פינוי פסולת אלקטרונית - כל המידע שאתם צריכים

פינוי פסולת אלקטרונית – כל המידע שאתם צריכים

יש לכם מוצרים שהתקלקלו או הוחלפו? ניתן לעשות שימוש במוצרים לטובת מחזור. מהי פסולת אלקטרונית ומדוע חשוב למחזר אותה?

מה עושים עם פסולת אלקטרונית
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

החל מקומקום חשמלי שהתקלקל ועד מזגן שהחלפתם – כל אחד מאיתנו מתמודד עם פסולת אלקטרונית – אשר בשונה ממזון שהתקלקל, למשל, לא אמורה להיזרק לפח הביתי.

מהי פסולת אלקטרונית?

פסולת אלקטרונית כוללת מוצרים שהתקלקלו או הוחלפו כמו למשל נורות, סוללות או מתכות כבדות. בשנים האחרונות ניתן לראות את השינוי החל בפסולת האלקטרונית, דבר הבא לידי ביטויי בעליית בכמות הפסולת, כאשר רוב הפסולת מוטמנת או מושלכת לסביבה והמהווה סיכון בריאותי.

חוקי פסולת אלקטרונית

בשנים האחרונות נחקקו מגוון רחב של חוקים בכל הקשור לתחום של מחזור נכון של פסולת אלקטרונית.

השימוש במוצרים אלקטרונים הן בארץ והן בעולם נחשב משמעותי ביותר ובהתאם לכך גם חל גידול בכמות הפסולת האלקטרונית.

מכאן, ניתן לראות שורה של חוקים אשר נחקקו והמטרה שלהם היא להטיל את האחריות למחזור המוצרים על החברות היצרניות ובמקביל ניתן לראות את השינוי החל בקרב צרכנים רבים אשר הבינו את חשיבות המחזור ודואגים למחזר את המוצרים שלהם במקומות שונים עליהם נרחיב בהמשך.

האם מדובר על פסולת מזהמת?

לשאלה האם מדובר על פסולת מזהמת, הרי התשובה היא כי מדובר על פסולת מזהמת המהווה סיכון ואסור לה להגיע למשרפות ציבוריות ומכאן יש חשיבות עליונה למחזור. פסולת כמו כספת, עופרת או ניקל עשויה לזלוג לקרקע ולגרום לזיהום משמעותי ביותר.

היכן ממחזרים פסולת אלקטרונית?

השתכנעתם שצריך למחזר פסולת אלקטרונית? היכן אפשר לעשות זאת?

אם כן, בשל העובדה כי מדובר על פסולת מזהמת חשוב ביותר לדאוג למחזור בצורה הטובה ביותר. כיום ישנן דרכים שונות לבצע מחזור. חברת מחזור ירוק מומחית בנושא וניתן לפנות לחברה לכל שאלה וקבלת מענה מקיף.

במידה והשתכנעתם כי קיימת חשיבות רבה למחזור של פסולת אלקטרונית במקומות המותרים לכך, הרי אפשר להגיע עם שק הכולל פסולת אלקטרונית לבתי עסק המוכרים מוצרי אלקטרוניקה והם יהיו מחויבים על פי החוק לטפל בפסולת האלקטרונית. עוד נציין כי ישנם מוקדם לאיסוף של פסולת אלקטרונית כמו מוצרי חשמל גדולים, קטנים וזעירים.

במרבית המקרים מדובר על מוצרים בעלי ערך כלכלי שאינם מנוצלים מספיק- חלקם אפשר למחזר ולעשות בהם שימוש פעם נוספת. במידה והשתכנעתם, אז ישנן דרכים למחזור אשר נפרט כעת:

החזרה לבית העסק

ניתן להחזיר את המוצרים השונים לבית העסק. ישנם בתי עסק המוכרים ציוד והם מחויבים לקלוט מכשור אלקטרוני. כל בית עסק יהיה מחויב לקלוט את הפסולת וכך תדעו כי הפסולת הגיעה למקום הנכון ביותר.

הגעה למתקן עירוני לאיסוף פסולת: נוסף על כך, ניתן להביא את הפסולת למתקן עירוני לאיסוף פסולת. אם חשבתם כי מדובר על פעולה מסובכת, הרי נרגיע אתכם ונציין כי אין מדובר על פעולה מסובכת בכלל. בהתאם לחוק, כל עיר מחויבת להפעיל מתקנים לאיסוף פסולת אלקטרונית.

הזמנת פינוי בתשלום מהבית

נוסף על כך, ניתן להזמין שירותי פינוי מהבית תמורת תשלום.

1
נגישות