זכויות רפואיות ופטור ממס: כך תגישו בקשה משותפת לביטוח הלאומי ורשות המיסים

זכויות רפואיות ופטור ממס: כך תגישו בקשה משותפת לביטוח הלאומי ורשות המיסים

סוף סוף: ממשק משותף לרשות המסים ולביטוח הלאומי עבור מי שרוצה להגיש בקשה לפטור ממס בשל מגבלות רפואיות ובריאותיות

קצבאות ביטוח לאומי
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

פטור ממס הוא אחת הזכויות החשובות שמגיעות לכל מי שמעוניין במימוש זכויות רפואיות – אבל התהליך המסורבל מנע מהרבה אנשים לעשות זאת. אם אתם מעוניינים לבקש פטור ממס הכנסה ואתם זכאים לו, שימו לב לזה: הביטוח הלאומי ורשות המיסים השיקו שירות משותף מקוון חדש, המאפשר להתנהל מול שני הגופים במערכת אחת, מבלי להגיע למשרדים. השירות יקל על מי שרוצה שוועדה רפואית תקבע את שיעור הנכות שלו לצורך הקלות במס בגין מוגבלות רפואית.

המערכת החדשה, שנקראת "מערכת מקוונת לוועדה רפואית לפטור ממס", מאפשרת להגיש אונליין את הבקשה לוועדה רפואית לפטור ממס הכנסה ולביטוח הלאומי יחד עם כל המסמכים הנלווים.

ניתן לנהל תקשורת אונליין מול שני הגופים כדי לברר את סטטוס הטיפול בבקשה ולקבל חיווי על מצבה. ההחלטות שיתקבלו בוועדה וקבלת האישורים נשמרים באזור האישי של שני הגופים.

נזכיר כי אנשים שענו על תנאי הזכאות לפטור בשנים שקדמו לשנת המס הנוכחית עשויים לקבל החזרי מס עד 6 שנים רטרואקטיבית (כלומר בשנת 2022 ניתן להגיש בקשות להחזרי מס עבור שנת 2016 ואילך). לכן, כדאי לנצל את הממשק הנוח ולקבל את הזכויות המגיעות לכם.

זכויות רפואיות: בקשת פטור ממס אונליין לוועדה רפואית

המערכת המשותפת תצמצם את הביורוקרטיה ותפחית את השימוש בניירת.

פואנטה בטלגרם

ברשות המסים מציעים כבר ביצוע של פעולות רבות באופן מקוון, כמו הגשת דוח מקוון מלא ושומה אוטומטית במיסוי מקרקעין. בביטוח הלאומי עברו גם הם לשירות אונליין במקרים רבים, כמו ועדות רפואיות בווידאו צ'אט, הקלטתן, הנגשה לאוכלוסייה הערבית והחרדית וכיו"ב.

מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר: "הקלה ואוטומציה של תהליכים שדרשו בעבר המצאת טופסולוגיה וטרטור בין מספר ארגונים, מתנקזים היום לתהליך יעיל ומקוצר עבור האזרח וזהו בדיוק הכיוון שאנו ממשיכים לשאוף אליו כדי להעניק סיוע סוציאלי באופן ממחושב ואפקטיבי".

מנהל רשות המסים, ערן יעקב: "המערכת המקוונת לוועדה רפואית לפטור ממס תקל על אנשים עם מוגבלויות לממש את זכאותם להטבות מס".

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות