חשמל, צינורות מים וכדומה.

4. בדקו את המחיר של שירותים משלימים

קידוח יהלום מלווה לעתים בשירותים נוספים כמו פינוי הבטון הכבד או הפעלת גנרטור במידה שאין לכם נקודת חשמל שמתאימה להפעלת המקדח.

חשוב לוודא את כל הפרטים האלה בזמן הצעת המחיר ולהבין אם צריך אותם וכמה הם עולים.

הקפדה על ארבע הנקודות הללו תסייע לכם להבטיח שאתם מזמינים חברה מומלצת לקידוח בטון ושהתוצאות יהיו לשביעות רצונכם ובמחיר הוגן.

עיצוב פנימי של היחידה באמצעות הנמכת גבס

החלק השני בהתקנת מזגן הוא העיצוב של היחידה הפנימית באמצעות הנמכת תקרה למזגן. מדובר בעבודת גבס שצריכה להיעשות באופן קפדני כך שתראה כחלק בלתי נפרד מהדירה וכזאת שתעמוד בדרישות בטיחותיות שרבים כלל אינם מודעים להם.

הנמכת תקרת גבס למזגן נשמעת אולי משימה פשוטה והיא אכן יכולה להיות כזאת במידה שמבצעים אותה באופן הנדרש.

אז היכן הבעיה? בביצוע לקוי שיכול להיות כתוצאה מהזמנת בעל מקצוע לא מיומן או חמור מכך – כזה שמעוניין לסיים את העבודה בפרק זמן קצר יותר, גם אם על חשבון האיכות של הנמכת התקרה.

עניין נוסף שצריך להכיר הוא הרצון להנמיך תקרה לבד. זה בהחלט אפשרי, אך חשוב לעשות את זה לפי התקן ולהוציא מקרים מיוחדים.

בכל מקרה, תוצאה הסופית לא תהיה דומה לזאת שמסוגל לספק קבלן גבס מיומן – עניין שמקבל חשיבות מיוחדת לאור העובדה שהנמכת תקרה למזגן תהיה בדרך כלל במקומות בולטים בדירה כמו בסלון.

דגשים להנמכת תקרה למזגן

כדי להנמיך תקרה בגבס באופן הנכון, מומלץ לעקוב אחרי מספר דגשים:

1. מומלץ להזמין קבלן גבס מנוסה בהנמכות תקרה עם תיק עבודות מרשים. בסופו של דבר ההנמכה בולטת לעין וחשוב שהיא תהיה מושלמת.

2. הנמכת התקרה חייבת להיות בטיחותית ולשם כך חובה להשתמש בחומרי גלם עם תו תקן. כמובן שכל התכנית צריכה להיות בהתאם לתקן המקובל במדינת ישראל להנמכות תקרה בגבס.

3. השוו הצעות מחיר של אנשי גבס אך זכרו לבדוק מה כל אחד נותן לכם בדגש על הפרטים שבסעיף הבא.

4. הנמכת תקרה בגבס חייבת לכלול פרופילים מתאימים שיותקנו לפי תכנית בטיחותית. כמו כן חשוב לוודא שהצעת המחיר כוללת 3 שכבות של החלקה באמצעות שפכטל וכן שתי שכבות של צבע.

5. ניתן ולעתים גם מומלץ לשלב גופי תאורה בהנמכת תקרה. בדקו את האפשרות הזאת.

בסופו של דבר, התקנת מזגן לא צריכה להיות מורכבת אך חשוב לנהוג לפי כללי בסיס מאוד ברורים על מנת לקבל את התמורה המבוקשת וליהנות ממזגן שהותקן כהלכה ועושה את עבודתו נאמנה.

1
נגישות